Wat is er toch met Pompidou...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Wat is er toch met Pompidou...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 16:00

Het valt me op dat ze de laatste tijd echt heél vaak plast. Maar ze is niet hengstig, dus dat is zo raar.
Het lijkt ook alsof t pijn doet, want ze kijkt dan heel moeilijk, en doet het heel geconcentreerd...
Ze is de laatste tijd (sinds dat ze zo raar plast) ook heel sikkeneurig, helemaal niet'meer dat vrolijke etc. wat ze eerst was altijd.

Ik maak me ongerust, en ben bang dat ze iets onder de leden heeft... Scheve mond
Dit duurt nu al zo'n 3 weken, mischien langer.
Klinkt het iemand bekend in de oren? Zal ze mischien een blaasontsteking hebben ofzoiets?
En is er reden genoeg om de veearts er maar even bij te roepen?

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:04

Klinkt niet echt lekker. Misschien kan ze haar afvalstoffen niet helemaal goed kwijt of heeft ze een ander probleem in haar nieren of blaas. Het lijkt me heel erg verstandig om de dierenarts erbij te halen. Liever te vroeg als te laat!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:04

ja!!!!!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 16:07

Oei...
Ik ga hem meteen bellen, ik schrik ervan.
Scheve mond
Heeft iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn, en wat ik vooral wel of niet moet doen?
Hoe zou ze dat opgelopen kunnen hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:13

Voer je haar verse knoflook door het voer?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:13

geen idee, ik ben geen veearts! GEwoon aan de veearts overlaten, mischien valt het allemaal weer mee.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:14

Het hoeft geen virus ofzo te zijn. Persoonlijk denk ik meer aan een fout in de stofwisseling door een verkeerd dieet of iets dergelijks. Als een normale DA niets kan vinden, dan kan een homeopaat in dit soort gevallen erg veel. Ik heb het tel.nr. van een zeer goede homeopatische DA, dus als het nodig mocht zijn.......

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 16:14

Nee ik voer haar geen knoflook.
Ze krijgt gewoon bix, muslie en hooi.
Verward

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:15

Oh waar heb ik dit nou gelezen!???
Als je paard bij het plassen kreunt of hij plast heel veel maar weinig zeker de veearts erbij halen, er was iets mee maar ik weet niet meer wat stom he?!!

Nou hier heb je ook weer lekker veel aan Verward

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 16:19

Maar wat dat dieet betreft, zou het kunnen dat ik haar niet goed voer?
Tsja, ik zal het sowiso zeker aan de veearts overlaten, maar toch zou ik wel wat informatie willen.
Vooral van wat het dieet betreft. Ik had niet verwacht dat het daar eventueel aan zou kunnen liggen.
Ze krijgt 3 kg bix, 1kg muslie op een dag. Verder iets van 3 plakken hooi per dag.
Het valt me ook op dat ze erg veel drikt, vooral als ze buiten staat, staat ze erg vaak bij de waterbak.

Voorheen stond ze ook zowat nooit buiten, eigenlijk alleen maar op stal.
Bij mij staat ze nu de hele dag buiten samen met Chester, maar wel gewoon met een dikke waterdichte deken.
Zou ze het daar van opgelopen hebben? Je hoort wel vaker dat echte stalpaarden, die in een keer veel naar buiten gaan, het oplopen.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:26

Ik zou voor de zekerheid de veearts even bellen. Misschien heeft ze last van haar nieren. Zit ze verder wel goed in haar vacht?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:30

Gewoon op advies van je veearts afwachten. Moet wel zeggen dat het mij lijkt dat ze teveel voer krijgt, net dat dat iets te maken heeft met het plassen. Twee kilo biks een beetje meusli lijkt mij al voldoende. Maar wat ik al zei , niets te maken met plassen.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 16:31

Ja dat is het gekke, ze zit ontzettend mooi in haar vacht. Ze is niet geschoren, maar heeft toch een heel mooie dunne glanzende vacht.
Ze ziet er supergezond uit, daar zal t niet aan liggen.

Wat vreemd eigenlijk... Scheve mond

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:32

Veel plassen (en veel drinken) is op zich erg goed, maar als je het idee hebt dat het haar pijn doet, is het natuurlijk niet zo fijn. Misschien heeft ze iets van blaasontsteking.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:32

Veel voer kan wel te maken hebben met meer plassen toch Verward Er moeten dan meer afvalstoffen opgeruimd worden...

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 17:29

Esme_27 schreef:
Als je paard bij het plassen kreunt


Bonanza kreunt dan ook altijd, maar ze heeft geen pijn, volgens mij kunnen ze ook kreunen ter opluchtig Knipoog

maar iig sterkte ermee anneke, ik hoop dat het niks ernstigs is!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 18:52

Heb je een liksteen in de stal hangen? En zo ja, gebruikt Pompidou die veel? Dan moet je absoluut dit melden aan de DA als je hem of haar belt.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 19:00

gomir schreef:
Veel voer kan wel te maken hebben met meer plassen toch Verward Er moeten dan meer afvalstoffen opgeruimd worden...


Als je goed voer geeft, dan zijn er maar weinig afvalstoffen. Dat is niet afhankelijk van het aantal kilo's dat je geeft. Ik vind trouwens niet eens dat je zo gek veel voert. Mijn arabier krijgt namelijk 5 kg musli/brok op een dag! Maar dat is natuurlijk afhankelijk van het werk dat je met haar doet. Ze is goed als je de ribben wel kan voelen, maar niet kan zien.
Met Appelazijn drijf je ook goed de afvalstoffen weg. Maar ja, éérst moet je kijken of het aan de afvalstoffen ligt, dat kan alleen een DA bepalen.

Heb je al een DA gebeld? Wanneer komt ie? Hou je ons op de hoogte?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 19:53

Ja dat kreunen komt namelijk vooral vel voor bij ruinen...
En dar bedoel ik niet een beetje kreunen mee, een ruin bij mij op stal doet het ook, als hij gaat plassen gaat ie heel erg wijd staan en staat ie erg te kreunen.
Maar nu weet ik het weer, staat ze ook nog te kreunen als ze al niet meer plast? Dus dat ze nog in de plashouding staat en dat het lijkt alsof ze aan het persen is? Want dat is dus zeker niet goed, en dan kan het aan de urinebuis liggen.

Veel drinken en moeilijk plassen zijn inderdaad vaak de nieren, of de blaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 20:16

persoonlijk zou ik ook de DA laten komen.
het kan b.v. ook een blaasontsteking zijn.
Juist vooral hij nu veel buitenstaat heeft hij misschien een koutje gevat.
Probeer vast wat urine op te vangen dan ben je de DA al wat voor want die kans zit er dik in dat hij je dat vraagt.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 12:15

En Anneke? Weet je al wat meer?