binnenbak.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

binnenbak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 14:53

Ik heb een jong paard van bijna 4 jaar. Volgend jaar wil ik beginnen met wedstrijd rijden. Ga gewoon eerst een paar keer met hem naar een wedstrijd toe en dan gaan we met zijn tweetjes kijken hoe het eraan toe gaat. Maar nu is mijn vraag hoe doen jullie dat als je paard/pony nog nooit in een binnenbak is geweest. Gewoon doen en afwachten maar. Of vragen jullie eerst of je een keertje zomaar in de binnenbak mag rijden? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 15:04

Gewoon doen, of misschien heb je wel de kans om eens mee te rijden op een Orun-beginnerscursus, daar zoeken ze vaak nog ruiters. Kun je mooi een keertje oefenen op vreemd terrein in een binnenbak, en er zijn ook nog eens voldoende mensen om je te helpen op het moment dat het eventueel niet goed gaat.

Wij hebben het met allebei onze paarden gewoon een keer gedaan. Gewoon opstijgen en wegrijden, zelf geen probleem van maken.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 15:08

Ik zou eerst een paar keer gewoon ergens gaan rijden zodat ze weet wat er verwacht wordt.

Ik zou brutaal rijden en belonen als ze braaf is hou haar voorwaarts.
Bij veel wedstrijden mag je even een volte rijden en dan moet je beginnen je hebt geeeeen tijd om de bak te verkennen dus houdt daar rekening. Zoek dan eerst een wedstrijd op waar je ook binnen kan in kan rijden zodat ze kan wennen. Zorg dat je er op tijd bent en rustig de boel kan verkennen.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 19:12

Ik zit met precies hetzelfde probleem Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 20:23

Sevin was ook nog nooit in een binnenbak geweest, maar doordat ik bij de rijvereniging ging lessen, moest ie er toch aan geloven. Ik ben een half uurtje voor de les er al naar toe gegaan en hem laten wennen. Was eigenlijk niet nodig geweest om zo vroeg te gaan, want hij vond het helemaal niet eng. Even stond ie vreemd te kijken, maar toen was het goed. Mijn advies: gewoon rond laten kijken en laten snuffelen.