Stal jaspers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Mayo_

Berichten: 1219
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Hoofddorp[Noord-Holland]

Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 18:40

ik wou graag weten wie er ervaring heeft met stal jaspers. Verward
ik wil namelijk weer gaan rijden en zoek dus een geschikte manege.
alle reacties zijn welkom.

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:30

Welke bedoel je, die in Beinsdorp?

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:12


_Mayo_

Berichten: 1219
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Hoofddorp[Noord-Holland]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 12:36

ja volgens mij wel het is vlak bij hoofddorp.

ik heb al op de site gekeken maar ik wou weten wat jullie er van vinden. Pling

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:42

ben er 1 x wezen kijken zomaar eigenlijk
Ze hebben er leuke paardjes
Het ziet er niet zo heel mooi uit maar het kan best gezellig zijn.
Ook hebben zij veel paarden van les chevaux te lease in de winter en dat zijn super paardjes.

_Mayo_

Berichten: 1219
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Hoofddorp[Noord-Holland]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 10:59

oke ik ga denk ik maar een proefles daar nemen en kijken of er goed word omgegaan met da paarden

jullie horen het nog wel

Notteke
Berichten: 268
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:56

Kent iemand vanb jullie Bidy??? die pony heb ik ooit mogen rijden!!! Haha! Is daarheen verhuist, weet niet of er nog staat. Is een heel smal welshje.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:59

IK ken Bidy heb der een hele tijd gestaan met mijn paard.
toen ik weg ging ging het super met der .
Wat ik hoorde is ze naar een andere stal verhuisd vlak bij het bos.
groetjes kiekje

Kimmie1974
Berichten: 433
Geregistreerd: 04-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 08:58

Bidy staat nog steeds op stal Jasper en heeft het prima naar haar zin... Lekker eigenwijs ponietje! Haha!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:22

Kijk maar uit waar je aan begint bij stal jasper!
Als manegeklant zal het nog uit te houden zijn,maar als pensionklant heb je geen leven!
Tuurlijk zijn er op elke stal regels,maar op stal jasper krijg je een heel boekwerk met regels!
Je leert er zelfs hoe je moet vegen en ramen lappen!
Zodra de blaadjes vallen of wer aan de bomen komen,en tegen de kerst en oud en nieuw zou ik maar niet op kantoor verschijnen,dan is de eigenarresse niet te genieten!
Les word gegeven door mensen die amper zelf een L proefje kunnen rijden!
Sorry maar geen goede woorden voor deze stal!
Het enige wat ik moet zeggen dat de paarden netjes verzorgd worden,en de accomodatie er goed en verzorgt bij staan!
Kijk eens verder in de buurt er zijn genoeg maneges waar wel goed les gegeven wordt!

Kimmie1974
Berichten: 433
Geregistreerd: 04-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:13

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening natuurlijk, maar dit is wel heel erg negatief. Het komt niet bepaald over als een objectieve mening, meer als natrappen. Ik zou zeggen: ga zelf eens kijken en neem een proefles. Alle instructrices zijn gediplomeerd en alle paarden (zowel pension als manege) hebben het er heel erg goed. Veel plezier! Haha!

mien
Berichten: 35
Geregistreerd: 07-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:13

Ik weet wel dat de kinderen eerst een poetscursus moeten volgen voor ze zelf een pony mogen borstelen.
Verder heb ik ook verhalen gehoord dat als er geen instructrice aanwezig is (ziekte of wat dan ook) ze gewoon iemand uit de stal plukken.
En dit is niet maar 2 keer per jaar ofzo dit komt vaker voor.
Maar goed dit zijn alleen verhalen die ik gehoord heb van mensen die daar reden.
Maar goed is er niet op elke manege wat.
Manege jaspers ziet er wel onwijs mooi en netjes uit.
Manege hillegom heeft ook zijn nadelen. Wat ik vreselijk vind is dat er tussen 5 en 7 continu lessen zijn en de paarden maar tussendoor moeten eten. Dus die kinderen moeten hun paard naarstal brengen terwijl ze weten dat het eten in hun voerbak ligt. daarna moethet bit nog uit. En het zadel nogaf.
Hierdoor worden de paarden toch wat sago en krijg je happende en trappende paarden.
Ik vind het belangrijk dat ze goed met de paarden omgaan en dat ook een uurtje rust op stal gehouden wordt met etenstijd.
Zo vind ik het zo uitbuiterig.
gewoon gaan kijken dus proef lessen nemen en daarna uit eigen ookpunt bekijken,

p.s. hoest met lotus op manege jaspers. WAnt die heb ik verzorgt toen hij nog bij enthoven stond. en dus een prive paard was. Alleen heb ik het maar 2 maanden gedaan omdat ik ruzie met de eigenaar kreeg.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:50

Meerdijk schreef:
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening natuurlijk, maar dit is wel heel erg negatief. Het komt niet bepaald over als een objectieve mening, meer als natrappen. Ik zou zeggen: ga zelf eens kijken en neem een proefles. Alle instructrices zijn gediplomeerd en alle paarden (zowel pension als manege) hebben het er heel erg goed. Veel plezier! Haha!


Gediplomeerde instrutrices hebben ze dan sinds kort!
Neem dan bv Erik eens die geeft daar ook les,maar is echt niet gediplomeerd hoor!
Ik weet dondersgoed waarover ik praat,ik heb er ook in pension gestaan!
Ze hebben overal cursussen voor,maar stellen helaas niets voor!
Vind je het leuk als je iemand meeneemt om een keer je les te komen kijken,dat die diegene zich eerst moet melden op kantoor!
Is volgens zeggen ook weer een nieuwe regel,een ieder die op t terrein komt,moet zich melden op kantoor,ook als je een bijrijdpaard heb op stal jasper!
Als bijrijder moet je ook nog eens geld betalen,je bent dan zo gezegt boxdeurdeler!

I_love_noor
Berichten: 663
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Noord-Holland, Nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:38

Ik heb wel eens gehoord van iemand die daar heeft gereden dat het er helemaal niet leuk is en dat je alleen maar achter lkaar aan rijd, vooral in het begin. Maar ik ken ook iemand die het er naar 'd'r zin heeft. s:
De manege waar ik heb gereden voordat ik mijn paard kreeg was heel leuk. Manege Lequus in nieuw-vennep. www.lequus.nl ofzo ...supersaaie site maar echt een leuke manege Je krijgt er goed les en je hobbelt niet gewoon achter elkaar aan. Wel hebben ze er niet zo heel veel pony's en maar 1 paard (wel veel grote ponies hoor) en is het vrij klein.

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 23:53

Ik rij zelf bij stal Jasper....
Erg leuke manege vind ik, ze zorgen goed voor de paarden.
Alleen vind ik dat er weinig leuke paarden zijn, maar dat ligt denk ik aan mijzelf Scheve mond
Verder zijn ze altijd heel vriendelijk daar

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 01:10

Voor een pensioen stal vind ik het een schitterende stal, maar voor lessen vind ik het helemaal niks. Ik ken diverse mensen die daar gereden hebben en heb tot nu toe over de lessen slechte reacties gehoord.
Voor de rest een prima stal, leuke (en veel!) paarden, goed verzorgd en ziet er allemaal netjes uit.

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 08:42

...even voor de goede orde: instructeurs hoeven niet gediplomeerd te zijn. persoonlijk heb ik liever een ongediplomeerd leesgeefmens wat t goed over brengt, dan iemand die blijft hangen in de geleerde stof, en niet buiten de boekjes denkt...

kiekje

Berichten: 116
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:59

Bidy is weg hoor heb ik gehoord van het meisje dat hem reed.
Op een manege horen ze wel gediplomeerd te zijn.
En dat zijn ze ook pas sinds een klein jaartje op stal jasper.
Wij moesten zelfs als pensionklanten tekenen dat het je eigen risico was om je paard in de wei te zetten(nadat er een paard in het draad is blijven hangen en een peesblesure en nog wel wat dingen er aan overgehouden heeft)
Over het uitmesten moest je tekenen dat als het niet netjes was dat je gewoon je paard een paar dagen niet uit mocht mesten .
Wat ik gehoord heb moet iedereen zich melden als je aankomt en weg gaat op stal jasper en ook als je iemand mee neemt.
Als je even niks aan het doen bent en ze gaan toevallig het erf vegen moet je mee helpen en anders ga je je maar lekker thuis vervelen.
Zo zijn er nog wel meer dingen en ga niet zeggen dat ik niet weet hoe het er daar aan toe gaan heb der toch echt zelf gestaan met mijn paard.
groetjes kiekje

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:09

Ik heb er 3 dagen een paard verzorgd en gereden toen de eigenaar op vakantie was en dat was lang zat. Gek werd ik van die regels...., daar zou ik dus never nooit willen staan.

Mies2

Berichten: 339
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:13

Baytje schreef:
...even voor de goede orde: instructeurs hoeven niet gediplomeerd te zijn. persoonlijk heb ik liever een ongediplomeerd leesgeefmens wat t goed over brengt, dan iemand die blijft hangen in de geleerde stof, en niet buiten de boekjes denkt...


Ga jij zo veel geld neer leggen voor iemand die niet eens weet waar die mee bezig is...iemadn met een diploma heeft geleerd hoe je het moet zien en hoe je moet uitleggen hoe het moet, iemand zonder diploma is ook niet verzekerd als jij rijd als jij er dan onder haar les af zou vallen en je breekt wat of erger ben je niet verzekerd.

Groetjes

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:16

dat van t verzekerde gedeelte ben ik volledig met je eens Michelle, maar dat diegene niet zou weten waar ie mee bezig is...lijkt me wat overtrokken!

Mies2

Berichten: 339
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:27

Het is een geweldige stal..........NIET DUS!!

Toen mijn moeder en ik het helemaal zat waren op de stal (waar we nog staan) toen der tijd, zijn we op verschillende stallen wezen kijken, ook bij stal Jasper.

We kwamen daar aan en hebben een rondje gelopen het eerste wat ons op viel was dat overal wel een bordje hing, zelfs bij de fietsen....
GROTE FIETSEN, KLEINE FIETSEN, DEZE PLEK IS VOOR DE INSTRUCTRISE....Elke kruiwagen had een bij passend nummer voor de bezem en schep.....We komen de iegenaar tegen en we werden heel bot benaderd, en we konden vertrekken ze hadden geen tijd voor ons we kregen een regelenment in onze handen gedrukt en weg konden we gaan...We hebben het voor de grap gelezen maar dat is niet te geloven wat daar allemaal in staat...

Hey Kiek weet je nog dat we ons zaten te beschuren na een nieuws brief van Stal jasper?Heb je die nog?
Kunnen we die hier neer zetten.....Misschien een idee....

Er zijn nog genoeg leuke stallen hoor kom een keer op MPC kijken (Meers Paarden Centrum)Is in Nieuwvennep.
Of kijk een keer op www.meers-paarden-centrum.nl

Groetjes

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:32

grinnik, herkenbare verhalen...fiets van instructrice Manon! maar goed, wij kijken daar als paardeneigenaars toch anders tegenaan dan iemand die er komt om te lessen, neem aan 1 keer per week...en daar gaat t in dit topic tenslotte om Lachen

kiekje

Berichten: 116
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:32

Jah mies die heb ik hier nog wel ergens liggen heb der meerdere.
Een meisje die ik ken die heeft dan een vaste pony daar maar anders was ze al lang weg geweest.(ze is zich heel erg gaan hechten aan die pony)
Als je een dagje der heen gaat bv op zaterdag of zondag dan hebben ze lessen waar kinderen naast moeten lopen omdat ze kinderen nog niet kunnen rijden.
Dan gaan ze langs met een lijst en als je heel ffies in de kantine zit dan is het jah jij gaat zo naast die en die naastlopen 2 half uurtjes.
Zo niet dan ga je maar naar huis.
groetjes kiekje

Mies2

Berichten: 339
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:12

Ja dat heb ik ook wel eens gehoord, je hebt ongeveer in het begin een jaar of anderhalf jaar een naast loper he.
Raar verhaal hoor hoe kan je dan leren rijden???

Groetjes