Maanoog mooi of absoluut niet?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Beate

Berichten: 597
Geregistreerd: 23-03-04
Woonplaats: Gaanderen

Maanoog mooi of absoluut niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 12:01

Ik heb een pony met een maanoog en een gewoon donker bruin oog..haar veulentje heeft zelfs twee maanogen! *LOL* Wat vinden jullie nou eigenlijk van een pony met een maanoog?

Ik vind het persoonlijk heel apart en als je eraan gewend bent zeker ook mooi *LOL*

Hate is baggage. Life is too short to be pissed off all the time.


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:02

Ik vind het wel apart, maar het maakt me niet uit of een paard bruine of maanogen heeft.

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:03

Ik vind het moooooooooooooooi Haha! ik heb het altijd mooi gevonden
Dus ik ben een voorstander Haha!

Beate

Berichten: 597
Geregistreerd: 23-03-04
Woonplaats: Gaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 12:09

Afbeelding
Hier een foto..

Het maakt mij ook absoluut niet uit of een paard gewoon bruine ogen heeft of een maanoog, maar als ik de keuze heb dan toch maar een maanoog..Vind het gewoon mooi OK dan!

Hate is baggage. Life is too short to be pissed off all the time.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:16

Ik had een welsh K, met lichtblauwe ogen met onkere pupil en rand eromheen (donkerblauw) dit stond erg mooi en ijzonder. Vooral samen met zn mooie diamantvormige bles en 4 witte benen.

Melliejj

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:22

hmm licht, vind ik, aan het paard zelf hoe die der ook verder uitziet..! Over het algemeen wel mooi!

==>vrijDag 06-08-04 naarr Spanje! (peñiscola) en 17-08-04 weerr truG met de dus!<==

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:24

Ik vind het er altijd maar eng uitzien.
maar dat is denk ik omdat ik het niet gewend ben.
Wel apart, dat wel

Beate

Berichten: 597
Geregistreerd: 23-03-04
Woonplaats: Gaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 12:42

Ik vind wel altijd dat een paard er twee soorten 'uiterlijk' van krijgt..zal wel even kijken of ik er een voorbeeld van op foto heb Haha! Want aan de kant van het bruine oog hebben ze (vind ik) vaak een veel lievere uitdrukking dan aan de kant van het maanoog, wat algauw een wat hardere uitstraling geeft.... Lachen

Hate is baggage. Life is too short to be pissed off all the time.

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:48

Kasper heeft een half maanoog. Ik vind het heel schattig staan... Lovers

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:55

Mijn Flynn heeft heel bijzondere ogen Schijnheilig (hij is een bruinbonte tinker): aan een kant een half bruin/half donkergrijs (donkergrijs heb ik i.i.g nog nooit gezien bij een paard) en aan de andere kant een half maanoog (dus bruin met een randje blauw).
Toen hij net geboren was, was dat halve maanoog lichter (maar dat komt ook omdat zijn wimpers donkerder zijn geworden).

Ik vind maanogen mooi en apart, maar ik vind het vooral leuk als een paard een normaal oog en een maanoog heeft (omdat maanogen idd soms wel een wat harde uitstraling hebben). OK dan!

Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:56

Het is wel apart maar eigenlijk vind ik het niet mooi!!

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:57

Maakt mij niet uit....ik vind het wel wat hebben...maar dan het liefst een donker en een maanoog. Zoals de indianen zeiden: een oog voor de dag en een voor de nacht.
Twee maanogen vind ik dan weer te. Heel erg mooi vind ik als ze een soort eyeliner er omheen hebben (komt bij Paints heel vaak voor)

Je suis Charlie.

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:57

Vind het wel mooi, maar een bruin oog lijkt rustiger en liever.

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:00

Ik vind het niet mooi, sorry

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:02

ik vind het eng. Nagelbijten / Gniffelen

Beate

Berichten: 597
Geregistreerd: 23-03-04
Woonplaats: Gaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 13:20

Ja ben zelf ook voorstander van 1 bruin en 1 maanoog, komt door die harde uitrdrukking wat ook Rider al zei:)

Hate is baggage. Life is too short to be pissed off all the time.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:23

Een tinker bij ons op stal heeft 2 maanogen en ik vind het maar een eng gezicht hoor Haha!

Rona, Linanda en Oackly

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:32

Wel apart, maar echt mooi kan ik het niet noemen, al liet ik een paard er niet om staan.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:46

brrrr bij deze pony vind ik het zelfs ENG staan..!
Afbeelding
Ik houd er persoonlijk niet zo van, maar als ik echt een paard zou zien wat mij geweldig lijkt enz. maar maanogen heeft, vind ik dat geen wereldramp. Maar liever niet Haha!

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:55

Ik vind maanogen best apart, maar het ligt totaal aan hoe het paard er verder uitziet of ik het mooi vind Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:35

ligt er ook net aan wat voor kleur en ras het paard is, zoals op die foto vind ik het afschuwelijk (sorry) maar bij een donkerbruin paard vind ik het wel mooi, maar dan wel 2 maanogen, geen halve of 1.

Crista

Berichten: 3017
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:57

Ik vind het wel mooi als een paard zelf niet te donker is, of iig om het oog heen lichter is....Niar heeft ook 1 maan en een normaal oog, en idd ze heeft aan de kant van haar maanoog een veer hardere uitdrukking maar ben er nu aan gewend...eerst vond ik het ook maar vreemd....
Afbeelding

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:05

Ik ken iemand die absoluut geen paard met een maanoog wil hebben omdat ze dat niet kan lezen. Ik denk dat je een paard met maanogen vanzelf leert lezen, ook de ogen.

Dat eerste paardje vind ik echt heel apart! Een maanoog wordt gewoon veroorzaakt doordat er op die plek een witte vlek zit (en toevallig zit daar dan een oog). Anders is het weer bij de double-dilutes, maar dan ga ik weer te ver voor dit topic Haha!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...


Crista

Berichten: 3017
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:26

farichta schreef:
Ik ken iemand die absoluut geen paard met een maanoog wil hebben omdat ze dat niet kan lezen. Ik denk dat je een paard met maanogen vanzelf leert lezen, ook de ogen.

Dat eerste paardje vind ik echt heel apart! Een maanoog wordt gewoon veroorzaakt doordat er op die plek een witte vlek zit (en toevallig zit daar dan een oog). Anders is het weer bij de double-dilutes, maar dan ga ik weer te ver voor dit topic Haha!

=^.,.^=



euhm misschien domme vraag maar euhm...leg uit..... Verward wat is dat??

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

maartjelover
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:37

ik vind een maanoog prachtig maar tot nu toe heb ik alleen nog maar een maanoog bij een tinker gezien Verdrietig

als ik mocht kiezen welke kleur de ogen van mijn paard zou zijn had ik denk ik maanogen gekozen Haha!

ik hou veel van maartje de shetlander en haar veulentje boris en luttje-geert de mini shetlander en de vader van boris.
alle drie zijn ze schattig en koppig


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers