Pas zadelmak :Vandaag al rijden ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jordentjeuh

Berichten: 64
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Limburg (Belgiƫ)

Pas zadelmak :Vandaag al rijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 15:54

Gisteren heb ik mijn Haffie voor het eerst een zadel opgelegd.Hoofdstel aan,en stappen,drafje.Hij was echt mega-braaf,alleen wat lui...

Ik heb hem pas een week,en ze weten niet precies hoe oud hij is,de dierenarts schatte hem 3 of 4 jaar,en hij heeft een behoorlijke hengstennek,dus hij is wel lang hengst geweest.

Ze wisten ook niet of hij zadelmak was.Hij was zo enorm braaf ; reageerde niet op de singel,reageerde niet op het zadel,pakte het bit netjes aan etc...

Dus nu weet ik niet of hij al zadelmak is of niet...Nu wou ik vandaag even lekker rijden in het bos,stap,draf,galopje,en dan gaan wandelen,stukje op straat en in het natuurreservaat....Kan dat ? Ik zorg wel dat ik stop als hij begint te zweten,en ben natuurlijk voorzichtig,met cap...

En zou ik sporen en een zweep mogen ? Hij is zo lui,en reageert niet op benen,en ook niet als hij een klapje op z'n poep krijgt....

Wat denken jullie nu hiervan ?

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:55

nou als je er zelf nog nooit opgezeten hebt zou ik eerst in de bak gaan rijden en als je hem dan goed kent en hij snapt alles goed dan zou ik pas naar buiten gaan.

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:59

Hij is waarschijnlijk niet lui, maar begrijpt jouw (been) hulpen niet als ik dat zo lees...
Kent hij de commando's stap,draf en galop goed aan de longeerlijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:03

jij hebt er nog nooit opgezeten, je weet niet of dat ooit wel gedaan is en nu wil je met hem het bos in, of begrijp ik iets nu heel erg verkeerd?

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:06

Nee Kawa dat staat er echt Haha!

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:17

Niet meteen mee naar buiten gaan....

Btw hengstennek ligt er niet aan of die te lang hengst is geweest ofzo! Mijn merrie heeft een hengstennek die nu al een stuk dunner is wegens trainingen.

Zoals ik lees heb je er maar 1 keer op gereden en dan al naar buiten zonder dat je er wat van weet Verward

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:30

uhh, je weet nog niet eens of hij zadelmak is, en wilt maar meteen in het bos?
je loopt wel hard van stapel Sporen nog niet gebruiken, het was gister ook warm, denk daar maar aan, probeer er vandaag maar op te gaan zitten, en dan aan de longe, als hij erg sloom is voorzichtig een zweepje erbij, maar pas wel op hoor, hij moet(zeker als hij nog niet is ingereden) het leuk gaan vinden als je erop rijd, als je geen ervaring hebt met een pony inrijden, kan je beter iemand vragen met ervaring die je helpt Lachen

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:37

Jeetje...heb weinig aan te vullen op bovenstaand....
Dat doe je toch niet...rijd hem minimaal eerst een week in de bak....

Kitty

Berichten: 7696
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:38

Misschien kun je je alvast voor een springwedstrijd opgeven. Misschien kan hij ook wel springen...

Ik vind je vraag wel vreemd hoor. Je weet niet wat hij kan en wil er al mee het bos in?

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:47

Ik zou het gewoon doen! Als ik je profiel lees, heb je echt onwijs veel ervaring en moet dit een makkie zijn voor je! Haha! Denk er wel aan dat je er een S&T in hangt, als hij dan gaat rennen kan je hem even goed laten voelen dat dat niet de bedoeling is! OK dan!

Jammer dat lang niet alle foto's in je profiel het doen, ik werd al bijna jaloers op al je rijkdommen... Cheese! Clown

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:55

Jordentjeuh schreef:
En zou ik sporen en een zweep mogen ? Hij is zo lui,en reageert niet op benen,en ook niet als hij een klapje op z'n poep krijgt....


hoe weet je dat hij niet reageert op beenhulpen als je er nog niet opgezeten hebt Verward

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:03

na het lezen van profiel... dat jij daar over na moet denken zeg... natuurlijk spring je erop, meteen in galop het erf af... wel raar dat op de foto van al je paarden geen friezen en harlingers te zien zijn...

Ik neem aan dat je toestemming hebt van al die mensen om die foto's in jou profiel te mogen zetten?

muppetmayo

Berichten: 3396
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:05

whahahha idd mooi profiel marijn4045 volledig met je eens Tong uitsteken ik zou er gelijk mee gaan springen denk ik zo, metertje moet toch op zn minst makkelijk te doen zijn? neem je trwns wel de langste sporen die er zijn anders kun je m nie genoeg voorwaarts krijgen misschien Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:08


miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:08

Vergeet je slof niet voor als hij te sterk zou worden buiten... Haha!

ps
Volgende boktmeeting bij jou?

muppetmayo

Berichten: 3396
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:13

jah stoer!!! maggik ook komen? Knipoog

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:15

Hahahahahahaha..... Haha! Haha! !!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:17

Dit topic krijgt een slotje, de reden lijkt me duidelijk.