Dominante ponymerrie ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sigrid72

Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (Belgiƫ)

Dominante ponymerrie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 15:36

Ik heb een 1-jarige A-ponymerrie (waarschijnlijk een grote shetlander) die samen in de wei loopt met m'n Arabische merrie. De uk begint meer en meer een echt brutaaltje te worden, en toont nu ook manieren die ik nog nooit gezien heb.

Telkens als m'n arabier gemest heeft, komt kleine Martha aan de mest snuffelen en krabt ze die uit elkaar met haar hoefjes. Niet echt abnormaal, dat heb ik al eerder gezien, maar dan vooral bij hengstjes. Maar vervolgens gaat Martha-tje over de mest staan om er wat urine over te sproeien... en dat doet ze dus bij elke mest die niet van haar is. Da's typisch gedrag voor mannelijke hondjes, maar niet voor een vrouwelijk paard dat bovendien nog in haar puberjaren moet komen. M'n kleine uk is blijkbaar haar domein aan het afpalen !

Iemand die dit ook al eens zag ? Bij een zo'n jonge merrie ? Ik denk dat m'n pony-tje zich van geslacht heeft vergist !

Voor de lol ook nog even een foto van m' n olijke duo :

Afbeelding

Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:42

je hebt gelijk, ze is terrein aan het afbakenen. Geen probleem ofzo!

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:48

is precies hetzelfde hier alleen dan met een vrouwelijke kat is gewoon terrein afzetten..geen probleem

Sigrid72

Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 16:24

ja, prima, dat heb ik ook door, dat ze terrein aan het afbakenen is.. alleen heb ik dit nog nooit gezien bij paarden - laat staan bij zo'n jonge merrie. Vandaar dat ik even wou horen of iemand anders dat al bij paarden had gezien. De uk is al heel dominant, en regeert over m'n 14-jarige merrie !

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:26

Mijn paard die pas 2 is en al 4 maanden geruind, die heeft zijn eigen mesthoop in de wei. Elke keer als een merrie hengstig is gaat hij daar poepen en ook als een andere ruin naar 'zijn' merrie kijkt of haar aandacht geeft. en elke keer als ik hem terugzet in de wei moet hij die plek gelijk markeren Tong uitsteken Is gewoon gezond gedrag hoor, alleen het ene paard doet het meer dan het andere

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:37

Ze is dan wel klein, maar ze wil wel laten zien dat ze stoer is, en dat ze de baas is Lachen