Zal je net zien en hulp gezocht

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Zal je net zien en hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 12:02

Sinds ik de beslissing heb genomen dat Noah weg gaat, gedraagt hij zich dus ook niet meer(kan ik hem niet kwalijk nemen). Hij doet ernstig zijn best om te bewijzen dat hij niet geschikt is als politiepaard! Tong uitsteken En erger nog de laatste week gaat helemaal raar! Hij heeft iedere dag wel weer een of ander raar ongelukje en zijn rechterachterbeen is inmiddels bezaaid met wondjes. Boos!
het begon vrijdag--> stom geschrokken van niets en op zijn eigen poot gestaan (gat 1), zaterdag -->gevallen in galop in de buitenbak (mijn schuld liet de buitenteugel te los en toen nam hij een neusduik Bloos! ), zondag --> paard op zijn hoefballen gestaan (weer 2 gaten), maandag uitgegleden op de oprit (geen gat, wel geschrokken), dinsdag --> gaan hangen en onderuit op de spuitplaats (weer een gat).
Vandaag tot nu toe nog niets gelukkig . We doen dus echt niets anders dan normaal! Gelukkig is het allemaal oppervlakkig, maar hij moet maar snel weg voordat hij wel iets ernstigs heeft! Hier wordt ik namelijk een beetje erg nerveus van!
Nu het volgende: Wim (eigenaar) heeft zijn handelscontact gebeld en die heeft een leuke talentvolle 5-jarige staan. Ik wil graag morgen gaan kijken, maar er kan niemand mee. Ik wil graag iemand meehebben voor commentaar op paard en combi. Is er iemand die morgen mee zou kunnen en willen en die ook nog een beetje verstand van zaken heeft??? Schijnheilig. Iemand uit de buurt van Den Haag zou handig zijn!. De stal ligt ergens in de kop van Drente, dus je bent wel even onderweg.
Ik kan natuurlijk ook wel later gaan kijken, maar ik wil graag dat Noot het weekend al weggebracht kan worden en de eigenaar wil dat we eerst gaan kijken voordat hij Noot in de trailer zet en leeg terugkomt.


newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:09

ik kan helaas niet met je mee. ik hoop dat je iemand kan vinden.
wel pech zeg, zo vlak voor hij weggaat

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:17

Vervelend joh, maar waar gaat Noah dan heen?
Wel spannend dat je bij een ander paard gaat kijken. Ik zou wel mee willen, alleen ik denk niet dat ze op m'n werk niet zo enthousiast zullen zijn en ik heb ook niet zoveel kennis. Lachen

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:45

Waar ligt die stal precies? Heb je een naam of een woonplaats?

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 13:12

Noah gaat helaas voor hem toch naar een handelaar, maar daar gaat hij ff het land op, dus vermaakt hij zich toch wel. De bereden politie heeft verder niets meer laten horen. Ze kunnen tot einde van de week bellen, maar daarna is hij denk ik weg.
Die handelaar zit in Kolderveen bij Meppel, maar ik weet niet hoe hij heet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:24

Als je ruilt, laat je dan je nieuwe paard wel even op de kop zetten door de veearts? Lijkt mij bij dit soort ruilingen altijd wel zo verstandig.

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 13:30

Het is een leasepaard en hij komt eerst 6 weken op proef. Verder is de eigenaar zelf een halve dierenarts en een hele goede bekende van de handelaar. Alle paarden die daar vandaan komen zijn tot nu toe goed geweest. En mocht er iets mis zijn dan gaat het paard terug of wordt opgeknapt en dan krijg ik een vervangend paard (net als bij een lease-auto eigenlijk).
Het is dus zaak om de eerste 6 weken mijn ogen, oren en gevoel goed open te houden en een beetje afstand (emotioneel) te bewaren.
Ik heb er wel vertrouwen in!
Mijn oude paard komt ook bij die man vandaan en die heeft eigenlijk nooit wat gemankeerd op een koliekje na. En Wim heeft dat altijd keurig opgelost. Het is wel een risico, maar ik waag het er op. Zou ik het paard willen kopen, dan gaat ie wel door alle keuringen heen trouwens (beetje krom, maar goed Haha! )

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:39

Heet de handelaar niet toevallig Manden?

Ik woon in Meppel...

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 13:44

O jé, geen idee. Hij zit volgens mij in Kolderveen vlak langs de weg. Hij heeft een springtuin langs de weg liggen, andere bak achterin en zo'n molen die de paarden zelf moeten voorttrekken en het terrein ziet er niet echt verzorgd uit. Zo van die vervallen houten stallen enzo. Er is gellof ik ook een industrieterrein in de buurt. Meer weet ik niet meer. Ik ben er ook pas 1 keer geweest.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:51

Klopt. We denken in ieder geval aan dezelfde persoon. Het ligt eraan van welke kant je aan komt rijden, maar vanaf meppel richting nijeveen kom je bij een rotonde. Dan ga je linksaf. Niet veel verder ligt de handelsstal aan de rechterhand. Ik meende dat hij Manden heet.

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 13:51

Hé cool, weet je daar wat van af? Of beter nog ken je paarden daar?

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:06

Ik ken de paarden daar niet. Ik kom er eigenlijk nooit. Wel weet ik een aantal mensen die daar hun paard vandaan hebben en zeker tevreden zijn met hun maatjes. Hij heeft er echt leuke paarden tussen staan en ook wat mindere. je moet het treffen en de klik tussen jou en het paard moet er ook zeker wezen.

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 14:08

mooi dat geeft goede hoop! Ik hoop dat er meer paarden zijn om naar te kijken behalve die vos. Ik zoek eigenlijk een iets oudere minder groene.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:13

Hij heeft er vast wel meer staan en ik denk dat hij je meer uitkomsten zal bieden wanneer er geen klik is tussen jou en de 5 jarige.

Het is en blijft immers een handelaar Knipoog

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:14

Justice schreef:
Heet de handelaar niet toevallig Manden?

Ik woon in Meppel...


Ja, dat is hem.... Wim heeft al zijn manege- en leasepaarden bij hem vandaan.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:17

dat is idd manden er je hebt er bets goede paarden tussen zitten maar ook klotebokken die hij dan als goed aan je verkoopt!

ONDERSCHRIFTLOOS

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:25

Ik heb ook heel veel verschillende kwaliteiten paarden zien komen en gaan op stal. Er zitten er echt wel een aantal tussen die ik zelf ook interessant had gevonden (en zeker voor dat geld). Maar, cadeautjes worden niet gegeven. Het is niet voor niets dat een paard bij een dergelijke handelaar terecht komt, echt fijne en gezonde sportpaarden zal je er denk ik niet vinden.

Live is what happens to you while you're busy making plans....


Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:31

Ik denk dat je gewoon de afstand moet gaan overbruggen om zelf te zien hoe het daar is, hoe het paard is en je eigen conclusies uit die ervaring te trekken. Wie niet waagt wie niet wint...

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 14:34

GA ik zeker doen en ik hoef eerlijk gezegd ook geen Bonfire. Ik wil gewoon een simpel paard waar ik lekker op kan rijden. Gezond heeft wel de voorkeur natuurlijk!
Hé Marijn welke paarden kwamen van hem die niet goed waren dan? Ik ken alleen Lianka, Najade en Noot.

Cuddle

Berichten: 625
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:35

Ik vind het " knap" dat je jouw paard kan verkopen via een handelaar. Ik zou er op staan dat ik mijn paard zelf verkoop en dat ik kan zien bij wat voor mensen hij/ zij terecht komt, never nooit bij een handelaar!

Ik snap wel dat je Noah verkoopt omdat ie niet aan jouw eisen voldoet, maar moet het dan echt via een handelaar? Of doe je dit omdat Noah ook een leasepaard is, dan nog hoor zou ik het niet kunnen maar goed... dat is voor iedereen anders!

Kon ik je maar bij me houden, gekke Abraatje.. Ik zal je ZO ontzettend missen!!

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 14:37

Noah zou eigenlijk naar de bereden politie gaan. Dat was mijn poging om te bepalen waar hij naar toe gaat. Dat is helaas mislukt. Maar goed Noah is niet van mij, dus ik kan niet zelf bepalen waar hij heen gaat. En aangezien de combi tussen ons ook zeker niet ideaal is, is het eerlijker om hem weg te doen. Ik heb er wel vertrouwen in dat Noah goed terecht gaat komen. Hij is lief, gezond en ziet er best goed uit.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:39

That's the spirit!

gaat er al iemand met je mee?

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:40

Noah is niet van Susanne, maar van de manege-eigenaar. Ze heeft er dus niet veel over te vertellen... Staat trouwens ook in haar verhaaltje!

Suus, Ik weet dat er veel paarden zijn gekomen en weer terug zijn gegaan. Voor Naiade hadden ze een andere van Manden, Phileine en Wendy haar vorige paard (Ivanho) kwamen er ook vandaan (en beide met een redelijk gedragsprobleem). Verder komen paarden als Mini en Nevada daar ook vandaan. Daar is natuurlijk helemaal niets mis mee. Op zich is dat ook wel het gemak van Manden, als je paard niet goed is, kan hij terug. En daarbij zal hij Wim nooit echt een loer draaien hoor, daar hebben ze al veel te lang een goede zakeljke relatie voor.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Cuddle

Berichten: 625
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:40

Aha.... ik snap het, was je erg gehecht aan Noah? Dan lijkt het me helemaal moeilijk.... ik zou er niet aan moeten denken om mijn paard vaarwel te zeggen. Maar goed dat gebeurd ook niet op 1 en de andere dag..... Behalve dan als ze erg ziek zijn......

Kon ik je maar bij me houden, gekke Abraatje.. Ik zal je ZO ontzettend missen!!

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 14:50

O ja verd*md die was ik al weer vergeten. Nou zo'n paard als Phileine kan ik toch niet rijden, dus daar hoeft hij niet mee aan te komen. Een hele grote Mini lijkt me wel wat. Kan ik me wel mee vermaken.
Ik hoef niet zo nodig een spektakelpaard, maar wel eentje die een beetje meer zin in dressuur heeft dan Noot. Dan kan ik weer gaan lessen en dit keer ook wat verder komen.
Die schimmel die M voor najade had kwam trouwens ook bij Manden vandaan herinner ik me. Maar die was geblesseerd geraakt in de trailer ofzo. Onderuit gegaan geloof ik en toen was ze kreupel.
Ik ben echt vreselijk nieuwschierig naar de paarden die hij heeft staan. Ik heb er wel zin in morgen. (Sterker nog ik ben nu al helemaal un peux nerveux!!!!!!) Ziek . Maar helaas heb ik nog niemand zo gek gevonden om mee te gaan. Het is natuurlijk ook best wel last minute.
Cuddle: Ik vind het ergens wel erg om Noah weg te doen, maar aan de andere kant is hij altijd wel een soort tussendoor paard geweest, na de dood van mijn droompaard. Ik had de hoop om dressuurmatig ook steeds verder te gaan komen met hem, maar hij wil gewoon echt niet en iedere dag weer een heel gevecht aangaan om hem aan de teugel te krijgen, dat breekt op.
Ik wil mijn droom (gewoon lekker in de bak aan de slag kunnen, that's all) niet opgeven en ik wil hem niet continu gefrustreerd rijden, dus dan blijft er weinig anders over. Ik wens hem al het goede en ik weet dat er ergens iemand rond loopt die lekker met hem buiten gaat rijden en springen ofzo. Dan ben ik gelukkig en hij ook! OK dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Flash111, sorayamagic2, tienus63 en 7 bezoekers