Wie weet een leuk boek?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Wie weet een leuk boek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 15:02

Hallo,
aangezien ik 8 weken vakantie heb en nu nog 4 te gaan begin ik me nu toch wel een beetje te vervelen. Ik heb inmiddels al 5 boeken gelezen waaronder een paaar van Jill Mansell. Die boeken zijn echte aanraders, vooral als je van lekkere romantische en humoristische Haha! verhalen houdt. Maar ik ben geloof ik al alle boekenwinkels bij mij in de buurt afgeweest en ze hebben niks meer van haar Boos! . Moet dus maar overstappen op iets anders. Weten jullie nog wat leuke titels??
Was ook al met Harry Potter 5 bezig, maar dat boek is zo zwaar dat ik er gewoon lamme armen van krijg.

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:05

The Horse Whisperer van Thomas Newman.
Mooi boek iets anders dan de film

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:07

serena1978 schreef:
The Horse Whisperer van Thomas Newman.
Mooi boek iets anders dan de film


The Horse Whisperer is van Nicolas Evans...Thomas Newman heeft de filmmuziek gemaakt bij de film met dezelfde titel.

Ik kan je de Da Vinci Code van Dan Brown aanbevelen...

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:09

Phileine zegt sorry van Ronald Giphart... Ik heb me half dood gelachen om dat boek.. Lachen

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:09

In de ban van de ring, lekker dik, dat houdt je wel zoet.

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:10

Cassidy schreef:
The Horse Whisperer is van Nicolas Evans...Thomas Newman heeft de filmmuziek gemaakt bij de film met dezelfde titel.

Ik kan je de Da Vinci Code van Dan Brown aanbevelen...


Cassidy je heb gelijk, was in de war met een ander.

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:11

Ontdekking van de hemel,daar ben je wel 4 weken zoet mee Nagelbijten / Gniffelen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:42

Hmm ben nu ook bezig in "de boot gemist" van Jill Mansell. Heb net "godin van de Jacht" - Helen van Royen uit dat vind ik ook een aanrader, geweldig boek.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:43

Ik ben dol op Jill Mansell Haha!... dus als onze smaken verder overeen komen kan ik je ook Cathy Kelly, Marian Keyes en Tess Gerritsen aanraden. Ik zal zo even de link opzoeken van titels die ik eerder geplaatst heb Lachen .

Citaat:
Ik lees wel eens niet... Haha! Ik heb nu "Dubbelspel" van Tami Hoag in mijn tas zitten... OK dan! (er komen trouwens ook paarden in voor...) Ik lees bijna alles wat los en vast zit, ik houd erg veel van de thrillers van Tami Hoag, Tess Gerritsen, Dean Koontz en Nicci French, evenals van de boeken van Jill Mansell (chick lit!), Kristin Hannah, Marion Keyes, Freya North en zo kan ik nog wel even door gaan... Haha!


Citaat:
Tess Gerritsen (Amerikaanse schrijfster al zou je het aan de naam niet zeggen... Haha! als je op google onder haar naam zoekt vind je beschrijvingen van haar boeken. Ik heb de chirurg en de leerling werkelijk in 1 adem uitgelezen), Kristin Hannah (ook ff googlen, geweldige schrijfster, vanaf de 1e regel voel ik al een band met haar personages) en verder houd ik ook van Joy Fielding, Dean Koontz, Luanne Rice, Freya North, Marian Keyes (super! voor de vrouwen van mijn leeftijd echt ge-wel-dig! ik kan me zo vinden in de personages die met weemoed terug denken aan de tijd -jaren 80- waarin hun kamers beghangen waren met Duran Duran posters en dat roze beenwarmers en blauwe ogenschaduw in de mode waren... Haha! ), Alison Pearson (werkende moeders; koop "I don't know how she does it"!!! Brilliant! )... en als ik dan nog even door mag gaan... Jill Mansell (geknip voor Miranda vond ik iig erg leuk), Wendy Holden... tsja, ik ben boeken verslaafd... maar goed, mijn collectie Tess Gerritsen (spannend! de 2 genoemde titels gaan over de 'jacht' op een seriemoordenaar... ik kreeg gewoon kippevel tijdens het lezen) en Kristin Hannah ga ik iig compleet maken... en de rest eigenlijk ook wel... maar goed, ik lees een boek van 450 blz. in een avondje uit... Knipoog

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:54

Cassidy schreef:
Ik kan je de Da Vinci Code van Dan Brown aanbevelen...


Idd. Leuk boek met interessante dingetjes.
Maar die heb je wel snel uit, denk ik, want je blijft lezen.

Verder zag ik Superlenie "Godin van de Jacht", van Heleen van Royen noemen. Ik vond "de Gelukkige Huisvrouw" van deze schrijfster stukken beter en grappiger.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:15

Walvismuziek is echt een super goed boek
Gaat over een heel dik meisje dat {nee STOP anders vertel ik het hele verhaal al hoef je het metteen niet meer te lezen Tong uitsteken} maar is echt een super goed boek.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:17

De ontvoering van Heineken, echt waar het is een interresant boek

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:17

Alle boeken van Nicci French vind ik echt super en The Green Mile van Stephen King ook! Echte aanrader!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:18

Ben sindskort niet meer zo gek van Heleen van Royen.

Ontdekking van de hemel lijkt me ook mooi.

'Onder de ombuboom' is ook mooi en 'Het vlinderkistje' weet alleen de naam van de schrijfster zo niet.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:20

Ik heb ook "dubbelspel" van Tami Hoag gelezen. Echt een aanrader, maar je moet wel tijd hebben, want even stoppen en wegleggen is er echt niet bij! Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:22

Dagboek van een Geisha was zeer indrukwekkend. ...
En De Rijstmoeder.
Wilde zwanen heb ik nog liggen, maar moet eerst een ander boek uitlezen voordat ik daaraan wil beginnen.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:27

Wilde zwanen is dat die serie van drie boeken? Die zijn best mooi en dik.
DAgboek van een geisha is ook supermooi.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:28

Als je echt van dikke pillen houdt: De naam van de roos van Umberto Eco. Eerste 50 pagina's moet je even doorkomen, daarna is hij echt meesterlijk!

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:31

Ik hou enorm van kinderboeken, ben nu met de freakshow van Darren Shan bezigen die is netzoleesbaar als Harry Potter (je kan maar niet stoppen)
Er zijn tot nu toe 10 delen en van de eerste 3 is een versie verkrijgbaar waar ze alledrie in 1 boek zitten.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:51

De serie Wicca, zijn 6 boeken van Erg verslavend

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:02

Cassidy schreef:
Ik kan je de Da Vinci Code van Dan Brown aanbevelen...


Ik ook

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:12

Da Vinci code, Bernini Mysterie, alle boeken van Maeve Binchy (mjam!) boeken van Joy Fielding, Olivia Goldsmith,vroeger vond ik Virginia Andrews ook erg leuk (maar daar heb ik nu zoveel van gelezen dat ik overdosed ben Haha! ) Pfoeh, wil je nog meer? *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:16

De Blauwe Fiets van Regine Deforges. Echt ontzettend mooi. Het gaat over een Frans meisje (Lea) in de 2e w.o. die in het verzet zit en veel van haar dierbare mensen ziet sterven.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:54

Een telefoonboek, volgens mijn vriendje Nagelbijten / Gniffelen

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:57

whahaha Tong uitsteken
Mischien een andere tip, wat vriendin opbellen, en naar een meertje bij je in de buurt gaan ofzo?