Kat 15 min. in kattenbak.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Kat 15 min. in kattenbak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 11:31

Er zijn 2 katten hier, en de ene kat vind het schijnbaar leuk om na zijn behoefte gedaan te hebben, de kattenbak als zandbak te gebruiken (lees: hij blijft ruim een kwartier graven en zn behoefte onderstoppen).
Weet iemand misschien waarom deze kat dit doet, en hoe je het ze ign. af zou kunnen leren.
De andere kat doet dit dus totaal nie, het is echt heel erg vreemd, en vooral irritant.
Misschien heeft iemand tips?

gewoon geen onderschrift :D


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:36

Mijn kat gaat na zn behoefte Tong uitsteken ook zo hard schrobben. de korrels (soms ook behoefte om het maar netjes te houden Ziek ) worden dan net zo hard weer de bak uit geschrobt...
Weet niet wat je eraan kan doen, niets denk ik, het is natuurlijk gedrag, of tenminste, het kattebakzand doet ze aan de natuur denken. Haha!
En ik denk dat opruimen de enige optie is. Schijnheilig

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:37

whaha, lekker laten gaan, hij vind het vast leuk Lachen

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 11:38

Nee nee het probleem is niet dat ze het eruit gooien, maar dat ie serieus minimaal 15 minuten in die bak zit te graaien ....
En dan het liefste snachts zodat je er wakker van word Lachen

gewoon geen onderschrift :D

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:46

Is jullie huis zo gehorig of staat de kattenbak dicht bij je bed ? Haha! Knipoog

Hier kun je niets aan doen, één van mijn katten doet het ook, een andere vindt het juist weer leuk om 5 minuten lang de plavuizen op te graven na het eten zodat ze daar haar eten mee kan begraven (nooit gelukt trouwens) Tong uitsteken

Hooguit kun je een dichte kattenbak proberen (niet alle katten willen daar hun behoefte doen), dat scheelt allicht wat geluid en rotzooi.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 11:51

Hmmm Nou de kattenbak is dicht, en staat tijdelijk in dezelfde kamer als waar we slapen Tong uitsteken

Pfff je word er echt gek van.
Maar het idee was meer, dat iemand misschien zou weten waarom ze het doen Knipoog

gewoon geen onderschrift :D

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:17

Is het echt alleen graven of probeert-ie tussendoor ook te plassen? In het laatste geval is er echt iets niet goed: mijn kat begon dat op een gegeven moment te doen en toen bleek dat ze last had van blaasgruis. Dan wordt het tijd om de DA er eens naar te laten kijken.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:32

Sommige katten vinden het nou eenmaal nodig om heeeeeel grondig alles te begraven Haha! Ik zou dat zeker niet proberen af te leren of bestraffen. Beter wat extra gegraaf dan dat ze hun drol lekker laten dampen in dezelfde kamer als waar jij moet slapen Haha!
Idd wel allert zijn op blaasgruis, wat Karin zegt. Dit is nl. een van de kenmerken van een kat met blaasgruis. Dan hebben ze pijn bij het plassen.

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:33

Karin schreef:
Is het echt alleen graven of probeert-ie tussendoor ook te plassen? In het laatste geval is er echt iets niet goed: mijn kat begon dat op een gegeven moment te doen en toen bleek dat ze last had van blaasgruis. Dan wordt het tijd om de DA er eens naar te laten kijken.


Denk ik ook.

Maar heb ook een kat die vrezelijk lang zit te graven in de kattenbak, en die heeft geen blaasgruis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:42

Eentje van ons is zelfs zo stom dat ze na haar toiletbezoekje Haha! met de voorpootjes weer uit de kattebak komt (luikje staat dus naar voren en rust op haar kop of rug Tong uitsteken ) en dan vervolgens op de vloer voor de kattenbak gaat staan 'graven'....
Betreffende kat probeert trouwens ook haar blikvoer te begraven onder de keukenvloer. Heeeeel intelligent dier..... Tong uitsteken

Ville

Berichten: 9
Geregistreerd: 27-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:48

wij hebben ook een kat die zeer grondig graaft en we hebben ereen die krabt aan de deksel en voor de bak maar laat wat ze eigenlijk zou moeten ondergraven lekker dampend liggen. Er is niets aan te doen afleren lukt niet.

Join me

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 12:52

Nee hij plast er verder niet bij, hij is gewoon zeg maar klaar, en gaat dan alles begraven Tong uitsteken
Hmmm dan zal ie het wel als een hobby beschouwen ofzo, tjah je kan maar iets te doen hebben he Haha!

gewoon geen onderschrift :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:53

Misschien zijn er ook wel mensen die dezelfde tic hebben, die 20 keer het toilet doorspoelen ofzo *LOL*

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:54

Het zijn katten he ? Haha! Knipoog

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:58

Sonja schreef:
Eentje van ons is zelfs zo stom dat ze na haar toiletbezoekje Haha! met de voorpootjes weer uit de kattebak komt (luikje staat dus naar voren en rust op haar kop of rug Tong uitsteken ) en dan vervolgens op de vloer voor de kattenbak gaat staan 'graven'....

Doet onze poes ook, ik zeg altijd die veegt het stoepie weer ff aan *LOL*

:evaw:


Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:04

ach de ene kat is gewoon schoner als de andere.
misschien heel vervelend maar je kan er niets aan doen. verplaats de kattebak dan naar een plek waar je het niet hoort.

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:17

Sonja schreef:
Eentje van ons is zelfs zo stom dat ze na haar toiletbezoekje Haha! met de voorpootjes weer uit de kattebak komt (luikje staat dus naar voren en rust op haar kop of rug Tong uitsteken ) en dan vervolgens op de vloer voor de kattenbak gaat staan 'graven'....


mijn kat doet dat ook maar dan andersom, staat met zijn achterpoten buiten de bak en graaft alles uit de bak, tsja, ook een manier om je bak schoon te houden Rolleyes


Gewoon de bak op een andere plek zetten waar je het niet hoort, er zijn ergere dingen die ze op die bak kunnen doen Tong uitsteken

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:34

mijn kat zit zelden op de bak, behalve toen z egeopereerd was toen wat vaker (ze moest 10 dagen binnen blijven i.v.m infectiegevaar) meestal is ze buiten nu niet zo heel vaak denk vanwege de operatie.
meestal doet ze haar behoefte bij ons in de tuin Verward

Steffietow

Berichten: 353
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: NL [tilburg ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:51

wahaha Haha! komt bekent voor die kat dat op men prentje staat doet dat ook dan zie je de kattekorrels gwn vliegen !ja de enige optie is gwn opkuisen als je gaat probere af te leren dan gaan ze misschien niet meer in hun bak willen en doen ze hun behoeften ergens anders Bloos dan liever een paar korrels niet ? Knipoog mijn jongere kater (murhpy) doet dat niet hij is echt zo een van ik wil netjes blijven babous de oudste niet die gaat lekker rollebollen in het zand of gras Tong uitsteken Haha! babous die eeft dan zo'n gewoonte dat wanneer ik net een mat heb gewassen ligt net 1 minuut op de grond dat ze dan lekker haar er op gaat ligge wassen Rolleyes dan heb ik zoiets van goh niet weer eh ! Haha! maar het zijn tog wel schatjes (af en toe) Schijnheilig Lovers nou ik zou zegge gwn opkuisen meer kan je NIET doen Haha!

*°*° Clown seppe mijn moppie ! sjg ! Clown *°*°*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie