Met spoed Huis gezocht voor Cocker Spaniel!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Met spoed Huis gezocht voor Cocker Spaniel!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 12:58

Ik zoek een goed huis voor KIM, een mooie lieve Cocker spaniel.

Kim is van mijn buurman en moet weg omdat meneer naar de Fillipijnen vertrekt.
1 september gaat hij weg en voor die tijd moet Kim dus een nieuw huisje hebben.
Het is dat wij 3 honden hebben en een 4e echt niet meer gaat, anders had ik haar zo in huis genomen.

Ze is onzeker en aanhankelijk naar degene die bij haar is, ze kleeft aldoor aan je.
Buiten is ze enthousiast en trekkerig, maar dat trekkerige is er denk ik wel uit te krijgen, ze wil wel luisteren.
Ik heb haar een aantal dagen verzorgd toen haar eigenaar op vakantie was ( en zij 6 dagen alleen thuis zat!! :evil: laten we het daarover maar niet hebben, we hebben haar zoveel mogelijk mee naar hier genomen en mee gewandeld ) en heb haar zodanig leren kennen dat ik er echt voor knokken wil.

Leeftijd is onbekend, maar ik schat in dat het een jonge hond is.
Waarschijnlijk nooit ingeënt of ontwormd Scheve mond

Ik zal het niet hebben over de verzorging die ze gehad heeft...
Laten we zeggen dat ik keihard voor haar aan de gang ga om een goed huis te vinden, beter dan dat ze nu heeft, dan weten jullie al genoeg.

Naar zeggen van de eigenaar kan ze niet met katten, maar of hij dat nou echt heeft uitgeprobeerd weet ik niet.

Ik ga haar wassen borstelen en knippen ( hoognodig ) en zal de plekjes die ze in haar nek heeft van dagelijks een te strakke halsband om hebben behandelen. Ik zal z.s.m een foto plaatsen van haar maar doe dus bij deze al een oproepje of iemand een goed huis weet voor dr.

Ik doe dit niet voor de eigenaar, ik doe dit voor Kim

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:29

Hoi, helaas kan ik je niet helpen in de zin dat ik haar in huis kan nemen, we hebben zelf een cocker spaniel op leeftijd maar misschien kan je via de onderstaande website aan adressen komen voor eventuele herplaatsing bij een liefhebber van Spaniels.

Het valt natuurlijk altijd te proberen.............

www.spanielclub.nl

Overigens las ik dat je van plan bent haar te knippen, doe dit alsjeblieft niet! Probeer eventueel via de bovenstaande website iemand te vinden die bereid is haar te "plukken" want een spaniel waar aan geknipt word daar kan je veel vachtproblemen mee krijgen en misschien valt er door te plukken nog wat te redden Heel veel succes, als je nog vragen hebt mag je me altijd pb-en

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:15

Succes!Wij hebben er ookal drie, waaronder 1 cocker! Leuke hond hoor, maar wel eigenwijs. Ze is nu bijna 15.
Sorry, had je graag geholpen!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:47

Wat willen ze voor haar hebben dan? Of lees ik daar nu weer overheen Bloos

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:49

Ik had heel graag weer een cocker gehad en op onze boerderij kan het op zich wel maar wij zijn niet heel vaak thuis. Niet eerlijk denk ik.

Sterkte.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 18:20

Bedankt voor de reacties. Napoleon, ik weet dat er gewoonlijk niet geknipt wordt bij Cockers, maar bij deze moet het op sommige plekken wel. Onder haar oren en in haar borst en poten zitten allemaal vastgeklitte stukken haar, die zo vies en goor zijn dat er niets meer aan te pluizen of plukken valt, dus dezen eruit geknipt zullenmoeten worden.
Verder doe ik er niets mee hoor Lachen alleen die plekken dus.

Mistral94, er hoeft niets voor betaald te worden voor zover ik weet,( ik mocht haar zo hebben als ik wilde, maar heb al 3 honden en kunnen er niet nog 1 bij hebben, als ik dat niet had, had ik haar zo in huis genomen ) als het beestje maar snel een goed huis krijgt dan is het volgens mij al goed.

Dat goede huis wordt zowiezo gecontroleerd ( of door mij persoonlijk, of door een stichting waar ik nu ook mee bezig ben )
Wil niet dat ze weer in een "ach laten we eens een hond nemen" huis komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:26

Ik heb echt geen verstand van Spaniels. Hoe groot/zwaar is ze? Is het verder een makkelijke hond? Ik zit er al een tijdje aan te denken om een hond erbij te nemen, maar ik moet dan wel echt iets hebben dat in een ruime flat kan bij katten, die indien nodig alleen thuis kan zijn, maar het zeker zo leuk vind om veel met me mee te gaan.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 22:38

Pff het gewicht weet ik niet, zou ik kunnen wegen. Sja hoe groot, euh, ze zijn niet zo groot, ik noem het een kleine hond, een cm of 40 ? ik zou het echt niet weten, ben met honden niet zo goed in hoogte schatten.

Ze is makkelijk, maar onzeker, het is wel een hond met een achtergrond, op de manier dat ze niet goed verzorgd is en haar karakter dus heel onzeker is.
De eigenaar zegt dat ze niet met katten kan, ik weet dat zo niet, weet niet of hij het uitgeprobeerd heeft of dat hij na 1 snauw tegen een kat dat al riep.
Ze kan alleen thuis zijn.
Het is wel een hond met veel energie, die dus veel naar buiten moet om haar ei kwijt te kunnen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:46

SPaniels zijn fantastische beesten. Lief, aanhankelijk, vol energie (dus er moet genoeg beweging voor haar zijn)l, intelligent en goed in manipuleren Haha! (als ze op hun donder krijgen kunnen ze die lodderoogjes zo laten kijken dat je gewoonweg niet boos kan worden op ze).

Ik zou echt dolgraag willen maar zoals ik al zei, dat is niet eerlijk voor dit hondje. Jammer want ze zo zo welkom zijn.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:54


Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:23

Spaniels zijn geweldig, vooral Engelse Cocker Spaniels Haha! .

Is het een Engelse of een Amerikaanse?
Uit de tekst leid ik af dat ze een teefje is?
Nog gewoon intact of gecastreerd?
Wat voor kleur, hoe oud?
Stamboom?

Het is dat wij al 2 honden hebben (waaronder een Spaniel Haha! ) en dat 3 eigenlijk eentje teveel is, daarbij meenemend dat het ook nog een teefje is (hebben we liever niet, we houden het liever bij reuen), anders had ik zo graag de auto gepakt om de hond op te komen halen...

Bedenk dat een Spaniel een effileerhond is, dus zo min mogelijk met de schaar erbij en al helemaal geen scheerapperaat oid, vooral kammen, kammen en nog eens kammen (en dan die oren, dat is meestal het meeste werk, of hij moet verder ook veel beharing hebben) en dan dus laten plukken (of je moet het zelf kunnen).
Verder hebben ze vrij veel beweging nodig, je moet je tijd er dus wel insteken om zo'n hond beweging geven.
Ze zijn vrij makkelijk, kunnen goed en snel leren, maar zijn ook vrij eigenwijs Knipoog .
Hoogte zit rond de 38 a 39 cm voor een teef en 39 a 41 voor een reu.
Gewicht tussen de 12 en 16 kilo (dan ga ik er vanuit dat het een Engelse is, Amerikaanse is ietsjes anders).
Al zie ik wel eens kleine Cockertjes voorbij komen.

Maar wat ik nu niet begreep, zit de hond al bij jou thuis (voor tijdelijk) of nog bij de buren?
En wat als hij/zij in september nog niet weg is?
Gaat ze dan naar het asiel of naar zo'n stichting?

Een foto zou heel handig zijn (hoe de hond er op dat moment dan ook aan toe is), dat trekt toch meer aan.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 18:35

Bedankt voor de aanvullende info over cockers, scheelt mij weer typewerk Knipoog

Kleur is roodbruin, met lichte haren aan de poten,borst en op haar kop zit een licht toefje.

Leeftijd onbekend, maar ik schat niet ouder dan 5 jaar
idd een Teef, ik meende nog intact

Ze zit nog gewoon bij haar baas.
Via stichting Lagulalupis wordt een gastgezin voor haar gezocht. Ze zal ook worden herplaatst via die stichting, ik heb met hun overlegd en ik doe gewoon het onfowerk over Kim en zij de afhandeling.

De hond zit nog bij de buurman thuis, ze kan niet bij ons, we hebben al 3 honden en ook tijdelijk is niet mogelijk, aangezien onze oude teef op dit moment loops en daardoor zeer narrig naar vreemde honden is.

Ik ben al een paar keer langs geweest om een foto te maken, maar de buurman is steeds weg, dus helaas zit daar niet echt schot in.

Over de vacht, ik laat het zoveel mogelijk in ere hoor, ik ga haar goed borstelen en haal alleen die vieze gore vastgeklitte bulten haar weg. De rest blijf ik vanaf, ze moet verder gewoon geplukt worden en geen schaar aan te pas komen.

Voor zover ik weet is het een Engelse, maar goed, ik weet maar heel weinig over haar, stamboom e.d zit er niet bij, ze is niet geënt, niet ontwormd e.d. Eigenaar wil er geen geld aan uitgeven en heeft zodanig weinig intresse dat leeftijd e.d hem ook helemaal niet boeit.

Als ze in september nog niet weg is vrees ik het ergste, en dat zal dan niet eens door een DA gebeuren omdat meneer er geen geld voor over heeft....

Daarom heb ik Stichting Lagulalupis om hulp gevraagd zodat zij iig voor september in een gastgezin zit, en van daaruit rustig verder gezocht kan worden naar een huis.

Helaas heb ik zelf ook weinig tijd meer wat te zoeken, aangezien ik eind augustus naar Denemarken vertrek voor stage.
Daarom is het een zaak om z.s.m wat voor haar te vinden, en ben dan ook al heel blij als Lagulalupis een gastgezin kan vinden, dan heeft ze wat meer tijd

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:50

Heb je al een foto ondertussen?
Zou wel een stuk helpen.

Want een fotootje zegt vaak al een stuk meer, hoe uitgebreid de beschrijving ook is.
Ookal is dit voor de hond een noodsituatie, de meesten willen toch wel graag weten hoe een eventuele toekomstige hond eruit ziet.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 07:16

Chrystal-gek schreef:
Uit de tekst leid ik af dat ze een teefje is?
Nog gewoon intact of gecastreerd?


Hihihi moest toch ff lachen, vraag me af wat je bij castratie van een teef dan weg wil halen Tong uitsteken

Maar goed, ik hoop voor je dat er voor september een gast gezin gevonden word. Hoop ik echt... Klinkt alsof het beestje dat verdiend.

Veel succes ermee...

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 09:33

Chrystal-gek lees bovenstaand bericht, foto lukt steeds niet omdat de buurman er continu niet is

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:01

Shiloh schreef:
Hihihi moest toch ff lachen, vraag me af wat je bij castratie van een teef dan weg wil halen Tong uitsteken

Castratie bij de teef is eierstokken en/of baarmoeder eruit
Castratie bij een reu is ballen eraf
Sterilisatie van de teef is onderbreking van de eileider, teef wordt wel loops, maar kan niet bevrucht worden.
Sterilisatie bij de reu is onderbreken van de zaadleider.
Gedrag blijft volledig intact, alleen de reu kan niet meer bevruchten.


On-topic, ik hoop dat je een goed huis voor de hond vindt, helaas heb ik mijn handen en huis vol met 3 honden. Haha!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:52

Ik vroeg of het ondertussen al gelukt was, maar niet dus, helaas.

Shiloh, honden (reuen en teven) worden bijna allemaal gecastreerd.
Nl dat er wat wordt wegggehaald, onderbreking is sterrilisatie.
Maargoed, dat is een discussie over wat anders, vrij off-topic dus.
Daar word de hond niet mee geholpen.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 19:34

Heb via stichting Lagulalupis een gastgezin gevonden waar Kim als het goed gaat ook helemaal mag blijven.
Ben daar nog mee bezig nu, heb het pas net te horen gekregen.
buurman is nog steeds onbereikbaar Boos!

Hou jullie op de hoogte

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 19:40

Oh dat is de hond waar je het vorige week over had? Waarvan het baasje haar een paar dagen alleen gelaten had?

Ik hoop dat het goed komt voor deze hond! Ik kan je helaas niet helpen ivm onze katten.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 19:56

Klopt Kim, dat is Kim (:D ) de hond waar ik het over had toen ik bij je was. Hij heeft haar 6 !!! dagen ( zouden er 4 zijn, al veel te lang ) alleen gelaten en ons gevraagd haar te verzorgen. ( smorgens eten geven en naar buiten doen, savonds binnen halen )

De hond heeft mazzel gehad dat wij haar veel meenamen, bij ons in de tuin legden etc.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 20:39

Zoals ik al in pb zei, ben heel blij dat je voor het hondje een plek hebt gevonden.
Hopen dat het goed gaat met de buurman (dat je hem ten eerste kan bereiken en zonder problemen dan uiteindelijk zijn hond afstaat en dat het allemaal een beetje vlot verloopt) en uiteindelijk bij haar nieuwe baasje!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 16:20

Kim heeft een nieuw huis!

Gisteren is ze opgehaald, ik stond notabene te huilen! Is het niet eens mn eigen hond, sta ik daar een potje te janken.

Hele lieve mensen, ze kwamen helemaal uit Zoetermeer naar Friesland om Kim te halen.
Vanmorgen heb ik gebeld en het was heel goed gegaan, ze zijn met haar naar de DA geweest voor entingen en die zei dat ze nog maar 2 jaar was!
Verder heeft ze nu een andere cocker spaniel als vriendje, ze had al lange wandelingen gemaakt en was nu helemaal uitgeblust. Haha!

Dus het gaat goed, hond blij en ik ook weer blij

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 17:56

Gelukkig maar! Lachen

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:13

god wat fantastisch dat ze een goed tehuis heeft, ik vind het diep triest hoe die man met zijn hond omging. je hebt goed werk gedaan!!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:57

Super dat Kim nu een goed plekje heeft Lachen