SGW Vlietlanden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

SGW Vlietlanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 11:07

Wie rijden er allemaal mee op de SGW Vlietlanden? Ik ben met mijn paard van de partij op de oefencross op 22 augustus Haha!

Wie nog meer?

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /


Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:20

Ikke, 21e in het L-paarden. Hoop dat de startlijsten snel op het net komen. Vandaag is de sluitingsdatum voor de inschrijvingen, dus wie weet staan eind van de week of begin volgende week de startlijsten op de site!

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 11:23

Dat zou mooi zijn!!! Heb je nog tips voor mij? Dit wordt voor mij en mijn paard onze eerste (oefen)SGW!!!

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:45

Tips.............hmmm. Hou je verstand erbij. Rijd gewoon een rustig rondje en probeer niet gelijk op snelheid te rijden.
Loop de cross (liefst met iemand die ervaring heeft en je tips kunt geven bij bepaalde hindernissen) als je kunt 2 keer en beslis vantevoren of je eventueel een alternatief kunt rijden als er een hindernis is die je zelf moeilijk vind (al zal dat met de oefencross wel meevallen). Bij eventuele combinaties (dubbelsprong ofzo) de afstand meten zodat je weet hoeveel galopsprongen je moet maken en of je rustig in moet komen (als het normaal staat) of dat je wat tempo kunt houden als de combinatie ruim staat opgesteld.
Ik weet niet hoe je paard op water reageert, maar probeer hem de eerste keer niet te overbluffen door vol patrol aan te komen, desnoods ga je terug naar draf of stap om vervolgens je paard de tijd te geven om te kijken (hou 'm wel in het voorwaartse anders heb je een weigering aan je broek) zodat hij er rustig en met vertrouwen inloopt.

Iig heel veel succes en heel misschien ben ik er zondag ook omdat mijn vriendin dan in de B rijdt.
Maarre pas op, want eenmaal één keer gecrosst en je kunt er niet meer mee ophouden. Zeer verslavend, net als bokt, hi hi!

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 11:53

Springen... no problem, water... no problem... Dat moet wel te doen zijn denk ik.

Wat ik me wel afvraag. Hoe rij jij je paard naar de ideale tijd, toe? Dat lijkt me best lastig.

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:09

Ik weet hoelang de cross is, wat de optimale tijd is en vaak hangen er om de 1000 meter bordjes in het crossparcours die aangeven waar je je op dat moment bevindt en hoeveel meters je nog moet maken. Ik heb ook zo'n tijdklokje om en onderweg kijk ik af en toe hoelang we nog hebben. Als het nodig is doen we een stapje harder en zonodig een stapje terug.
Meestal staat de minimale snelheid wel aangegeven (het aantal meters dat je per minuut moet maken).
In een B-cross (paarden) is de lengte van de cross ong. 2200 tot 2500 meter, waarbij de minimale snelheid 450 m per minuut is.
In een L-cross (paarden) is de lengte van de cross ong. 2500 tot 3000 meter, waarbij de minimale snelheid 500 m per minuut is.
Let wel, sinds vorig jaar krijg je strafpunten als je te snel binnen komt. Dat wil zeggen als je meer dan 20 seconden binnen de optimale tijd binnenkomt (0,4 strafpunt per begonnen seconden). Natuurlijk krijg je ook strafpunten als je te laat binnenkomt (ook 0,4 strafp. per begonnen seconde.
Is het een beetje duidelijk?

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 12:24

Ja, het is helder. Ik moet voor de oefencross afstand rijden van 2000 m en een tijd rijden van 460 meter p/m. Ik moet dus gewoon een goed horloge meenemen en de borden in de gaten houde.

Ik zal binnenkort eens een keertje gaan oefenen in de Vlietlanden met tijd. Ik ben benieuwd.

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:27

Als er bordjes hangen, want dat is niet op elke wedstrijd het geval.

Kun je oefenen dan bij de Vlietlanden????? Ligt die crossbaan er dan altijd?

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:31

Ik ben er ook!
Ik start L pony's, is op zondag. Cool
Laatst was er ook al een topic over SGW Vlietlanden maar die is volgens mij een beetje weg gezakt.. Dus maakt niet uit Knipoog
Ben benieuwd naar de cross, heb er zin in Party!! Eindelijk weer crossen na 3 maanden!

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:31

hoi,
waar bevind het zich op de vlietlanden?
de ruiterpadden of op een stuk strand ofzo?

gr

Onderschriftloos


Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 12:48

Simmie schreef:
Als er bordjes hangen, want dat is niet op elke wedstrijd het geval.

Kun je oefenen dan bij de Vlietlanden????? Ligt die crossbaan er dan altijd?


Nee, dat niet, maar ik kan wel tempooefenen natuurlijk. Ik rij zelf bij de club die het organiseert, dus ik ga volgende week meteen even informeren over de route.

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:49

Suus14 schreef:
hoi,
waar bevind het zich op de vlietlanden?
de ruiterpadden of op een stuk strand ofzo?

gr



Vlietlanden was voorheen SGW Wassenaar (op de renbaan van duindigt). Omdat het terrein waar de dressuur en het springen werd gehouden niet meer beschikbaar is, is de wedstrijd verplaatst. Het is dus een hele nieuwe wedstrijd voor iedereen. Wat voor landschap het is weet ik niet uit mijn hoofd (staat wel op de site).
Het wordt dus een complete verassing deze wedstrijd.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:11

Suel schreef:
Ik zal binnenkort eens een keertje gaan oefenen in de Vlietlanden met tijd. Ik ben benieuwd.


Hoi Suel,

Allereerst, heel veel succes bij je eerste cross! Knipoog Persoonlijk vind ik SGW's altijd veel gezelliger dan gewone wedstrijden. De mensen zijn veel behulpzamer, en de sfeer is gewoon heel leuk. Tong uitsteken

Wat het oefenen betreft. Bij ons in de regio is maar 1 cross, en daar mag je 6 weken voordat de cross er is niet meer op het terrein komen. Dit, om te zorgen dat je paard niet al alle hindernissen van tevoren heeft gezien. Betrappen ze je toch, dan volgt er een uitsluiting voor de officiele cross.
Nou doe jij aan de oefencross mee, maar bel toch voor de zekerheid ff met de organisatie of het toegestaan is.

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 17:34

Goed, dat je het zegt. Daar had ik nog helemaal niet bij stil gestaan...

Ik ga het woensdag op de club meteen navragen.

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 19:05

Dat topic had ik toen gestart mee ik doet niet mee want ik was te laat met inschrijven kwam er gisteren achter dat de sluitingsdatum 4 aug. was! Als het nog niet vol zit ga ik het nog wel proberen {oefencross}

Live,LOve,'ndLaugh

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 19:54

Dan had je je toch nog gewoon vandaag kunnen inschrijven?

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 23:16

Ja maar het overmaken komt dan niet binnen een dag aan!

Live,LOve,'ndLaugh

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 23:42

Dat maakt niet uit.
Ik heb me ongeveer 2 weken geleden ook opgeven, coupon dus opgestuurd! Het overmaken kan later altijd nog, als ze het maar hebben voordat de wedstrijddag zelf is.
Je kan ook anders Margon je online inschrijven op de site en dan morgen meteen je coupon (als dat nodig is voor een oefencross?) in de brievenbus doen. Dan komt het vast en zeker goed

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 08:06

Margon schreef:
Ja maar het overmaken komt dan niet binnen een dag aan!


Ik heb eergisteren gebeld en ik heb het gisteren overgemaakt. Geen punt. Ik sta gewoon ingeschreven.

Anders moet je Corine Boon even bellen. Haar telefoonnummer staat onder het online inschrijfformulier. Zij gaat over de inschrijvingen en als je haar vandaag belt, vermoedt ik zo maar eens dat je gewoon mee kunt doen.

Dus wie weet, tot 22 augustus!

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:07

ik doe ook mee bij de B-paarden. dit wordt onze eerste echte cross dus ik ben benieuwd hoe mijn paard het aan pakt we zijn hard aan het trainen geweest dus hoop ik dat het helemaal goed komt.

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 09:11

Hoe heb jij je training voorbereid?

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:14

Ik sta er met mn winkel Haha! Haha! Haha! Haha!

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 09:18

Heb je nog koperen sporen in de aanbieding?

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:22

New-Forest schreef:
Ik ben er ook!
Ik start L pony's, is op zondag. Cool
Laatst was er ook al een topic over SGW Vlietlanden maar die is volgens mij een beetje weg gezakt.. Dus maakt niet uit Knipoog
Ben benieuwd naar de cross, heb er zin in Party!! Eindelijk weer crossen na 3 maanden!

ik start ook op Zondag in de L-pony's Haha!

Mensen met Arabische paarden hebben hemel op aarde.. meer weten? klik HIERof HIER
SGW, meest veelzijdige tak van de sport voor ruiter en paard, &nd I love It ! meer weten? klik HIER

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:25

Suel schreef:
Hoe heb jij je training voorbereid?

thuis doe ik zowiezo veel galoptraining. zo nu en dan een beetje springen maar goed de basis van mijn dressuur onderhouden !
en als ik de tijd heb ga ik tussendoor naar een corss-oefenterrein ( bij mij in de buurt zijn dat de terreinen van : Minderhout, de Mosten, Princehage )
zorg voor een goede balans tussen jou en je paard, zo kun je een optimale dress.proef, springpreof en cross rijden Lachen
veel succes

Mensen met Arabische paarden hebben hemel op aarde.. meer weten? klik HIERof HIER
SGW, meest veelzijdige tak van de sport voor ruiter en paard, &nd I love It ! meer weten? klik HIER


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Paardennamen, Selina en 29 bezoekers