hoelang rijd je al....?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

hoelang rijd je al....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 23:10

ik vroeg me af hoelang jullie allemaal al western rijden!?

hebben jullie hiervoor ook Engels gereden?zoja; op welk niveau?

welk niveau je nu rijdt en welke onderdelen?
-----------------------------------------------------------------------------
ik rijd nu 3 jaar western

ik heb hiervoor 5 jaar engels gereden. ik reed bijna M2 met de pony van mijn stiefvader

ik rijd nu beginners en rijd voornamelijk pleasure, horsemanship, trail, reining en heb nou 2 keer teampenning gedaan. ik wil graag verder in de reining en koeienonderdelen

groetjes klaasjuhhh


smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 23:18

Western??? even denken, ik geloof sinds 1995 maar het kan ook 96 zijn

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 23:20

ik ben opgegroeit met paarden
dus hoelang ? nou me hele leven Haha!

maar was nooit echt serieus bezig
ben tot M niveao gekomen.

maar was gestopt omdat het niet echt mijn ding was

toen ben ik in de western terecht gekomen
en rij nu 2 jaar western (reining)


wat me heel goed bevalt

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 23:23

ik rij bijna 6 jaar western, vroeger wel eens op een shetlander gehobbeld en er naast gegooid Boos!
Heb nooit engels gereden.

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 23:31

Haha! hobbel al sinds ik 8 was, op een shetlander, toen een dartmoor, daarna op een hackney/welsh. Daarna heb ik Max gekocht en ingereden, maar die vond helemaal nix aan dat gehobbel, dus ben ik via mijn zus western gaan rijden. Dat bevalt mijn Smax veel beter, geen grote problemen meer gehad.


14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 23:33

ik rij nu denk ik 4 jaar paard en dan alle jaren western.. Ik rij jeugd en amateur en dan in de onderdelen pleasure, trail, horsemanship en showmanship Haha!

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 23:42

ik rijd nu ongeveer 4 jaar werstern, daarvoor heb ik 5 jaar engels gereden en veel diploma's gehaald maar geen wedstrijden gereden, 4 jaar geleden kreeg ik mijn pony Dana en kreeg ik les van Silvia schoenmaker (Nu nog) en ik rij nu wel veel reining met dana, dat gaat heel goed(dankzij Diana en Sil) tijdens een les was ik aan het galopperen en zei silvia probeer nu mar eens te stoppen van uit de galop, ik dacht dat lukt never nooit niet maar ze stond in 1 keer stil (ik viel ook voorover hihi) maar ze vind het nu echt leuk om te stoppen zo dra ik wat sneller ga galoperen wil ze al en als er iemand hoo roept tegen zijn paard wil dana dat ook, en ik ben nu bezig met de galopswissels en dat gaat ook erg goed. en op de wedstrijd (oosrewolde ) rij ik meestal pleasure, horsemanship, en reining, de volgende keer ga ik ook eens trail proberen Lachen
(Emma)

Im Artfully Maid Dana

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 23:56

Haha! van Sil, ik ook!!! Die heeft me zelf vertrouwen gegeven!!! en heeft me naar de wedstrijden geschopt Haha!

ElCid

Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 00:09

In totaal rijdt ik 32 jaar, waarvan bijna 11 jaar western en het laatste jaar ook endurance wedstrijden.

Sammy_Jo

Berichten: 1447
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 08:05

Ik heb 10 jaar engels gereden en ik zit nu 6 jaar in de western.

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 08:31

ik rijd nu 14 jaar waarvan bijna 6 jaar western, al heb ik het laatste jaar zeg maar niks gereden. Komt wel weer, ik focus me nu op m'n meid die vorige maand 2 is geworden.

Allstar Romar
http://www.romarstallen.eu/pages/index.php
Het heeft geen zin om rekening te houden met 'als' of 'misschien', daar is de toekomst veel te onvoorspelbaar voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 08:44

Ik rijd nu een jaar of 4 western, waarvan de laatste 3 jaar serieus. Daarvoor heb ik 25 jaar Engels gereden.

Western ga ik nu amateurs starten. Ik doe tot nu toe horsemanship, trail en reining met mijn fjord. Met haar wil ik richting westernriding en versatile, maar dat wordt zo weinig uitgeschreven...
Met de driejarige Arabier die we onlangs aangekocht hebben is het de bedoeling dat ik op termijn reining ga rijden.

In de dressuur ben ik helaas nooit verder gekomen dan de M2, tegen die tijd werd het paard meestal wel weer verkocht, kon de eigenaar het zelf wel weer of was er andere ellende. Je raadt 't al: altijd voor een ander gereden en er zelf nooit wat over te zeggen gehad. Jammer maar helaas. Ach, verder dan Z1 was ik zowiezo nooit gekomen want het ontbreekt me aan elke vorm van talent.

Met springen ben ik M geweest bij de paarden.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:11

Ehh....effe kijken, vanaf mijn 5e jaar, ben nu 36 (oeps) da's 31 jaar dus. Nooit een weekje overgeslagen, geen pauzes door vriendjes, alleen in de vakanties geen paarden. Ik heb tot 6 jaar geleden engels gereden op een redelijk niveau met mijn WPN merrie (M springen/M dressuur) en daarna dus (recreatief) western. Wil niks anders meer...alhoewel onze nieuwe staleigenaar springpaarden heeft en het kriebelt wel....

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:18

ik ben op m'n elfde begonnen en met tussenposes rijd ik nu in totaal 21 jaar alweer....waarvan ongeveer 7 jaar engels, ongeveer 3 jaar "in de drafsport" (wat je ook nooit meer kwijtraakt) en nu 11 jaar western. ben nog naar Deurne geweest, ben ook nog een tijdje gestopt met rijden. Lachen

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:23

Uhhh,ik had op mijn zesde al een eigen ponytje,en hobbelde daarmee al meteen vrolijk achter mijn moeder aan.(of achter de pony)
Ik heb altyd gewoon recreatief gereden,en sinds mijn 18e overgestapt naar westernzadel.
Nu ben ik pas sinds dit jaar westernlessen aan het volgen,en het bevalt me prima(vroeger had ik het na een rondje in de bak al gezien Bloos ).
Maar in totaal is het dus al 25 jaar...pffffffffff,ik word oud.. Nagelbijten / Gniffelen

Ik kna 354 woodren per minuit typen!!!!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:42

Ik rijd nu 33 jaar paard Bloos Bloos!
Vroeger reed ik wedstrijden dressuur (Z niveau) en springen (M niveau)
De laatste 11 jaar rijd ik western.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:17

Ik rij 25 jaar paard, de laatste 15 jaar ook western. Ben mijn dressuur nooit vergeten en gebruik het ook nog steeds, dus durf niet te zeggen dat ik nu "alleen" western rijd, al zit ik nu wel meestal, maar niet altijd, in een western zadel.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:26

13 jaar, waarvan een half jaar western.

Nivo? Recreatie

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:40

ik vroeg me af hoelang jullie allemaal al western rijden!?

ik rijd western vanaf 1995.

hebben jullie hiervoor ook Engels gereden?zoja; op welk niveau?

ja ik rijd al 25 jaar (en ja ook ik word oud Tong uitsteken Haha! ) met de pony was ik Z-springen (wat ik toen veel leuker vond als dressuur Schijnheilig ) met een andere pony (en wat later) heb ik het nog tot M-dressuur gered.
bij de paarden vond ik springen eng (veel te hoog) en reed alleen nog dressuur. met de moeder van mijn daisy was ik M2 en later met daisy heb ik Z-dressuur gereden. maar daisy is niet zo groot en voor mij was daarom de lol aan wedstrijden er snel af (tegen die kamelen red je het niet met zo'n klein ding Huilen ) we hebben daisy dus van dressuurpaard omgeschoold naar westernpaard en ik moet zeggen dat lag haar veel beter dan dressuur


welk niveau je nu rijdt en welke onderdelen?

ik rijd nu amateur en open klasses. pleasure, horsemanship en reining. maar vind versatile en westernriding echt het allergaafste om te doen maar zoals sonja al zei dat word veel te weinig uitgeschreven.

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:51

Ik rij nu 15 jaar, waarvan 11 jaar engels. In die periode heb ik nog 4 jaar bij een ponyclub gezeten met een manegepony en zijn we in de L2 terecht gekomen. Daarna de overstap gemaakt naar het western. Eerst alleen manegelessen en na 2 jaar mijn eigen pony gekocht, die ik ook al weer 2 jaar heb. Met mijn pony heb ik dit jaar de dressuur weer opgepakt en doen we aan endurance. Op de westernwedstrijden start ik in de amateur en open klasse in de trail.

Luna Bashirah

DAWRA; Let's go and ride... our greatest pride! Dé vereniging voor jou en je westernarabier of partbred met minimaal 50% Arabisch bloed.

roni
Berichten: 143
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: het ven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:10

ik rijd nu al 31 jaar Haha! ik heb eerst dressuur gereden klasse m daarna heb ik nog gesprongen mijn paard kon het beter als ik moet ik zeggen Bloos! heb nog in een viertal gereden voor een korte tijd was ook niet zoeen sucses ging altijd aan de kleter in de proef samen met een vriendin van mij Haha! we verklooiden altijd de boel wel zielig voor die andere natuurlijk die wel brave paarden hadden,ben voor tien jaar terug begonnen met western rijden in 1994 in hazerswoude bij jan trel daar heb ik ongeveer anderhalf jaar gereden en toen zijn we naar rieki yong gegaan heb daar iedere maand cliniqe gereden toen liep ik naar een jaartje of wat tegen mijn paardje aan die heb ik in assendelft gekocht was helemaal western gereden heb hem nu al weer 5 jaar, het is geen quarter horse maar alle knoppen zitten erop wat western rijden betreft heeft bij de wran mee gedaan aan de kampioenschappen bij de jeugd en was met marisca toen 2 de op de kampioenschappen het is een mix met new forest x nimmerdor x matchim engelsvolbloed dus heb er een hele ruk op zitten en onder tussen eelt op mijn reet Haha! Haha!

genot om met je paardje bezig te zijn

Reki

Berichten: 143
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:29

ja ik rij ook al zo'n 35 jaar wat lang alweer maar goed ben begonnen als meisje van 12 met het verzorgen en rijden van paarden die voor de recreatie ritten werden gebruikt heb ik gedaan tot we weer van camping veranderde. Want deze paardenstonden in Kaatsheuvel waar we elke weekend naar toegingen en waar ik steevast elke dag bij de paarden was. Daarna ben ik er een poosje uitgeweest tot na mijn trouwen en toen begon het weer te kriebelen en ben ik op een manege gaan rijden ook wedstrijden gedaan op manege paarden tot L2 niveau. In 1980 heb ik een demonstratie gezien van Henk van Amstel en ook andere ruiters en dat was me eerste kennismaking met western rijden, maar pas in 1990 ben ik echt western gaan lessen bij Peter Simons. In 1994 hebben we onze QH merrie kunnen kopen veel gereden en uiteindelijk ben ik gaan wedstrijd rijden voornamelijk Pleasure maar ook af en toe trail gereden.Eerst bij de beginners gereden en daarna bij de amateurs waar ik ging starten nadat ik bij de nederlandse kamipoenschappen had meegedaan en tot de trots van mij en mijn merrie de 7e plaats behaalde. Nu rij ik momenteel geen wedstrijden meer omdat mijn merrie niet meer de jongste is , ze is namelijk al 20 jaar en dan wil ik haar die strestoestanden niet meer aandoen, misschien in de toekomst weer als ik weer een jong paardje kan kopen of paarden van een ander mag uitbrengen. Dit was het wel zo'n beetje , het is wel een erg lang verhaal geworden hé maar vond het toch leuk om het te vertellen, groetjes van Reki Knipoog Knipoog Knipoog

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:56

Van m'n 8e t/m m'n 14e heb ik engels gereden, op verschillende maneges. Ik voelde me op geen één manege echt helemaal 'happy' en vond buitenrijden het leukste. Deed heel soms wel een wedstrijdje, maar de laatste jaren niet meer. Toen ben ik een jaar gestopt en nu rij ik sinds 2 jaar western. Eerst een jaar op een lespaard en toen kwam mijn eigen paard. Lachen

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:14

ik ben begonnen op mijn 6de en ben nooit meer opgehouden Lachen ik heb 2 jaar 'dressuur' gereden en gesprongen en ik rijd nu 7 jaar western waarvan hoofdzakelijk reining en trail. ik pik ook regelmatig een wedstrijd mee, eerst op de manege paarden en later op mijn eigen dravertje. die heb ik moeten verkopen en ik heb nu een quarter veulen van 4 mnd (reining gefokt) en een quarter merrie van 6 die ik start in trail en hm. hier rijd ik ook mijn lessen op...al weer 3 jaar *LOL*

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:38

ik rij 4 jaar engels en nu net 1 jaar western!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 33 bezoekers