Friese dekhengst gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Friese dekhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-02 20:27

Hallo
Ik zoek een Friese dekhengst met een stokmaat van rond de 1.60m.Lovers Hij hoeft geen papieren te hebben, het is voor mijn appaloosa merrie.
Alleen in Noord of Zuid Holland, omdat de merrie lastig te vervoeren is.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 21:01

hmm ik zou zeggen zet er eentje met papieren op dan zijnz e een stuk meer waard, neit zoveel als een goede rasvolle fries, maargoed.
Ik raad je Brandus 345 aan, maargoed die staat hiero in friesland bij Meijer.....

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 23:41

Piter! Party!! Dat is echt een schatje, of fabe, maar die zijn wel behoorlijk duur... Ze staan bij stal Wijdewormer, waar ik werk... Verder weet ik eigenlijk geen dekhengst zonder papieren hierzo..
En waarom wil je eigenlijk die kruising maken?? Zou je dan niet beter een leuk fries veulentje kunnen kopen??? (komt waarschijnlijk uit op net zoiets bedrag als je kijkt naar veearts kosten enzo..)
Groetjes van Wendy

Bo
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 00:19

Had je afgelopen zaterdag naar het Fries Paardencentrum moeten komen. Daar was een hengstenshow met meer dan 30 goedgekeurde dekhengsten, prachtig !!

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-02 19:49

Ik heb een appaloosa merrie. Zij is een few spot, dus geeft 100 % gestippelde veulens. Nou leek het me leuk om er een Fries op te zetten, want dan krijg ik een stippel Fries.
Ik zoek een hengst in de buurt, zodat ik zelf bij de dekkingen kan zijn. Deze merrie is nl. nogal aggressief tegen vreemden.
Mag ook een hengst met papieren hoor, als hij maar in de buurt van Amsterdam staat.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 20:27

ALs ze nogal agressief is kan je beter een kwakkie laten opsturen,
trouwens, de hengsten die hierboven genoemd worden zijn alleen maar via K.I. beschikbaar.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 22:22

Maar ik denk dat de meeste bevruchtingen wel via KI gaan, waar wordt er nou tegenwoordig nog natuurlijk gedekt?? en zeker voor een hengst met papieren (en al helemaal goedgekeurt) is dat veel te risicovol...
en als jij zegt dat je merrie niet zo'n lieverdje is, waarom dan niet laten bevruchten doormiddel van KI?? Lijkt me ook wel net zo fijn voor de hengst.. *LOL*

ponystal
Berichten: 23
Geregistreerd: 20-02-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 15:41

Is jouw merrie vorig jaar niet bij ons (manege De Jong) op stal gedekt. Wij hadden ook een appaloosa staan die niet van vreemde mensen hield en die had ook een dood veulen gehad.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 19:12

Piter is een prachtige hengst, van Fabe ben ik niet zo weg, maargoed, mijn smaak en je moet ook kijken of hij wel bij jou merrie past he, nu word dat bij een kruising wat moeilijker, vooral een fries X appaloosa....

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-02 19:22

Ik was vorig jaar inderdaad bij manege de Jong. Ik heb haar toen door Wizard laten dekken. Helaas is ze toen niet drachtig geworden.
Later heb ik bedacht dat Wizard qua bouw niet echt bij haar past. Ze zijn allebei nogal gedrongen en nik denk dat er een erg proppig veulen uitkomt. Vandaar dat ik nu iets anders zoek.


Verder voor iedereen:
Wie heeft er een internetadres van een friese stoeterij? Of een telefoonnummer?

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 21:04

Ik heb er een van Piter te koop staan.
En de moeder dr vader is teunis.

Moeder heet Nedia Fan de Wâlhoeve.
Hij is erg mooi om te zien.

Hij is nu 7 maanden.
Heeft zn premie gehaald.

Pb me maar als er interesse is.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 00:28

Bij ons op stal staat een Friese hengst genaamd Mr. Fries, ik weet niet of hij papieren heeft en of ze met hem dekken maar ik kan het voor je navragen als je dat wil.
Ik ben persoonlijk echt weg van deze hengst, hij is ontzettend mooi!
Als ik wat voor je moet navragen pb me dan maar even, de stal ken je wel, Wennekers, naast manege de Jong in Aalsmeer.

Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

ponystal
Berichten: 23
Geregistreerd: 20-02-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 15:31

Zou je dan wel een Fries nemen?

Wizard is zelf wel aan de forse kant, maar dat komt ook omdat hij een beetje te dik is en erg een hengstennek heeft, zijn nakomelingen zijn fijner gebouwd en zeker niet propperig. Ik denk niet dat een fries een beter resultaat geeft als je een rijpony wilt fokken.

Als je een luxer veulentje wilt fokken, waarom neem je dan geen arabier of NRPS, zowel Jan Calis uit Amsterdam als De Nieuwe Heuvel uit Lunteren komen bij je thuis om te dekken, zodat je er zelf bij kunt zijn.

Misschien is dat een optie?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BAPLW, Janinevv, Mieke, Ubermetrics en 113 bezoekers