culi-vetsem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kanjer

Berichten: 188
Geregistreerd: 01-09-01

culi-vetsem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 22:32

ik heb culi-vetsem gekocht maar nu staat er in de bijsluiter
dat ik het een half uur voor of een half uur na het eten moet geven.
waarom is dit?
kan het niet tegelijk met het voer? of een kwartiertje van te voren?
of juist weer een paar uur voor het eten of na het eten. want als ik ga rijden en ik zou het voor het rijden geven ben ik toch zeker 1a2 uur onderweg kan dit kwaad?

en ik heb een boett deken voor mijn paard gekocht maar moet ik die nu ook al op doen ookal heeft hij een gewone deken op.
hij staat namelijk nog op stal en staat nu al te schuren.

alvast bedankt, groetjes tara

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 16:08

Culivetsem is een homeopathisch middel.
Homeopathische geneesmiddelen worden voor een groot deel in het lichaam opgenomen via het schone mondslijmvlies. Daarom is het beter om ze niet tegelijk met het eten te geven. Het beste is om het middel minstens een half uur voor of na het eten te geven, bijvoorbeeld op een klein stukje brood of met wat water. Langer ervoor of erna kan dus ook.

Ik zou inderdaad ook al beginnen met de Boet deken.
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 07-03-02 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Re: culi-vetsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 19:58

Kanjer schreef:
en ik heb een boett deken voor mijn paard gekocht maar moet ik die nu ook al op doen ookal heeft hij een gewone deken op.
hij staat namelijk nog op stal en staat nu al te schuren.


Er wordt aangeraden om een Boett-deken op te leggen vanaf maart tem september. Ik ga het mijne ook opleggen zodra het gearriveerd is (is besteld & hopelijk onderweg).
Schuurt je paard echt nu al? Dat is heel vroeg op het jaar, mijn pony begint er meestal pas in mei/juni mee, & ik dacht dat zij het al heel erg had... Ik zou dan zeker niet meer wachten! Smeer je ook nog iets?

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 21:29

Cullivetsum is idd t beste een half uur voor of na t eten ivm met het eerdergenoemde schone mondslijmvlies.
Opname tijdens t voeren eheft duseen minder werking.

Kanjer

Berichten: 188
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 14:55

ja ik smeer van dat spul dat je uit de catalogust kan bestellen ik geloof dat het itch free heet.
iig iedereen bedankt en dan ga ik toch ook maar de deken er al op gooien.

groetjes tara

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

culi-vetsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 02:04

Hoi

Ik gebruik het ook, begin er al in Januari mee in combinatie met allergitum!

Mijn paard heeft echt ernstig last van jeuk vanaf april/mei.

Vorig jaar op advies van mijn dierenarts (homeopatisch) dus vroegtijdig begonnen en in de maanden mei t/m oktober ook nog 1x per dag ingsmeerd met een door haar zelf gemaakte olie (zit o.a. geranium, teetree, lavendel, eucalyptus, camille in op basis van zonnebloem olie) Is verder haar beroepsgeheim...

Mijn paard is zonder boedtdeken dit keer helemaal jeukvrij gebleven!!! dus ik ben alweer begonnen met de druppels!

Overigens zet ik hem pas na 10 uur buiten en voor 16 uur weer binnen. Je moet het lot natuulijk niet tarten!