welk ras is nu volgens jou in de "mode"?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
pubelia

Berichten: 9989
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

welk ras is nu volgens jou in de "mode"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 14:50

ja dat is dus de vraag welk ras is volgens jou nu in de mode, en waarom?


gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:53

Tinker! Waarom??? Geen idee.

Don't dream your life, live your dreams!

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:54

tinker
eerst zie je dat bijna nergens, en plots overal waar je kijkt...

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:00

Inderdaad, overal Tinkers Haha!

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:39

dat is hetzelfde bij friezen, volgens mij kun je zeggen: koudbloeden, want fjorden, haflingers enzo zie je ook steeds meer

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:49

Tinkers, inderdaad. Volgens mij is de Friezentijd alweer een heel eind over...

Hier had ik het toevallig afgelopen weekend nog ever met mijn vriend. Eerst zag je bijna nooit bonte paarden en nu staan ze "overal" langs de weg...


Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:56

Inderdaad 'Friezentijd' is voorbij...misschien dat 't met Adel's succes terug wat opflakkert maarja...
Vind zo'n mode's trouwens echt overroepen, je valt voor een paard of voor een ras, maar om mee te lopen met mode's...zeker als het om dieren gaat vind ik het nogal kortzichtig, dan komt er gauw inteelt en daarna is er ineens een overschot van dat ras en waar gaat dat naartoe *slik*
Maar ach, misschien ben ik nu te pessimistisch bezig

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:28

dat is met paarden zo, met honden, katten etc. Neem de golden retriever, de schotse collie en de dalmatier maar. Die waren ook zo'n hype.


caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:29

bij honden heb je dat meer. na lassie, commisaris rex, 101 dalmatiërs,...
zag je ineens fokkers van dat ras als paddestoelen de grond uit reizen.

gelukkig is dit iets minder het geval bij de paarden. kan je mss meer van mode onder dekhengsten spreken.

maar als je persé een ras wil, zeg ik ook tinker.

10 jaar geleden was hier nog geen één tinker te bespeuren en kijk nou eens rond?!

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:41

kattebeest schreef:
kan je mss meer van mode onder dekhengsten spreken.


Daar haal je inderdaad een gevoelig punt aan, zoveel prachtdieren maar vaak kiezen ze voor een hengst die 'in' is, want dat verkoopt lekkerder, terwijl ze vaak beter bij hun merrie net een andere hengst hadden genomen

Maar in de honde-katten fokkerij is het inderdaad erger, maar bij de Friezen is er door die 'hype' toch een hoop mis gegaan hoor, ineens veel rastypische gezondheids problemen...
Laatst bijgewerkt door Karamell op 03-08-04 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:48

zullen we maar over zwijgen, kijk maar eens bij F&A Haha!

maar broodfokkers die maar fokken om te fokken zullen steeds blijven bestaan.

aan verstandige fokkers / liefhebbers / ruiters /... die weten waar ze mee bezig zijn om onze paarden gezond te houden.

pubelia

Berichten: 9989
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 18:17

maar 10 jaar geleden was er ook nog helemaal geen stamboek in nederland van de tinkers! die is nml pas in 1997 opgericht. end at was toen nog maar in ierland!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 19:04

dat heb ik eigenlijk nooit bij paarden. bij honden wel, vorig jaar vond ikd at vooral de border collie. maar nee, bij paarden heb ik dat niet...

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 19:08

bonte paarden, maakt niet uit wat voor ras, worden aangeboden als cowboy paard en mensen denken dan meteen dat ze een paint hebben

of kruising fries x nog wat (teminste hierboven in FRL)
Haffies
quarter


JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:28

De tinker helaas! Het is nooit goed voor een ras (of het nu hond,kat of paard is) om in de mode te zijn. Er zijn altijd mensen die daar een slaatje uit slaan. Als ik zo eens het internet afstruin en zie wat er als zijnde tinker te koop staat dan rijzen je haren te bergen.

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:33

je ziet idd heel veel tinkers.
en ook veel kruizingen, fries x arabier of haflinger x ....
maar vooral de tinker, was me ook heel erg opgevallen(de prijzen zijn met een jaar of 2 ook heel flink gestegen)

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:35

Je izte idd de laatste tijd veel Tinkers enzo. Ik hou d'r niet zo van eerlijk gezegd dus ik vind deze "mode":? maar niks...Tong uitsteken

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:37

LaFunkyJazz schreef:
dat is hetzelfde bij friezen, volgens mij kun je zeggen: koudbloeden, want fjorden, haflingers enzo zie je ook steeds meer


idd koudbloeden! Haha!

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:39

Ja ik denk ook dat de laatste modetrend vooral koudbloeden omvat... Waarom? Al sla je me dood, ik vind friezen, haflingers, tinkers en fjorden nou niet bepaald leuke paarden om te zien. Maar dat is mijn persoonlijke mening en voorkeur.

*Hé hallo, kijk me eens het gras zien groeien. En iedereen maar denken da 'k niets doe...*

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:41

Idd de koudbloeden, die ga je steeds meer zien!

    If you can dream it, you can do it ...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:42

er staan maar 2 tinkers in joure en dat vind ik toch te weinig voor een modebeeld dus ik ga gewoon voor de kwpn-ers, onbetwist al jaren op nummer 1 !!! OK dan!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:44

Effy schreef:
Ja ik denk ook dat de laatste modetrend vooral koudbloeden omvat... Waarom? Al sla je me dood, ik vind friezen, haflingers, tinkers en fjorden nou niet bepaald leuke paarden om te zien. Maar dat is mijn persoonlijke mening en voorkeur.


Haflingers doen het nog steeds goed in de westernsport, veel beginnende westernrijders beginnen op een haf, niet dat ik denk dat alle haflingers er geschikt voor zijn, de laatste jaren zie je ze daaro steeds vaker.

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:53

smax schreef:
Haflingers doen het nog steeds goed in de westernsport, veel beginnende westernrijders beginnen op een haf, niet dat ik denk dat alle haflingers er geschikt voor zijn, de laatste jaren zie je ze daaro steeds vaker.


Komt ook wel denk ik omdat de haflingers van tegenwoordig steeds meer sportgefokt zijn en hun robuuste uitstraling een beetje aan het kwijtraken zijn. Geld trouwens ook voor fjorden e.d. Je ziet ze ook steeds hogerop in de wedstrijden komen. De fjord of haflinger van nu is bij lange na niet meer de fjord of haflinger die je vroeger in het wild tegenkwam.

*Hé hallo, kijk me eens het gras zien groeien. En iedereen maar denken da 'k niets doe...*

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 22:01

je hebt gelijk, ze worden te luxe, dunne beentje en smal lichaam. Ik houd meer van het oude type, heb zelf een haf die er tussen in zit en rijd western. Kijk maar eens naar Sylvester, van Monique Willibrords, ook een oud type, maar scoort leuk!!!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 22:01

Ik denk dat vooral koudbloeden erg populair zijn omdat er steeds meer reacreatieruiters komen, en over het algemeen staat een koudbloed toch bekend om hun wat koelere karakter.
Wel jammer dat er een hoop mensen zijn die opeens alles als Tinker gaat verkopen

En veel handelaren blijven de prijzen maar omhoog gooien, een Tinker is tegewoordig echt absurt duur..

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers