een raar telefoontje en illegale software

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

een raar telefoontje en illegale software

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 17:50

Gisteren werd mijn vriend gebeld op zijn mobiel ('s avonds) door een of andere rare vogel die wel (heel vaag) zijn naam zei, maar niet waarvan hij was.
Hij zei ongeveer dit: Je hebt sporen achtergelaten op internet en ik zie dat je illegale software op je PC hebt geinstalleerd en ik kan bij je bestanden.
Mijn vriend vroeg eerst waar hij van was, daar kreeg hij geen antwoord op.
Toen zei die gozer, ik ga al je bestanden wissen.
Mijn vriend zei: Je doet je best maar en hing op.
Dit laconieke antwoord is om de volgende redenen
punt 1: zijn PC is pas gecrasht en er staat niks meer op Haha!
punt 2: hij internet via een modem en zit maar ongeveer een kwartier per dag op internet (thuis) en heeft een wisselend IP adres.
punt 3: op zijn werk internetten ze via een proxy en zitten ze achter een firewall
punt 4: het zou misschien op school kunnen zijn, maar daar gaan ze hun gang maar Haha! Knipoog (kan niet natuurlijk want die zit op een firewall)
punt 5: de enige instantie die je mag controleren op illegale software is de BSA en die zeggen heus wel dat ze van de BSA zijn en bellen je niet 's avonds (uur of 10) op je mobiel.
Wie heeft er nog meer zulke rare telefoontjes gekregen??

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 18:33

nee, ik gelukkig niet.

Misschien is dat zo'n telefoontje van de treiterlijn ofzo?
of gewoon een of ander ziek kereltje Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 23:02

Heb wel een keer zo'n vage gast aan de lijn gehad,... die zat allemaal onzin te brabbelen dat hij me zus zou vermoorden (heb ik die een dan?!)
en dat ik maar moest uitkijken, ... ophangen dat soort trieste mensen...
Heb wel wat beters te doen!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 23:32

Dat is inderdaad een telefoontje van de treiterlijn, niets van aantrekken! Is helemaal 100 % nep!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 00:32

Met dit soort 'gesprekken' moet je wel oppassen. Er gaan verhalen dat telefoonhackers naar je toestel bellen, je zo lang mogelijk aan de praat houden, inbreken op je telefoon, je gegevens van je SIM kopieren en daarna fijn op jouw kosten bellen. Het zijn verhalen die door de telefoonmaatschappijen niet bevestigd worden, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Dus: krijg je plotseling enorm hoge rekeningen, dan weet je waar het van komt.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 00:53

Jeetje. Dat ze dat kunnen, dat verhaal met die sim!

Wat betreft dat hacken, dat klinkt als bullshit van die gozer, dus ik zal me er niet druk om maken.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-02 09:16

tnx voor de waarschuwing lov! Hier had ik dus echt nog nooit van gehoord.
Maar zo lang heeft hij 'm niet aan de lijn gehad (gelukkig).

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 16:24

Ja,precies zo'n verhaal van de treiterlijn,das echt niet leuk meer Frusty

adrie
Berichten: 62
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: tharde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 22:11

ik heb net een meel gelezen (doorstuur) over viresen en mobiel krakers duzz op gepas als je die door stuur meel wilt hebben met die informatie. stuur me hee een pb
grooetjes marije

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 20:43

ik heb ookde hele tijd gebeld door iemand weet ik veel wie het is die het verkeerde nummer heeft en dus gewoon de hele tijd door blijft bellen dus ben ik voor de telefoon even heel erg boos geworden met op mijn gezicht een grote Haha! omdat ik er zo zat van was ik heb tegen hem gezegd. Dat hij het goede nummer maar eens opmoest gaan zoeken omdat ik geen zin had om de hele tijd met hem mijn tijd sta te verdoen!!! Okee zei hij heel zacht Haha! is goed ik zal het niet weer doen!! Hij was ook wle een beetje moeilijk te verstaan (was niet van nederlandse afkomst netjes gezegd toch?) maar ik werd er zo zat van hij belde wel 5 x op een dag!!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 01:10

Ik hoorde ook dat je weleens gebeld kon worden, en dat de persoon aan de andere kant van de lijn je dan vroeg een bepaald nummer in te toetsen. Op die manier konden zij het nummer van je sim zien, en op dat nummer dus bellen en smsen...op jouw kosten dus. Bij maar staat er altijd maar 1 euro beltegoed op, al maanden ik gebruik dat ding amper, dus mij mogen ze wel bellen hoor, gezellig Haha!