Hebben jullie weleens klappen gehad van een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Hebben jullie weleens klappen gehad van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 15:17

Ik vroeg me af of jullie weleens geslagen zijn door jouw/een paard.

Ik heb nog nooit iets ergnstigs opgelopen ofzo, maar ik ben weleens een keer geslagen...

Ik zette mijn paard in de paddox, ik was net tegen mijn vader heel wijs aan het vertellen:'Als je een paard loslaat, moet je hem eerst omdraaien, want als je hem niet omdraait, en hij speelt weg, dan kan hij slaan..'
Dus ik draai Torro om, en net toen ik hem losgelaten had, draaide hij zich vliegensvlug om om weg te bokken, raakte hij mij op mn bovenarm,....


Gelukkig niet lang pijn gehad...
Maar zijn jullie weleens geblesseerd geraakt door je paard?

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:19

Geblesseerd niet, geslagen wel.
Ik was een jaar of 12 denk ik. We hadden een New-Forest gekocht en die was nog op proef. Ik stond haar te aaien in de wei (gewoon over haar hoofd) toen ze zich omdraaide en mij de wei uitmepte. Pony is weer teruggegaan, want ze mepte mijn moeder later ook.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:21

Yep.. 2 jaar geleden.
Gaf mijn paard een mep en hij mepte terug. Kreeg et uiteinde van et ijzer tegen de knokkel van mijn pink en die was toen gebroken!
Tja.. eigen schuld dikke bult hè?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:31

Van Liberty heb ik nog nooit een klap gehad (en ik heb hem toch al bijna 2 jaar Lachen ), van mijn andere paard trouwens ook niet.

Ik heb wel een keer een voltreffer midden in mijn buik gehad van een paard dat ik aan de hand liet grazen. Hij schrok ergens van, keerde en sloeg recht naar achteren. Er zat een gat in mijn (elastische) rijbroek zo groot als het hoefijzer en zelfs het elastieke bandje van mijn onderbroek heeft het niet overleefd Bloos. Wonder boven wonder had ik zelf alleen een hoefijzer in mijn buik staan die alle kleuren van de regenboog wel gehad heeft Clown.

Eerder ook eens een klap gehad van een paard in een weiland dat eigenlijk een ander paard wilde meppen, maar mij trof. Hij sloeg me zo ondersteboven en vervolgens kreeg ik bijna de hele kudde over me heen. Dat was echt niet fijn Boos!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:34

Afgelopen dinsdag nog: trap tegen mijn been van een driejarige op het land, ze haalde uit naar een ander paard en ik stond er helaas naast.
Ik de afdruk van de hoef nog op mijn been staan, kleur is inmiddels via zwart en groen bijgetrokken naar geel.
Smeer er heel veel Arnica op, en zal daar waarschijnlijk nog een tijdje last van blijven houden....

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:48

Of ik ooit een mep heb gehad kan ik me niet herinneren, misschien wel, maar dan zeker niet ernstigs. Heb wel al eens op een andere manier de hoeven van heel dichtbij gevoeld Scheve mond Ik was bezig met schoonschrobben van hoeven die erg vuil waren, ik verzette me even maar schoof uit (hele fijne grintachtige ondergrond) paard schrok ervan maar sprong naar mijn kant toe ik verloor mijn evenwicht helemaal en toen lag ik eroner en stond zij bovenop mij te trappelen. Het klinkt misschien raar maar ik voelde me doodkalm maar gedesorienteerd. Eigenlijk had het meisje dat erbij was de halstertouw moeten losmaken dan kon het paard weglopen, maar ja in zo'n situatie was dit niet haar eerste reactie, ze heeft toen mijn hand gepakt en dan ben ik er onderuitgekomen. Ik neem niemand iets kwalijk, behalve mezelf, misschien had ik het kunnen voorkomen door anders te doen, maar tja een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik was toen dagelijks mee paarden bezig, ook vaak met dat paard. Maar zo zie je maar, er kan altijd iets gebeuren.

Nadat ik er onderuit was en veilig aan de kant zat met volledig gescheurde kleren en wonden langs alle kanten begon ik pas te beven... eerst voelde ik pijn daarna amper nog. Ik heb toen nog alles geveegd, en andere stalwerkzaamheden gedaan nadat ik me in andere kleren had gepropt. Totdat alles pijn begon te doen. Ik bekeek maar eens hoe alles eruit zag en werd toen ik thuiskwam door mijn ouders direct naar het ziekenhuis gestuurd. Daar heb ik wel wat uurtjes gezeten. Ik was redelijk toegetakeld, mijn knie zag er vreselijk uit, was ook erg dik en er was hier en daar wat geraakt maar niets gebroken, wel zie je nu soms nog blauw doorschijnen. Verder een hoop schaafwonden waar er ook van die steentjes onder mijn huid zaten. Gelukkig was de verpleger vriendelijk en heeft hij ze er allemaal rustig uitgehaald. Hij is lang bezig geweest met alle wonden schoonmaken etc, maar dat kon hij doen terwijl ik wachtte tot ik platen kon gaan laten maken van knie en bekken/schaambeen. Auch, geloof me, dat is een pijnlijke plek om een paardenhoef te voelen! Gelukkig was er niets gebroken want daar waren dokters wel bang voor toen ze het zagen.

Ik heb veel geluk gehad, mijn hoofd en gezicht zijn gespaard gebleven, en voor hetzelfde geld had ik fracturen opgelopen, of wie weet wat nog.

SuuSkeBaB
Berichten: 195
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:00

Ja ik wel.. maar dat was een pony op de manege waar ik eerst zat.. ik wouw hem afzadelen en k liep dus uit de stand voor het zadel weg te hangen.. en voor ik het wist had k een trap hangen Verward (maar niet zo'n harde hoor *LOL*
Tanjake::

Als er een paard op je gaat trappele.. is het niet een beetje heeel erg zwaar Verward moet er niet aan denke.. Scheve mond
Laatst bijgewerkt door SuuSkeBaB op 03-08-04 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:03

Ik heb één keer een klap van een paard gehad, maar dat was een manegepaard. Na een tijdje niet te hebben gereden wilde ik een buitenrit maken met mijn vriend, schoonzusje en zwager. Mijn vriend en ik allebei op een manegepaard. Mijn paard moest ik in de bak nog het zadel goedleggen, want ik had het niet helemaal lekker gelegd. Toen ik op wilde stijgen, liep hij elke keer weg. Ik kan dan moeilijk opstijgen. Mijn vriend kwam even helpen en hield het paard vast terwijl hij al op zijn paard zat. Maar zijn paard vond de mijne niet leuk en trapte naar hem, maar ik stond ertussen. Vol op mijn bovenbeen net onder mijn heup.
Ik heb daarna even met ijs op mijn been gezeten, maar wilde dolgraag rijden en we zijn dus ook gegaan. In het begin een beetje pijnlijk, maar als de adrenaline gaat stromen, voel je het niet meer Knipoog
Daarna nog een paar dagen man gelopen, maar echt geblesseerd dus niet. Maar de trap had niet hoger moeten zijn, anders was waarschijnlijk wel mijn heup gebroken.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:11

Ja, hadden carrousel les gehad, ik hobbelde helemaal achteraan, in ene kreeg het paard waar ik op zat de kolder in zijn kop, schoot naar voren en viel zo het eerste paard aan. Was aan het einde van de les, dus na het uistappen wil ik hem op stal zetten, wilde hem netjes afzadelen, trapt ie me zo (en gericht) de box uit........ Gelukkig was het niet mijn eigen paard, had hem zo te koop gezet.
Mooie blauwe plekken in de vorm van een hoef op mijn bovenbeen, kuit en eentje in m'n rug....

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:15

ik door een minishet... tegen mijn knie Scheve mond
die kleintjes kunnen nog aardig trappen Tong uitsteken

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:15

Ik heb een keer een klap op mijn bovenbeen gehad van mijn toemalige verzorgpony. Er stond voor dagen een blauwe hoefafdruk op.
Gebeurde op een wedstrijd. Ik wilde mijn pony uit de stalling halen, maar ze was chaggie denk ik.
Verder heb ik ook wel eens de voorbenen van een pony (van mijn opa) op mijn borstkast gehad. Terwijl ik tegen de muur stond. Maar toen was ik iets van een jaar of 6 en daar weet ik eigenlijk nog weinig van. Alleen het beeld kan ik me nog herinneren...

Mendi

Berichten: 2287
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:22

Ik ben ooit eens ernstig getrapt door een jong paard die naar een pony wilde uithalen die ik vast had. Ik zie nog de achterhoeven op mij afkomen, want ik stond er toevallig tussen.
Keiharde trap in mijn linkerzij gekregen. Kon geen adem meer halen (klaplong) en na hopeloos op de grond gaan liggen en toch weer opstaan kreeg ik gelukkig weer wat lucht. Dokter erbij en later naar het ziekenhuis, waar bleek dat ik mijn milt had gescheurd (en nog een paar ribben gebroken) en geen 10 minuten later op de operatietafel had moeten liggen, anders had ik het nu niet meer kunnen navertellen.
Les geleerd: nooit een jong paard vertrouwen, het blijven speelse dieren. De eigenares was vreselijk geschrokken, maar ja, zij kon er ook niks aan doen.

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:48

Toen ik 5 was mocht ik met een kennis mee om de ponies te voeren.
Hij zette me op "veilige"afstand van de ponies neer om te kijken.
De honden begonnen de ponies uit te dagen en ze begonnen te rennen.

Ik (stomkop) bleef braaf staan en ik kreeg een klap tegen mijn kin aan.
Toen moest ik naar ziekenhuis voor een paar hechtingen.
Ik heb er nog steeds een littekentje van. Huilen

Later heb ik nog wel eens een klap tegen mijn knie gehad, maar dat was niet zo hard gelukkig.

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:54

Ik ben wel eens getrapt door een paard van 1.80. We lieten de paarden los in de binnenbak zodat ze even konden spelen. Ze waren al los toen we de schuifdeuren dicht wilden doen. Op dat moment komen de paarden aan denderen om aanstalten te maken de bak zelfstandig te verlaten Knipoog .
Ik ben toen voor de uitgang gaan staan en sprong wild op en neer om ze terug te jagen. Het paard (ong 1,80m) van een stalgenootje bedacht zich geen moment, draaide zich om en trapte met beide achterbenen gericht naar mij. 1 van zijn hoeven raakte mijn bovenbeen. Er verscheen een flinke blauwe plek met een dikke bult. Nu zit er nog steeds een kuiltje.

Ook heb ik een paar keer heel erg veel geluk gehad. Op stage heb ik met 2 jarige hengsten gewerkt die nog niets kenden. 'S morgens om half 8 begonnen we met voeren. Ik voerde hooi en de brokken waren al gedaan. Dus de paarden stonden brokken te vreten, terwijl ik het hooi in de stallen gooide. 1 hengst had me niet gezien en schrok terwijl ik het hooi in de stal gooide hij mepte keihard achteruit, op nog geen cm van mijn hand (ik voelde de wind langs mijn hand aaien)! Ik was toen in een keer wakker! het was totaal mijn eigen schuld ik had het dier attent moeten maken op mijn komst maar het was nog zo vroeg in de ochtend enik had er gewoon niet aan gedacht .

Ook heb ik in dezelfde stage een kudde van 30 hengsten over me heen gehad! We moesten ze ophalen uit de wei, en dan over de straat richting huis drijven. De paarden wilden alleen niet uit hun vertrouwde omgeving en springen iedere keer weer over de sloot in hun wei (inclusief prikkeldraad) Wij moesten met vijf man langs de wei mee rennen om ze tegen te houden. Het waren twee jarige hensten die geen menselijke omgang waren gewend, dus ze waren ook niet bang voor ons. Het maakte hen dus niets uit of er 5 mensen stonden te schreeuwen en te zwaaien, daar dender je toch gewoon overheen met zijn allen Tong uitsteken Cool ! Iedereen maakte dat hij wegkwam, ik ook maar ik struikelde. gelukkig maar, want de paarden gingen dwars door het prikkeldraad dat regelrecht op mij afkwam. Omdat ik viel ging het draad over mij heen in plaats van door mij heen Scheve mond . En de paarden waren zo slim om over mij heen te springen. Wonder boven wonder ben ik er met een paar kleine kleerscheurtjes vanaf gekomen .

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:26

ik stond les te geven en twee van de poonies kregen mot
er zaten beginnertjes op dus ik wilde die twee etters zo snel mogelijk van elkaar weg hebben
dus ik roep wat en loop er groot op af en klap een paar keer in de handen
de poonies gaan uit elkaar maar toen draaide jesse, een kruising fries,
zich om en haalde uit
twee prachtige hoefafdrukken in mijn buik rijker was ik tien minuten later weer bij
erg fijn
dat heeft me een aantal dagen flink spierpijn gekost

een 12 jaar terug ben ik eens op mijn scheen getrapt door een shettebeest
daar heb ik een los stukje bot aan over gehouden

voor de rest wel wat hoeven die me maar net schampten maar niets heftigs

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:43

Twee keer.
Van een onwijs hengstige merrie die ik ging opzadelen. De eigenaar zei nog, kijk uit ze is hengstig en is dan niet te genieten, zeker niet op stal.
Nou, ik en m'n grote smoel. Probeerde haar achterhoef uit te krabben, mevrouw draait wat bij, ik sta ondertussen rechtop, en haalt uit.
Tegen m'n knie, ik stond gelukkig vrij dicht bij haar kont, ze kon dus niet al te veel vaart maken en kracht zetten (en kwam zo niet hoger dan m'n knie) 2 of 3 daagjes licht last gehad, toen was het over. Een soort blauwe plek op je gewricht, maar het zit op een gewricht dat veel beweegt, dus heelt niet zo snel.

En een keer door een pony die een heel slecht verleden gehad heeft. (hij had met longeren al een kaak gebroken, met vasthouden een pols, en met rijden een been. Later ook mijn arm met rijden, hij ontplofte, ik knalde ernaast, en mijn arm sloeg hard dubbel.)
Ik had hem gelongeerd, daarna losgezet in de bak zodat hij kon rollen. Daarna wil ik hem er dus uithalen, loopt hij aanvankelijk braaf mee. En vlak voor het hek krijgt hij een energie-aanval, draait zich om en begint een partij te springen. Dus ik probeer zijn achterhoef af te weren met mijn hand.
Ik had op dat moment een ring om in de vorm van een slang, die had hij er half ingetrapt, net niet tegen het bot aan. Nou, wij die ring eruitgepeuterd, ik heb nu een mooi litteken in de vorm van een slang. Het was wel een flinke wond, die na een maand pas weg was (afgezien van het litteken).
Maar die pony is van gestoord gemaakte bottenbreker, naar kinderpony omgegaan (in 6 jaar tijd, maargoed) en daar heb ik dus nog een mooi souveniertje van. Hij kon er ook niks aan doen dat hij zo slecht was behandeld vroeger, en ben super trots op zijn vooruitgang, dat hij de mens ooit weer heeft leren vertrouwen.
*Tipje: zorg voor een goed reactie vermogen, en een goede vertrouwensband als je beesten die heel slecht behandelt zijn weer wil oplappen. En als dieren pijn hebben, en je achter de oorzaak wil komen.*

Maar ga je al deze reacties serieus doorlezen?

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:51

Ja ik heb ook gehad!! toen ik 5 jaar was(!!) een klap van me pony-shet gehad,boven me oog,op me voorhoofd!!Ik wilde gaan rijden,ik had me handschoene Tong uitsteken zelfs al aan,en ik liep met het voerbakje de wie in om me knollie op te halen. en op een gegeven moment had ie de brokjes op...

....draait zich om....

En ik krijg een klap in me gezicht...me paarse handschoentjes waren in eens helemaal rood,ik had ook een grote glip in me hoofd,en duz moest ik naar de dokter,hechtingen er in laten maken(en dat heb ik geweten ...!! )en toen kwam er ook nix meer van het rijden ... Knipoog

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:51

Nee, nog nooit. En ik hoop dat dat zo blijft Haha!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:52

precies een week geleden, ik zou mn tinker inspuiten met antivliegenspul, tinker stijgerde en heeft me een gerichte tik tegen mn hoofd gegeven.....

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:54

Op een buitenrit kreeg ik een klap tegen mijn scheenbeen aan... vreselijk pijnlijk maar gelukkig had ik een leren laars aan dus heel veel pijn deed het ook niet !

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:57

Jep van de week nog, van een paard manege ik stond aan de bakrand aftezadelen net als de andere komt mijn vriendin met haar paard aan om ook aftezadelen ze stond te dicht bij mij ik zei nog daar kan je niet tussen en ja hoor mevrouw gaat er tussen staan met haar paard, paard wou uithalen naar mijn paard maar trapte mij tegen de zijkant van mijn been...

Purtje
Berichten: 277
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:59

mijn hengst lag drie weken geleden zo ernsitg vast dat we hem echt los moesten trekken en toen die uiteindelijk omrolde kreeg ik een trap tegen me enkel. Fijn als je de volgende dag op vakantie gaat me enkel was gekneusd en kon echt alleen maar slipper aan. Het is echt alle kleuren van de regenboog geweest en was super dik. Het is nu nog wel een beetje beurs maar hem der niet zoveel last meer van.
En met een ander jong paard ben ik gevallen en het paard lag op me knie en toen was me knieband uitgerekt.
En ook nog een keer me rug gekneusd door een van van een hengst.
Nou dat was het verder. groetjes Pur

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 18:00

Romkabouter schreef:
Nee, nog nooit. En ik hoop dat dat zo blijft Haha!


(ik 'misbruik' je reactie ff, kan ik lekker doorkletsen Knipoog Haha! )

Probleem is dat ik 'gekke' paarden help, en er zit er altijd wel een tussen die de hulp niet direct waardeert *(ik) (paard)*. Of die ik onderschat Zij zijn groot en ik is klein! ..
Ja het leven zit vol risico's, alleen is dit toch wel een van de grotere.
Maar je krijgt er gelukkig veel voor terug Ach gut uiteindelijk.. Lovers
Laatst bijgewerkt door Locanda op 03-08-04 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 18:05

Ja,een schop gehad van een paard dat zich losrukte omdat hij liever ging spelen.
Hij ging iets naar voren en schopte me op de schouder, iets hoger en ik had een probleem gehad.
Daardoor was mijn arm in 1 keer als verlamd en kon ik hem niet meer vasthouden, het was ook de schouder die ik al regelmatig uit de kom had.
Dus dat was paardje
De hoefsmid eens geholpen met een 3-jarig hengstje, ik moest de praam vast houden, beest steigert en landt op m'n hoofd.

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 18:21

Tegen mijn knie, van een shetty... Scheve mond Hij trapte me zo de bosjes in! Ik sprong achteruit en struikelde, lag ik daar tussen de struiken... Clown