trailer verzekeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jumper01
Berichten: 424
Geregistreerd: 18-11-03

trailer verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 12:43

Als je een trailer gaat kopen moet je deze dan ook verzekeren of zit dat bij je autoverzekering in?
M.a.w. wat voor extra kosten komen erbij als je een trailer koopt?


ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:07

Het WA-deel zit bij de auto. Casco-deel moet je apart doen, dit is niet noodzakelijk.
Bedenk wel dat je auto de kombi moet kunnen en mogen trekken en dat jij het juiste rijbewijs bezit, anders kan de verzekering je het leven erg zuur maken (lees: alle kosten bij jou verhalen, in geval van schade)
Laatst bijgewerkt door ikke op 03-08-04 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

cissy

Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:10

ik heb mn trailer all risk verzekerd voor ik geloof 70,- per jaar, dat is dus het casco deel, de WA valt inderdaad onder je auto verzekering (groene kaart) en inderdaad zoals ikke al zei denk aan het juiste rijbewijs anders keert ze verzekering helemaal niks uit.
wat betreft extra kosten, elk jaar een onderhoudsbeurt is geen overbodige luxe en kost je tussen de 90 en 120 euro.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:11

WA van de aanhanger wordt altijd gedekt door de verzekering van het trekkende voertuig. Diefstal en schade kun je apart bij verzekeren. Dus, stel de trailer breekt los van de auto en ramt een andere auto. De schade aan die auto valt dan onder de WA van het trekkende voertuig, de schade aan de trailer wordt gedekt door een aparte aanhangerverzekering. Vaak kan dit bij je autoverzekering, meestal niet los daarvan, omdat het een zogenaamd "serviceproduct" is. Er bestaan vast ook wel losse trailerverzekering en soms kan het ook bij de eventuele verzekering van je paard.

Mijn auto is verzekerd bij FBTO, de trailer is daar ook verzekerd. Ik heb inmiddels een stukje korting opgebouwd, ik ben voor iets minder dan €50 verzekerd voor diefstal en schade (bedrag is ook afhankelijk van de nieuwprijs van je trailer).

Het hangt ook van de leeftijd van je trailer af of het nodig is om 'm te verzekeren, bij een trailer ouder dan 5 jaar is het de vraag of het zinvol is, het bedrag dat je uitgekeerd krijgt gaat dan hard achteruit (bij mijn verzekering althans).

Ik heb een onderhoudscontract bij m'n trailer, toevallig net een uitgebreide beurt gehad, kosten waren ong. €100, met een BOVAG-rapport erbij.

Nulla tenaci invia est via

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:48

Ik heb een trailer van 3 maanden oud en heb hem niet verzekerd. Hij is zodra hij achter de auto hangt verzekerd via de auto en extra dingen als tegen diefstal en brand enzo hebt ik niet gedaan.


Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:31

ik heb mijn trailer wel verzekerd voor een waarde dat ik dan (als er wat gebeurt) meteen mijn trailer kan laten repareren of een nieuwe kan kopen

ik heb het via een kennis gedaan die bij een verzekeringsmaatschappij werkt,ik heb er geen omkijken naar.

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991 en 120 bezoekers