Neve had terugslag - Tying Up...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Neve had terugslag - Tying Up...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-02 14:49

[naam verwijderd] had afgelopen vrijdag weer eens last van een stijve voorhand, tijdens een rustig buitenritje van een uur. Dat was niet de eerste keer, was er al eens mee bij de dierenarts geweest enzo...maar elke keer verdween de klacht eigenlijk net zo snel als dat ze verscheen. Zeker sinds ik extra vitamine E gaf door de brokjes was het niet meer voorgekomen.....

Nu was ik het zat: de dierenarts moest maar eens langskomen terwijl [naam verwijderd] zo bevangen was. En hij kwam de volgende ochtend. [naam verwijderd] gemonsterd, tja, ze liep niet echt kreupel. [naam verwijderd] in haar halsspieren geknepen...dat was inderdaad wat pijnlijk. Voor de zekerheid een bloedproef genomen en zojuist heb ik de uitslag gekregen:

[naam verwijderd] heeft serieus last van Tying-Up, en niet zo'n beetje ook. Waar een cpk-waarde van 64 normaal zou zijn, zit [naam verwijderd] met die waarde boven de 5.000! Technisch, ik weet ook niet helemaal wat dat betekent, maar het zegt toch wat!
Nu moet ik dus 3 weken lang met haar stappen. Alleen maar stappen. liefst richting bos, liefst niet op de volte. Ze zal een soort Neutralix paardenmiddeltje krijgen voor door het voer en dan moeten we over 3 weken nog maar eens verder kijken....

Ik wist het, ik wist het, er was iets mis met mijn Nefje. Toch, als je haar zo ziet lopen los in de bak, zou je nooit zeggen dat mijn paard zo bevangen is.... Ze kijkt vrolijk, loopt losjes door het lijf, wil prima aan de teugel tijdens het rijden...je zou haar zo kopen....Niets dat aangeeft dat het paard ziek is. Behalve dan die incidentele blokkades, zo eens in de zoveel weken in haar voorhand.....

Maar goed, nu gaan we richting genezing. Ik hoop het maar.....

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 15:02

Sterkte ermee!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 16:08

Niet fijn.... Boos!

Misschien mag je dat Neutradex wel gewoon standaard door het eten blijven doen, preventief?