welke tak westernsport?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

welke tak westernsport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 08:02

western heeft toch ook verschillende onderdelen?
welk onderdeel rijden jullie dan? of verschillende dingen of gewoon alles?

en heb je ook voor verschillende onderdelen zadels???

en welk onderdeel kan je het meest vergelijken met de engelse dressuur? reinig? of pleasure of nog iets anders.

sorry voor (alweer) de vele vragen:P wil gewoon alles weten Schijnheilig

XxX shannon

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 08:06

Met Milena start ik Horsemanship, Trail en Reining. Met haar werk ik toe naar Westernriding, dat vind ik een schitterend onderdeel (dat veel te weinig uitgeschreven wordt)

Met Faiz is het de bedoeling dat ik op termijn Reining zal gaan starten, maar het zou best eens kunnen dat ik hem in eerste instantie in de langzame onderdelen uit ga brengen om eerst meer ervaring op te doen. Zien we wel als het zo ver is.

Voor mij is Horsemanship het meest vergelijkbaar met dressuur, niet reining. Overigens train ik dit onderdeel ook bij een dressuurinstructrice, die me hier prima bij kan helpen.
Voor de reining-gerichte training en echt specifieke traildingetjes heb ik inmiddels iemand anders waar ik op terug kan vallen. Daar les ik niet wekelijks bij, maar indien nodig bel ik haar en ga ik daar rijden/lessen.

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 08:58

en je hebt toch ook een speciaal trailzadel? (of heb ik het nu weer mis) en nog iets... is een borsttuig ervoor dat het zadel niet naar achter schuift? of is het ook iets voor de sier. want engelse zadels hebben geen borsttuig.

ff oft. ik heb eindelijk een instructrice gevonden! dus ik ga na de vaaktie met westernlessen beginnen

XxX shannon

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 09:03

Ik heb een reiningzadel, gewoon omdat ik dat een fijn zadel vind en bovendien niet zoveel keus had in goede zadels die op mijn grote paard passen.

Ik ben hard aan het oefenen om reining te kunnen starten. Tot nog toe start ik horsemanship en pleasure met mijn KWNP-er.

piggeljay

Berichten: 1997
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: op de plek waar paarden nog naar je zwaaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 09:16

je hebt verschillende zadels b.v de reiners de pleasurezadels ropers en dan ook weer roperreiner, cuttingzadels en nog verschillende andere, het is maar net wat je met je paard wil gaan doen, ga je recreatief rijden dan is het belangrijk dat je een goed passend zadel hebt waar je zelf het lekkerste in zit, maar ga je wedstrijden rijden dan moet je b.v niet met een ( echt) pleasure zadel in de reining verschijnen wnt da rijd je finaal voor gek ( tenminsten als je zadel helemaal is versierd met zilver).
een borsttuig is belangrijk als je zadel teveel schuift op je paard of als je er onderdelen me start waar je zelf veel moet bewegen op je paard zoals in de workingcow horse of de cutting, maar ook het kan ook zijn dat de schoft van je paard zo gebouwd is dat je om het zadel recht op je paard te houden het nodig is om met een borsttuig te gaan rijden.
ik zelf zou niet direct een borsttuig bij mijn zadel kopen omdat je het mischien nooit nodig hebt, als het echt nodig is kan je hem er altijd later nog bij kopen.
wat wel belangrijk is dat je je zadel koopt bij gespecialiceerde zadelverkopers en niet een zomaar overneemt van een vriend of vriendin of van een goedkope aanbieding in een advertentie, de kans dat dat zadel goeg op jou paard past is minimaal, mits dat je goed weet waar je op moet leten als je een zadel koopt.

http://www.aok-ranch.nl - Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan, is de tijd van gaan gekomen wordt het tijd om weer verder te gaan
Live like you were dying song by: Tim McGraw

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 09:40

heeft iemand misschien ook plaatjes van verschillende zadels?

ik had laatst een hele mooie gezien, niet met zilver versiert ofzo, heel groot en simpel (en zwaar) in het beige/lichtbruin.

in elk geval, ik ben niet van plan wedstrijden te gaan rijden, welk zadel zal ik dan nemen mocht ik na een poosje een westernzadel gaan aanschaffen?

XxX shannon

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 09:49

Je moet een zadel nemen dat je paard goed past, dat voor jou lekker zit en jij moet het mooi vinden (in die volgorde). Lachen

14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:32

gentille schreef:
western heeft toch ook verschillende onderdelen?
Ja zeker een heleboel.

Citaat:
welk onderdeel rijden jullie dan? of verschillende dingen of gewoon alles?
Ik rij Pleasure, Trail, Horsemanship en shownmanship.

Citaat:
en heb je ook voor verschillende onderdelen zadels???
Ja je hebt reining/cutting zadels en pleasurezadels. (alleen hier heb ik niet veel verstand van eigenlijk Bloos )

Citaat:
en welk onderdeel kan je het meest vergelijken met de engelse dressuur? reining? of pleasure of nog iets anders.
Reining is het meeste te vergelijken met dressuur
sorry voor (alweer) de vele vragen:P wil gewoon alles weten Schijnheilig

XxX shannon

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 17:18

nog een vraagje:

heb je in een bepaalde tak van de westernsport ook B, L, M en Z? net zoals bij dressuur en springen?

XxX shannon

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 18:50

nee, je hebt beginners, jeugd, amateur en open klassen Lachen

ik start altijd zo veel mogelijk Tong uitsteken maar voornamelijk trail, hm en reining.

en cecile, je hebt ook hunter zadels Tong uitsteken Knipoog

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 18:59

reining zadel:
Afbeelding

pleasure zadel:
Afbeelding

cutting/working cowhorse zadel:
Afbeelding

hunter zadel:Afbeelding

er zijn natuurlijk nog veeeel meer varianten maar nu heb je een beetje een idee Haha!

groetjes leanne

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 20:59

ik heb vandaag een heel gaaf zadel gezien en dat was cowhorse, als het alleen voor buitenritten is en een beetje recreatief westernrijden, zou dat dan een geschikt zadel zijn?

zat trouwens wel heel lekker...

heel erg bedankt trouwens voor de zadelplaatjes.
XxX shannon

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:52

ik rij pleasure, maar in het bos is het af en toe een barrelrace Haha! en die zadels zitten ook erg lekker, beter dan een engels zadel vind ik zelf!

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:09

gentille schreef:
ik heb vandaag een heel gaaf zadel gezien en dat was cowhorse, als het alleen voor buitenritten is en een beetje recreatief westernrijden, zou dat dan een geschikt zadel zijn?

zat trouwens wel heel lekker...

heel erg bedankt trouwens voor de zadelplaatjes.
XxX shannon
natuurlijk kan dat, zolang deze maar goed past en lekker zit maakt het voor het recreatie rijden helemaal niet uit hoor Lachen


smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:28

Trail, pleasure,horsemanship, maar eh ik ben er een hele poos uit geweest, en hoop binnenkort weer te starten!!! o ja team penning is ook erg leuk, heb 1x mee gedaan en heb de smaak te pakken Haha!

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 19:58

jaaa!!! met koetjes werken lijkt me super gaaf!
helaas liggen de vlekken bij mijn tinker nogal gevoelig:P en moet ie dus niets van die beesten hebben.

heb net ook trail filmpjes gezien. grrr, ik weet veel te weinig overal vanaf. ga eerst een westernstudie volgens:P

XxX shannon

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:22

gentille schreef:
jaaa!!! met koetjes werken lijkt me super gaaf!
helaas liggen de vlekken bij mijn tinker nogal gevoelig:P en moet ie dus niets van die beesten hebben.


Is dit de rede dat mijn paint bang is van koeien?? (sorry offt...)

Allstar Romar
http://www.romarstallen.eu/pages/index.php
Het heeft geen zin om rekening te houden met 'als' of 'misschien', daar is de toekomst veel te onvoorspelbaar voor...

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: CuraƧao

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:33

ik rij eigenlijk gewoon trail, horsemanship, pleasure en reining; ik doe eigenlijk het meest reining dat ik ook het leukste vind!

14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:37

horsea schreef:
en cecile, je hebt ook hunter zadels Tong uitsteken Knipoog


ach gossie was ik helemaal vergeten die zijn er inderdaad ook Haha!

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 21:01

maar is hunter echt western???
kleding is anders, zadel lijkt geeneens op een westernzadel.

of is dat toch echt een tak van de westernsport. (het is ook geen engels)

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!

Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:09

Hunter is geen western onderdeel maar wordt wel vaak op de quarter appaloosa en paint rassenshows uitgeschreven.

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:43

[quote="gentille"]western heeft toch ook verschillende onderdelen?
welk onderdeel rijden jullie dan? of verschillende dingen of gewoon alles?
ik rij reining pleasure en trail

en heb je ook voor verschillende onderdelen zadels???
ja zoals al vaker gezegt word en zijn verschillende zadels

en welk onderdeel kan je het meest vergelijken met de engelse dressuur? reinig? of pleasure of nog iets anders. ik vind hunter under saddels het meets vergelijkbaar ook vanwege de uitrusting!

It`s an endless fantasy, which will never be real.

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 16:09

gentille schreef:
jaaa!!! met koetjes werken lijkt me super gaaf!
helaas liggen de vlekken bij mijn tinker nogal gevoelig:P en moet ie dus niets van die beesten hebben.

heb net ook trail filmpjes gezien. grrr, ik weet veel te weinig overal vanaf. ga eerst een westernstudie volgens:P

XxX shannon

Dat leek mij ook wel leuk iets met koeien en mijn tinker maar het gaat dan net anders om Haha! de koe gaat achter Dana aan, en nu doe ik het wel is met schapen dat vind ze wel leuk!!

op de wedstrijden in Oosterwolde doe ik mee aan de pleasure, reining, altijd en heb 1 keer mee gedaan aan de horsemanship, maar dat ging niet zo goed en de volgende wedstrijd wil ik ook een keer trail doen, dat gaat met het oefenen heel erg goed en heb ik 1 keer op een onderlinge wedstrijd gedaan en werd ik eerste.
En showmanship at halter wil ik ook heel graag een keer proberen!!
groetjes Emma

Im Artfully Maid Dana

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 16:25

heb je ook verschillende hoofdstellen voor verschillende takken westernsport?

ben nu aan het rondneuzen voor ook een hoofdstel, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat alles is.

zo'n one ear hoofdstel bijv. eigenaardig???

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:18

das gewoon een model heeft men mij verteld..
ach ik heb er ook geen verstand van.. ik heb gewoon een engels hoofdstel zonder neusriem.. werkt primo...

en ik rij alleen onderlinge wedstrijden en dan start ik trail, pleasure en horsemanship...

en ja je hebt verschillende zadels maar ook daar hou ik me niet mee bezig.. als die van mij maar past en goed zit...
en ik vind pleasure het meest op engelse dressuur lijken..

ik moet wel zeggen dat de niveaus bij het western wel hoger liggen dan bij het engels.. ik bedoel.. een bb proef is al wat simpeler dan een beginner trail starten... vind ik hoor

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker

cron