Rubber voor stalwand gezocht.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Rubber voor stalwand gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-02 23:40

Mijn paard heeft een nogal lastige eigenschap; hij vindt het heerlijk om tegen zijn stalwand te trappen.

Omdat binnenkort de nieuwe stal klaar is en wij onze buren ook nachtrust gunnen, ben ik opzoek naar rubberenwandbekleding.

Wie weet waar ik dit, tegen een schappelijke prijs, krijgen kan? Liefst omgeving Noordholland.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


ikke

Berichten: 37520
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 23:46

Poeh, in NH ben ik niet zo bekend, maar in Beek en Donk (NBr) weet ik wel een handelaar te zitten. Mocht je nou echt niks in jou buurt kunnen vinden, laat het dan even weten.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Bo
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 23:49

In de Gouden Gids kijken onder "Rubberhandelaar", zo heb ik de mijne ook gevonden (in Drenthe trouwens).

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-02 23:51

Thanx! Ik ga zo even zoeken in de gouden gids maar mocht iemand nog iets anders weten dan hoor ik het graag!

Hebben jullie ook nog tips voor het bevestigen in je stal???

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

ikke

Berichten: 37520
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 23:57

Jep, heel simpel. Monteer een stevige balk tegen de muur, op de hoogte waar je de bovenkant van het rubber wilt hebben. Neem een stevige plank/balkje en klem het rubber tussen beide balken. Vervolgens met houtdraadbouten en carrosserieringen (RVS, A2 kwaliteit) vastzetten. Zorg ervoor dat de onderkant net niet op de vloer komt, dat maakt makkelijk schoon en geeft de beste demping.
Overigens, vlooi eens uit waarom het paard zo graag tegen de muren slaat. Het probleem oplossen is natuurlijk altijd beter dan aan symptoombestrijding doen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-02 00:11

Helemaal met je eens maar wij kunnen er niet achter komen.

Omdat hij zijn hele leven (voordat hij bij mij kwam) zwaar ondervoed is geweest heeft hij een enorme behoefte aan voer ontwikkeld.
Ik denk dat het een opeisen van aandacht en voedsel is. Of hij nu overdag naar buiten gaat, de hele dag binnen staat, veel of weinig werk verricht, het blijft hetzelfde.
We voeren al verdeeld over de dag, in de avond krijgt hij nog eens voer in zo'n voertonnetje waar hij tegenaan moet schoppen zodat hij een tijdje bezig. We hangen affentoe verschillende speeltjes op (die meestal met eten te maken hebben), kortom IKWEET HET NIET MEER!

Zijn karakter is nogal veeleisend dus ik kan geen andere conclusie trekken, maar als iemand hier andere gedachten over heeft hoor ik het graag! Haha!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 00:18

Die van ons heeft dat ook. Heeft alles te maken om andere paarden te waarschuwen, zo van: he blijf hier vandaan, want ik heb voedsel, of ik sta op het punt om voedsel te krijgen en het is van mij!
Oplossing om het iets te verminderen:

op exacte tijden voeren. Geen speeltjes met eten erin.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 00:55


BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 08:03

je moet even op marktplaats kijken bij paarden toebehoren ,het is wel een paar pagina's terug ,daar bied Died Piet Bakker rubber aan ,hij is niet zo duur als Bos rubber .
Hij zit in nieuw Niedorp of zo .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 bezoekers