merk westernzadel...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LucaR

Berichten: 10
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Utrecht

merk westernzadel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 21:13

Hallo, met welk merk westernzadel rijden julie en waarom...
ik heb zelf altijd een billy cook gehad, maar ben nu aan het rondkijken voor een nieuw zadel...je hoort namen zoals continental en crates...behalve dat ieder zijn eigen voor keur heeft wil ik het heel graag weten...

groetjes


Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:18

Ik heb eeb Crates, en waarom? Omdat hij goed op mijn pony ligt en daarom ben ik niet meer verder gaan zoeken. Het zadel bevalt mij ook prima.

Luna Bashirah

DAWRA; Let's go and ride... our greatest pride! Dé vereniging voor jou en je westernarabier of partbred met minimaal 50% Arabisch bloed.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:40

Ik heb een circle L (Duits merk).
waarom?

Ik had niet zoveel keus... Er waren niet zo heel veel zadels die op mijn paard pasten, dus het is deze geworden. Hij bevalt trouwens prima Lachen

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:15

Ik heb een Vaquero, gemaakt door Sablou. Waarom? Omdat mijn pony een hele hoge schoft heeft en het veel werk was daar een passend zadel voor te vinden. Sablou heeft m daarom voor me gemaakt.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:25

Ik heb een crates. Goed merk en pastte het best op pride. Maar helaas zit ik er zelf toch niet lekker in en wil ik het daarom kwijt. Dus let ook op waar je zelf lekker in zit !!

roni
Berichten: 143
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: het ven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:28

ik had eerst een circle y nu een billy cook ik vind ze alle twee super zitten lekker zacht niet zo hard aan de billen een vriendin van mij heeft een mata josie barrel racer die vind ik persoonlijk erg hard een andere vriendin heeft een dalechavez en die zit ook super zacht,wat ik gehoord heb is dat een crates duur is en kwalitatief niet zo goed is kwa prijs verhouding.

genot om met je paardje bezig te zijn

mixie
Berichten: 80
Geregistreerd: 12-11-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:30

Voor de training heb ik een Billy Cook (all-round) echt een super zadel poast op bijna elk paard en zit als een huis!
De showzadel is een Circle Y (pleasure) zit nog niet echt lekker (nog niet ingereden!)maar past ook zowel op elk paard.

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:31

heb een bob's waarom, passen op elk paard en zitten als een huis !!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:34

Ik heb een Circle-Y

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Marie1234567
Berichten: 82
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 07:26

Heb het merk Continental!!!! OK dan! OK dan!
Waarom?
Omdat dit het enigte zadel was wat mijn pony paste.....
Greetz Marieke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 08:51

Ik heb geen idee wat voor merk de mijne is. Het is een al heel oud werkzadel, de stempels van de maker zijn niet meer leesbaar en het nummer ook niet. Waarom? Ik was al een tijdje aan het zoeken naar een ander zadel, mijn merrie was onder m'n eerste zadel uitgegroeid, en het was wat moeilijk om een zadel te vinden dat haar zowel voor als achter goed paste (ze is gruwelijk breed op de schouder) als waar ik nog lekker in reed. Ik heb -tig zadels gepast en geprobeerd, en degenen die haar lekker lagen, daar reed ik weer beroerd op. Op een of andere manier voelde ik gewoon niet meer wat het achterbeen deed...

Leonardo heeft een Garland op z'n rug liggen. Dick vindt dat een heerlijk zadel, maar ik vind het niet prettig rijden. Je zit er echt een beetje opgesloten in, alsof het een stoeltje is. En ik heb graag de ruimte om te 'werken' in m'n zadel. Dick heeft liever wat meer steun. En wat natuurlijk ook scheelt, is dat ik een veel grotere kont heb dan Dick; daar hoort gewoon weer een ander zadel bij.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:05

Ik lees hier toch weer een aantal berichtjes van mensen die een zadel hebben "wat op elk paard past".
Dit is echt een fabeltje, er bestaan geen westernzadels die bijna op elk paard passen!
Laat je dus niet verleiden bij de aanschaf dat het zadel altijd past, dan proberen ze je echt iets aan te smeren.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:11

Idd, dat kan absoluut niet. Als ik Leonardo's zadel (Leo is smaller en heeft een hogere schoft) op Milena leg, dan gaan de oren met aansingelen al naar achteren en met opstijgen.... hmmmmm nee daar kom je niet aan toe, dan komt het ruggetje rond.... En terecht!
Overigens had dat zadel 4 jaar geleden misschien wel op Milena gekund(hoewel haar vorm gewoon niet bij dat zadel past, maar in geval van nood had het best voor een keertje gekund), toen was haar bespiering nog heel anders.
En Milena's zadel kan niet op Leonardo, omdat dat veel te dicht op zijn schoft komt te liggen. Dat zadel is zo breed, dat zakt als een plumpudding over dat paard heen Haha!

Alice01

Berichten: 744
Geregistreerd: 31-10-02
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:21

Hoi,

Ik heb een Diamond zadel, heb hem tweedehands aangeschaft.
Had altijd op een quarter gelegen maar ligt nu op mijn grote Welsh en ligt echt super, en daarbij zit hij ook nog eens als een huis! OK dan!

Gr ALice

http://www.versatilehorse-training.com/
Jolene's Joy , she is a pleasure to ride

LucaR

Berichten: 10
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 09:34

ja het is denk ik gewoon een kwestie van diverse zadels uit proberen, ik vond mijn billy cook reiner wel altijd lekker zitten...maar was erg nieuwsgieirig waar julie mee rijden en dat is heel verschillend dus...leuk

groetjes

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:39

Ik heb een Ortho-Flex en ondanks dat hij op heel veel paarden past durf ik niet te beweren dat hij op álle paarden past.
Toe nu toe ben ik er één tegengekomen waar hij niet lekker op lag, maar volgens mij had dat paard een probleem met zijn rug, want bij alle zadels gaf hij hetzelfde aan (staart scheef en rug wegdrukken).

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:41

Crates!
Het is speciaal voor mijn brede appie op maat gemaakt. Zit heerlijk en ziet er prachtig uit.

Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:10

Ik heb goede ervaringen met een Continental (met flexible boom),
deze beviel me ontzettend goed, zat heerlijk en lag super op mijn paard.
Ze was erg breed, heb eerst een Crates gehad maar deze lag niet perfect waardoor ze drukplekken kreeg (deze was trouwens wel door een erkende winkel aangepast)
Maar goed, toen een Continental aan laten passen en die lag als een huis!!! OK dan!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:11

Ik heb een continental. Pastte het best op mijn paard en hij zit heerlijk. Ook nog eens een mooi zadeltje Lachen Ja hoor, ik en mijn Bud zijn er nog steeds blij mee!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Redneck

Berichten: 1183
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:11

Ik heb een Westwood met flexibele boom. Past op allebei de paarden en heeft een gel-zitting.....zit heerlijk

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:12

Ik heb een Dale Chavez...zit super en past goed op mijn oudere merrie.
De jongste is pas twee, dus de tijd zal leren of die daar ook op past.

Je suis Charlie.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:25

ik heb een crates en een tex tan, beide reiners, en zitten zalig Vingers aflikken .

idd niet elk zadel past op elk paard, de tex is wat smaller dan de crates, en past op daisy en ann en henk (de laatste 2 nu nog wel) de crates past feline en barly die passen de tex weer niet.
ik heb ook nog een hele tijd een continental gehad ook een zalig zadel maar die paste alleen daisy en ik heb die dus verkocht een poosje geleden. namara heeft er nu veel plezier van .


Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:49

heb niemand nog bob's horen zeggen, en heb nog nooit van iemand gehoord dat een bob's niet op een bepaald paardje lag, zouden eigenlijk eens de proef op de som moeten nemen he ?? Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:55

Jos heeft er volgens mij ook een. Alleen is er weleens wat confusie over welke Bob we het nu hebben Haha!

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:19

Ik heb een Big Horn echt een super zadel OK dan!

FOTO`S van JOELYN TABASCO TARI
viewtopic.php?f=53&t=463826
CHARENE IS NU CHARITA


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers