Dag lief paardekind

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Dag lief paardekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 20:44

Na lang beraad heb ik je een tijd geleden te koop gezet, je bleef te klein, ik zou je niet kunnen geven wat ik vind dat jij verdient. Ik heb nachten gehuild bij het idee dat ik je kwijt zou raken.

Elke keer dat ik in je trouwe ogen keek voelde ik me een verrader, elke keer dat ik je zag overviel me een gevoel van twijfel. Je had zo veel vertrouwen in mij, ik kon bijna alles met je. Als ik je riep kwam je naar me toe gedraafd, als ik me rot voelde legde jij je hoofd in mijn armen.

Ik heb je zien veranderen van een mager schuchter beestje in de mooie, lieve, sociale pony die je nu bent. De pony waar die mensen op zijn gevallen.

Ik ben er van overtuigd dat ze je een goed leven zullen geven, dat ze goed voor je zullen zorgen, dat je fijne ritjes met hun kunt maken. Maar toch overvalt mij steeds weer het gevoel dat ik je in de steek heb gelaten. Ik heb je zelf op de trailer gezet, vol vertrouwen liep je achter me aan, hoewel je bang was voor dat grote gevaarlijke ding.

Ik liet je daarin achter, ik liep weg en jij reed een nieuw leven tegemoet.

Voor mij steeds weer die twijfel, heb ik er wel goed aan gedaan, had ik je niet beter kunnen houden??? Had je het bij mij niet beter gehad dan bij hun??? Had ik niet iets anders kunnen verzinnen???

Lieve Aysa, ik hou van je, ik zal je nooit vergeten.... Huilen




Vandaag is Aysa opgehaald door haar nieuwe eigenaars. Nee, ze is niet dood, wel heel ver weg, naar de andere kant van het land. Het is allemaal heel snel gegaan, gister belden ze dat ze wilden komen kijken, vandaag is ze weg.

Ik voel een leegte bij mij vanbinnen. Ik heb nog nooit een paard verkocht en ik ben niet van plan het ooit weer te doen. Ik voel me zo oneerlijk, zo'n verrader, ze vertrouwde mij, waarom heb ik haar dan in de steek gelaten???

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury


Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:01

Heel erg veel sterkte!! We hebben hier ook zoiets meegemaakt, het is heel moeilijk maar als je haar nog is opzoekt en ziet dat ze het goed heeft dan weetje dat je een goeie keus heb gemaakt! Veel sterkte

toumie Ach gut

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:01

Je hebt haar niet verraden.
Je hebt haar altijd een goed tehuis geboden, en nu heb je gezorgd dat ze een ander goed baasje heeft.
Jij hoeft hhjezelf dus absoluut geen verwijten te maken.
Ik snap dat het afscheid pijn doet, maar niet zo hard voor jezelf zijn hoor!

Jaike, wat ben je toch een topper!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:08

Wat heb je het mooi opgeschreven Wendy Verdrietig
Kop op meid, je hebt Lisje nog en Aysa kun je af en toe nog gaan opzoeken nu je je rijbewijs hebt. Je hebt alles voor haar gedaan wat je kon en nu kan een ander van haar genieten omdat jij veel energie in haar hebt gestoken.
Sterkte Ach gut

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:11

Je hebt haar een goede basis meegegeven waardoor ze nu zo'n fijn plekje heeft, dat moet je veel voldoening geven ook al wordt dat nu nog een beetje overstemt door het gemis.
Zometeen zijn de scherpe kantjes van het missen er af en dan kan je genieten van de mooie herinneringen.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:12

Dat valt niet mee he, WenK! Je hebt je gevoelens echt mooi beschreven.
Voor Aysa is het toch geweldig dat deze mensen zo zot op haar zijn. Probeer contact met ze te houden en af en toe op bezoek te gaan.
Je bent geen verader.. je bent gewoon eerlijk voor je paard geweest Ach gut

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

prompter

Berichten: 10923
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:03

Oeh, je verwoordt precies waarom ik geen paarden kan verkopen...

Sterkte met je dubbele gevoelens, en ik denk dat ze heel goed terecht is gekomen als ik het zo lees, dat maakt een hoop goed!

Extremely rare and Beyond Compare

Daihyo

Berichten: 88002
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 07:04

Ik krijg gewoon kippenvel als ik het lees.
Aysa krijgt (heeft) nu ook een super goed thuis. En iemand die er straks lekker op kan gaan rijden.
Je hebt de juiste keus gemaakt!
Ach gut Sterkte de komende tijd. Nu heb je veel verdriet, maar je zal uiteindelijk zien dat je de goed keus hebt gemaakt Lachen

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 07:10

Sterkte hoor meid. Dit is dus waarom ik mijn paarden nooit zou kunnen verkopen. Hoewel ze allebei niet het meest geschikte ras/maat zijn om de westernsport mee te bedrijven. Ze gaan niet weg.

Heel veel sterkte.

Als Aysa naar het oosten des land is gegaan, wil ik best voor je gaan kijken hoor....

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:03

Je hebt een goede keus gemaakt!

Sterkte ermee, ze heeft het nu goed.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:11

Heel veel sterkte lieve Wen. Je hebt goed voor je meisje gezorgd en haar de kans op een goed leven gegeven. Ze heeft een fantastische (door)start van haar leven bij jou gekregen, maar haar toekomst lag niet bij jou. Jij had dromen die zij niet zou kunnen vervullen. Waarschijnlijk zal die mooie dame van je wel de dromen van iemand anders kunnen vervullen.
Laat het even rusten en ga dan bij haar op bezoek. Een knuffel en veel liefs. En bel me als je even je hart wilt luchten.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 09:24

Ze is naar een plaatsje bij Weert in de buurt.

Ik heb er slecht van geslapen vannacht. Ik weet dat ik het los moet laten, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan... Ff volhouden...

Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve woorden en steun...

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:44

WenK, misschien kan de volgende gedachte je een beetje troosten:

Weet je nog hoe het was, die eerste dagen dat je je paardje gekocht had? Helemaal vol was je d'r van, want wat was hij mooi, lief en knap! Zo veel mogelijk tijd stak je in 't beestje, want hij moest immers wennen, jou leren kennen, wennen aan z'n nieuwe stalletje etc etc.
En wat ging het goed! Het beestje had het prima naar z'n zin, leek geen heimwee te hebben, at goed, vond het leuk als je 'm kwam poetsen, tutten, knuffelen etc etc.

Weet je het nog?

Nou, dat heeft het nieuwe baasje van jouw paardje nu ook. Dus dan weet je zeker dat hij heerlijk in de watten gelegd wordt, superwelkom is, en dat ze er alles aan zullen doen om 'm daar de best mogelijke start bij hen op stal te geven. Ze zijn immers niet voor niets helemaal Lovers op jouw paardje geworden!

Jij hebt 'm niet in de steek gelaten, je hebt 'm juist een kans gegeven!

(Maar ik kan me je gevoel heel goed voorstellen hoor, ik denk niet dat ik het zou kunnen, m'n beestje verkopen...)

Sterkte!
Sonja

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 10:56

Dat is een mooie gedachte Sonja!!! Ik heb haar ook alleen mee gegeven omdat ik het gevoel had dat ze goed terecht zou komen.

Mijn gevoel is ook heel dubbel nu. Aan de ene kant een soort opluchting dat ik een nieuw huisje voor d'r heb gevonden, aan de andere kant het schuldgevoel en het gemis...

Voor mij voelt het alsof ik een hele goede vriend heb laten vallen, in de steek gelaten. Mijn paardjes zijn mijn vrienden, ze zijn trouw en staan altijd voor me klaar.... Ik weet dat het het beste is, ik heb alleen op dit moment verstand en gevoel niet op 1 lijn staan...

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:57

Jeetje krijg echt tranen in mijn ogen. Mijn paard gaat de 23e weg dan is hij ook niet meer van mij en zie er best wel tegen op maar kan mij al een beetje indenken hoe je je moet voelen. Je hebt de juiste beslissing genomen en ze word daar vast ook gelukkig. Sterkte de komende tijd Ach gut


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:05

sterkte Ach gut ze heeft vast een goed tehuis

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 11:16

Verdorie, ik zit op m'n werk en loop de hele dag met tranen in mijn ogen. Zoals ik net al zei, mijn verstand weet dat het (voor Aysa) het beste is, maar mijn gevoel is het daar zo niet mee eens. Elke keer weer zie ik haar die trailer oplopen, achter mij aan omdat ik vertrouwd ben, ik heb haar nooit iets gedaan. Met hun wilde ze de trailer niet op...

Ik ben weg gelopen, ik wilde er niets van weten hoe ze weg ging. Jammer genoeg hoorde ik van een stalgenootje dat ze flink heeft lopen stampen toen ze weg reden. Wat zal ze gevoeld hebben, denkt ze dat ik haar in de steek heb gelaten??? Dat ik haar heb laten vallen??? Denkt ze dat ik haar niet lief vond, dat ik niet van haar hield??? Allemaal gevoelens en gedachten die op dit moment door me heen schieten... Ik had nooit gedacht dat het me zo ontzettend zwaar zou vallen om een paard te verkopen... Mijn 1e neiging is nu om haar terug te halen, maar ik kan niet langer voor haar zorgen, weg moet ze toch, ik heb alles geprobeerd... Maar dat klote gevoel wil maar niet weg..... Huilen

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:40

WenK heel veel sterkte... Zoek troost in de mooie herinneringen die je met haar hebt.

:D M2 + 8 :D

Poffer
Berichten: 1656
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:23

oei, ik kreeg kippenvel toen ik het las.
heel, heel veel sterkte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:48

WenK schreef:
Verdorie, ik zit op m'n werk en loop de hele dag met tranen in mijn ogen. Zoals ik net al zei, mijn verstand weet dat het (voor Aysa) het beste is, maar mijn gevoel is het daar zo niet mee eens. Elke keer weer zie ik haar die trailer oplopen, achter mij aan omdat ik vertrouwd ben, ik heb haar nooit iets gedaan. Met hun wilde ze de trailer niet op...

Ik ben weg gelopen, ik wilde er niets van weten hoe ze weg ging. Jammer genoeg hoorde ik van een stalgenootje dat ze flink heeft lopen stampen toen ze weg reden. Wat zal ze gevoeld hebben, denkt ze dat ik haar in de steek heb gelaten??? Dat ik haar heb laten vallen??? Denkt ze dat ik haar niet lief vond, dat ik niet van haar hield??? Allemaal gevoelens en gedachten die op dit moment door me heen schieten... Ik had nooit gedacht dat het me zo ontzettend zwaar zou vallen om een paard te verkopen... Mijn 1e neiging is nu om haar terug te halen, maar ik kan niet langer voor haar zorgen, weg moet ze toch, ik heb alles geprobeerd... Maar dat stinkmodder gevoel wil maar niet weg..... Huilen

ik weet niet of dit helpt, ik weet ook niet of je in thelepathie enz. geloofd. Maar misschien moet je DePennyBitch is PB- en...
heel erg veel sterkte Ach gut

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 13:52

Dank jullie wel allemaal!!! Ik heb echt veel steun aan jullie berichtjes. Ik begin nu een beetjte aan het idee te wennen. Ik ga er zeker nog eens langs, pas als ik haar daar heb gezien kan ik het afsluiten. Het zal dan zeker moeilijk worden die dag, ik zal weer veel tranen vergieten, maar dan pas kan ik echt afscheid nemen.

Dat heb ik gister helaas ook niet echt kunnen doen. Het ging allemaal zo snel en ik wilde niet dat Aysa mijn verdriet merkte (dat zou haar van streek maken) daardoor ben ik veel te snel weg gelopen. Ik heb haar niet een bewuste laatste knuffel gegeven, ik heb haar niet gedag gezoend. Daar heb ik nu wel spijt van.... Mede daarom wil ik nog een keer langs, bewust afscheid nemen.... Huilen

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:06

_sjrottie_ schreef:
oei, ik kreeg kippenvel toen ik het las.
heel, heel veel sterkte..

ik ook en tranen in mijn ogen en ik ken jullie niet eens, heel veel sterkte

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:27

We gaan binnenkort op visite. Nemen we lekkere dingetjes voor haar mee en een camera. We gaan er een leuk dagje van maken

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

roosw

Berichten: 132
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Amsterdam/Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:35

mooi opgeschreven wendy!
Je mag juist trots zijn op jezelf want het is heel goed dat je dit kan, sommige mensen houden hun pony ook al zijn ze daar te groot voor en die pony doet dan niks meer en dat is gewoon zo zonde van het leven van de pony. Je hebt je pony een nieuwe kans gegeven! Hartstikke goed van je ook al is het natuurlijk moeilijk om er afstand van te doen.. maar je kunt er altijd langs gaan!! Knipoog

GEZOCHT: Bijrijder voor mijn lieve New Forest E-pony Ishmir!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:13

wauw heftig hoor, prompertje zegt het juist... ik vind het erg knap van je!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frutsel05, Luca1968, sterregoud en 19 bezoekers