wat te doen met pony die geen halster omkan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

wat te doen met pony die geen halster omkan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-02 19:58

ailin heeft afgelopen zondag een zodanige verwonding opgelopen dat ze geen hoofdstel of halster meer om kan. (ze kan t wel om maar om er druk op uit te oefenen lijkt me niet echt fijn, er zit op de plaast van t bakstuk namelijk een dikke bult met 8/9 nietjes erin) dit betekend dus dat ik niet kan rijden, longeren eigenlijk alles waarbij je ook maar t hoofd bij nodig hebt. met poetsen kan je der ook niet vastzetten want als ze schrikt en trekt zit het meteen tegen de hechtingen aan. de enige mogelijkheid die ik zie is gewoon veel los aan t werk, maar daar heb ik al snel genoeg van en ailin net zo. dus iemand tips (het gaat trouwens maar om een week, maarja week vakantie vind ik niet zo fijn omdat ze toch in conditie moet blijven)

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 20:01

Kun je niet los longeren of anders eens proberen om NH te doen? Dus met zo'n lus ofzo om de hals rijden?

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 20:04

ok ik weet niet hoe veel je met je paard kan
je zou bijvoorbeeld zonder hoofdstel kunnen rijden ( en nog leuker ook zonder zadel Knipoog )
met wandelen zou je bv een touwtje om zijn hals kunnen doen en zo lopen
doe ik ook altijd werkt prima ( alleen van bak naar stal enz niet buiten ofzow)
naja veel suc6
en beterschapsknuf aan je paardje

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 20:07

Je hebt van die band dingen die alleen achter de oren gaan, dan zou je dr daaraan vast kunnen maken en kunnen gaan wandelen (als ze daar braaf mee is)

Zonder hoofdstel rijden lijkt mij niet zo verstandig. Los springen is een mogelijkheid, stapmolen? Lekker veel in de wei?

Is het anders niet mogelijk om je halster/hoofdstel in te tapen met watten en tape waar het tegen de hechtingen aanligt ofzo, zodat het toch omkan?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-02 20:07

van bak naar stal lopen is geen probleem da t zou ik zelfs nog los doen Haha!
enja NH is leuk maar t meeste grondwerk doe je dan toch met een halster om Frusty en rijdne met een touw omd er hlas of helemaal niets zie ik helemaal niet zittenis ailin net iets te 'vrolijk' voor mag dan wel een tinker zijn maar ze heeft toch iets teveel energie daarvoor.
ik ben nu eigenlijk al blij dat ze met de rest in de wei mag end at ze niet de hele dag in de r uppie hoeft te staan.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 22:49

Een halsband kun je gebruiken. Op die manire kun je haar in ieder geval vastzetten.
En je zou haar ook daarmee rond kunnen slingeren, maar dat zet ook niet echt zoden aan de dijk.
Ik heb Udinde soms ook aan een halsband. ( af en toe komt het karakter van haar ma naar boven Extreme duivel ) maar echt controle heb je niet dan.
Eigelijk kan ik je niets zinnigs vertellen behalve freestyle enzo. Vrij springen? Is ook leuk!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 23:02

misschien kun je longeren maar dan los zeg maar..
ik weet niet of jullie een longeer bak hebben, maar dan zou je dat kunnen doen, bij sommige paarden kan het ook in een gewone bak.
of gewoon opjagen?


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 23:02

heeft thea niet een lerenbitje ergens liggen? die gaat met alleen een kinbandje vast en verder niets om het hoofd dan zou je gewoon door kunnen rijden.
is misschien wel de moeite om anders aan te schaffen kun je ook later veel plezier mee hebben.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 08:41

Je kunt zo'n koeienhalsband kopen en die omdoen, en als je paardje ene beetje braaf is valt daar ook mee te longeren en te rijden. Als je kan freestylen (afgezette longeerring) dan heb je geen halster nodig.
Heel veel beterschap en sterkte.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 08:54

Ik vind Kim haar tip wel wat. Of een halsband en dan wat in de rondte slingeren (longeren kan je dat niet echt noemen).
Wel irritant hoor! Succes

:evaw:

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 09:46

Misschien kun je van zacht band zelf een halstertje maken met de kant van haar wond wat langer (en dus wijder) en dan met iets zachts erop...

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 09:48

van een weekje rust zijn ze echt niet zoveel conditie kwijt. Ik zou haar gewoon vrij geven, kan vaak helemaal geen kwaad.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eske_B, fokfanaat, GGFJ, Glossy2009, Suliko, xHaithi en 131 bezoekers