Opel Frontera vraagje..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Opel Frontera vraagje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 06:21

Ik heb een paar vragen over de Opel Frontera.

Wie heeft er een? En voor degene die er een heeft hoe bevalt die?
Zijn ze fijn voor een trailer mee te trekken?
Wat zijn de voor én de nadelen van die auto?

Anders nog dingen die belangerijk zijn?


Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:22

Heb er geen één, wil er wel één.. Volgens mij zijn ze wel sterk genoeg om een twee paardstrailer te trekken. Ik rijd nu een Dathatsu Feroza en die mag het niet.. Hij kan het wel hoor, maar officeel mag het niet..

Ik hou dit topic in de gaten..ben net zo nieuwsgierig als jij....

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:57

Een Opel mag 2000 kilo trekken, ik heb er een 2-paardstrailer achter hangen met 2 paarden erin.
Ik ben blij met mijn Opeltje, het enige nadeel is dat als het heel hard waait je veel wind vangt want hij is verder niet gestroomlijnt ofzo. Ik heb een model uit 1994 en een gewoon geel kenteken.
Het is echt een paardenauto bij mij het is volgens mij ook een ontzettend lachwekkend gezicht als ik met mijn nette kleren uit die auto stap.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Leo

Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:00

De vader van Goldie en Gomir reed er in een, volgens mij was die inderdaad sterk genoeg voor de tweepaardstrailer, maar weet niet zeker (omdat ze meestal met 1 paard en 1 pony weggingen)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 11:22

Lame schreef:
Heb er geen één, wil er wel één.. Volgens mij zijn ze wel sterk genoeg om een twee paardstrailer te trekken. Ik rijd nu een Dathatsu Feroza en die mag het niet.. Hij kan het wel hoor, maar officeel mag het niet..

Ik hou dit topic in de gaten..ben net zo nieuwsgierig als jij....

Haha dat is wel grappig wij zitten te twijfelen tussen de feroza en de frontera. Maar aangezien we een auto in te ruilen hebben die meer waard is als de gemiddelde feroza moeten we wel naar een duurder soort jeep gaan kijken Haha!

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 11:25

Barb schreef:
Een Opel mag 2000 kilo trekken, ik heb er een 2-paardstrailer achter hangen met 2 paarden erin.
Ik ben blij met mijn Opeltje, het enige nadeel is dat als het heel hard waait je veel wind vangt want hij is verder niet gestroomlijnt ofzo. Ik heb een model uit 1994 en een gewoon geel kenteken.
Het is echt een paardenauto bij mij het is volgens mij ook een ontzettend lachwekkend gezicht als ik met mijn nette kleren uit die auto stap.

Weet je nog dat ik je ooit eens een bptje had gestuurd over je auto's haha. Dat ik jalours was op je BMW en je jeep Haha! Nou krijgen wij thuis waarschijnlijk ook zo'n jeep haha. Haha!
Nooit verwacht

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:25

Ik heb je een PB gestuurd.

Toos paardloos

somexx

Berichten: 119
Geregistreerd: 22-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:52

Hele stoere en goeie wagen!!



Afbeelding

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:52

passie schreef:
Weet je nog dat ik je ooit eens een bptje had gestuurd over je auto's haha. Dat ik jalours was op je BMW en je jeep Haha! Nou krijgen wij thuis waarschijnlijk ook zo'n jeep haha. Haha!
Nooit verwacht



hahaha kopen jullie er geeneens een BMW bij Tong uitsteken Knipoog

Ik vind het leuk voor je hoor, laat je wel een foto zien als jullie er eentje gekocht hebben

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 18:15

Ja doe ik!!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 18:48

dubbel bericht
Laatst bijgewerkt door Morrie op 02-08-04 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 18:48

wij reden met een 2-paards met dikke koudbloeden erin en we hadden een opel Montery, de grote broer van de Frontera, net iets sterker en minder luxe. Echt een beest van een auto, kon geen Dodge pick-up tegenop Haha!


cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:09

Awel ik heb net ne jeep gekocht!
En ben naar Opel gegaan om inlichtingen over de frontera..heb verschillende jeeps getest oa.. Freelander frontera
En omdat we een zware breede van hebben wou ik iets goed om te trekken en als ik in een jeep wou investeren Knipoog moest het ne goede zijn..dus ben ik in de zwaardere gegaan
Freelander veel mechanika problemen en gaat nie vooruit
Frontera zijn de laaste aan het verkopen geen keus meer in de opties en modellen...de nieuwe komt uit volgend jaar daardoor..
En heb een Astra nieuw model gehad en..niets als problemen bij opel!...pa is garagist en heb erond nog veel negatiefs gehoord kwa techniesche problemen en mechaniek.. enfin ik wou niets meer te maken hebben erna met opel..Ook slecht ineengestoken met cheap materiaal dat gevaarlijk kan zijn..spreek van ervaring en rond mij gehoord te hebben.
Maar kwa rijden zijn ze goed en prijs ook en een groot voordeel is da ze HEEL weinig verbruiken!! Maar is iets te licht om zware trailer 2 paard te trekken..en als je rijd vind ik hem nie 'hevig' genoeg.
Dus daarom ben ik gaan twijfelen tussen de 2zware jeeps oa.. de toy landcruiser en de nissan patrol; en kwa uiterlijk heb ik me in de patrol gestordt "verliefd"...ben net een weekend weg gegaan 500km met paard en rijd geweldig en is echt super kwa comfort!!je voelt dat hij zwaar is maar hij is zo hevig en kan de persoonwagens van de baan rijden..ben geflitst aan 170 ..hum..nie goe Knipoog !!
1 NADEEL...de motor maak veel lawaai ...

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:04

ben gaan zoeken en vond dat voor jou is wel in frans..begrijp je een beetje ? Een verslag van profs in 4x4

Plutôt typé route et tout chemin, le frontera est un gros break. La tenue de route, le confort et la qualité de fabrication sont réel, et ils vieillissent bien.

Le frontera n’est pas très à l’aise en franchissement, il n’est pas fait pour cela. En cas d’usage soutenu en TT, les dessous sont à regarder de prêt ! En fait, nous vous déconseillons TRES fortement l’achat d’un frontera qui aurait fait un peu trop de franchissement.

Les problèmes : Jusqu’à fin septembre 1999, problèmes d’alignement de la colonne de direction (rappel en concession). On nous signale également des problèmes de pignons de boîte (5ème vitesse).

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:47

passie schreef:
Haha dat is wel grappig wij zitten te twijfelen tussen de feroza en de frontera. Maar aangezien we een auto in te ruilen hebben die meer waard is als de gemiddelde feroza moeten we wel naar een duurder soort jeep gaan kijken Haha!


Dat is inderdaad lachen... maar een Feroza raad ik je niet aan hoor.. Tenminste als je twee paarden wilt trekken.. Voor de rest is het een prima autootje.. Nu met dit warme weer, lekker het kappie eraf en je zit heerlijk! Laat je nog horen of je de frontera gaat kopen en hoe 'ie' bevalt?

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:14

Wij hebben een paar jaar een Frontera 3.2. Fijne auto, alleen wordt het bij je voeten wel gauw warm.

Hij trekt makkelijk onze grote Böckmann met 1 paard, 2 paarden voel je wel, maar kan ie goed aan.

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:44

Hey leuk Tyrza , we hebben ook ne grote Bockmann , leuke vans !

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 06:26

We hebben besloten om de frontera te nemen!!!!
Hij komt vrijdag!
En de kleur is....

ROOD Haha!

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 06:26

Bedankt voor de reacties allemaal!!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 07:01

Mooi rood is niet lelijk Lachen

Proficiat ermee!

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:14

Gefelicitieerd! Ben benieuwd hoe hij is...

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:41

wij hebben ook zo auto.
we zijn er wel tevreden over terminste me ouders dan Haha!

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

esziiY
Berichten: 2379
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:28

Ik niet

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:29

esziiY schreef:
Ik niet



wat jij niet??

heb je geen Frontera of ben je niet tevreden?

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:16

proficiat en veel plezier ermee!

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Juudith, alweerkwijt, Black_Moon, charootje, ComscoreBot, Ik_is_Ik, Laura82, Mariett, Muronia, Regenpier, Remembrance, rien10, shaddy82, xBeauuu, xPabloBokt, xPearl, YvonneV en 56 bezoekers