Mobiel abonnement, tips?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Mobiel abonnement, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 19:00

Eind dit jaar loopt mijn abonnement af bij Vodafone, en voordat ik het verleng wil ik eigenlijk eens rondkijken of ik ergens anders niet voordeliger afben.

Ik heb een abonnement vooral om in het buitenland altijd te kunnen bellen en SMSen, en omdat ik een hekel heb aan dat gezemel met beltegoeden enzo. Ik bel heel weinig, misschien 30 minuten per maand, vaak zat nog minder.

Heb nu een Vodafone 60 abo maar dat gebruik ik dus lang niet helemaal. Wilde dus overgaan naar Vodafone budget, of een ander voordelig abonnement. (mits met nummerbehoud).

Iemand nog tips?


Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:51

Ik heb een KPN 20 abo. Dat is 125 belminuten die gelijk staan aan 250 smsjes. Dus als je bijv. 50 smsjes verstuurd heb je nog 100 belminuten over. Je kan het dus opsplitsen maar hoeft dit niet van tevoren te beslissen. Het is net hoe het jou uitkomt. Ik betaal hier 20 euro per maand voor en als je op de gestelde limieten heen gaat moet je natuurlijk bijbetalen. Ik weet niet of je je nummer kunt behouden als je je abo oversluit, dat zul je moeten vragen.

Heb je in je hoofd nog ruimte voor waanzinnige plannen?

............................................................................................................................................................KOM; dans, schreeuw en zing met mij!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:53

Ik heb een abbo bij T-mobile. 75 belminuten voor 7,50 en een bundel van 120 smsjes voor 12 euro.
Je kan vast ook wel minder belminuten, maar 7,50 is niet echt veel, toch?
Bij de smsjes, als je over de bundel heen gaat, als je een bundel van 120 smsjes hebt dan zijn ze 10 cent per sms, ook als je er over heen gaat.
Ik weet niet precies hoe het allemaal met het buitenland zit, ze stuurde er laatst wel een foldertje van. Misschien even op de site kijken?
www.t-mobile.nl

_Annelies_

Berichten: 693
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 20:07

ik heb een hi 15 abbonoment.
en daar zit ook je belminuten en smsjes samen.
ik betaal 15 euro in de maand.
en als je wat overhoud kan je het gewoon menemen naar de volgende maand

9 juni 2012 verwachte wij ons eerste wondertje

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 20:13

Ow ja dat was ik er nog vergeten bij te zetten: dat je het mee kan nemen.
Ik kan dat alleen maar drie maanden en daarna vervalt het alsnog. Ik weet niet of dat bij Hi ook zo is.

Heb je in je hoofd nog ruimte voor waanzinnige plannen?

............................................................................................................................................................KOM; dans, schreeuw en zing met mij!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 20:32

Als je vooral in het buitenland wil kunnen bellen en sms'en en de rest van de tijd weinig belt dan zou ik toch orange adviseren. En dan niet alleen omdat ik bij orange werk hoor Haha! Knipoog

Maar alleen bij orange geldt je belbundel ook in het buitenland. Tevens blijft je belbundel alleen bij orange onbeperkt houdbaar. Dus neem je bijv een €20 abonnement en je belt voor 10 euro in het buitenland en voor 5 euro in het binnenland dan heb je nog 5 euro over wat je weer meeneemt naar de volgende maand zonder limiet.

Bij andere providers vallen de buitelandkosten altijd buiten de belbundel dus ook al heb je nog minuten genoeg over je moet toch bijbetalen voor je buitenlandse gesprekken.

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 20:38

Ik heb een HI 20 is 100 min bellen en je ken smsen van dat tegoed vind het fijn.Is 20 euro in de maand

Jorrit

Berichten: 70
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Bleiswijk City

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:02

In het buitenland werkt elke provider goed, aangezien je telefoon dan het beste signaal uitkiest.

Ik vind Telfort het beste voor zijn geld, bereik is zo goed als altijd perfect, en laagste kosten.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:08

ik heb orange, ik ben niet echt tevreden hierover. het is wel fijn dat je het geld wat je overhebt meeneemt naar de volgende maand. alleen ik heb niet echt goed bereik. vooral niet in mijn woonplaats en op stal. En das best lastig.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Jorrit

Berichten: 70
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Bleiswijk City

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:11

Precies, ik woon in de randstad, bereik is op stal echt helemaal nergens te vinden. In tegenstelling tot wat Orange zegt, en daar zijn ze al een paar brieven naar geschreven, geen antwoord, service dus een vette nul!

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:18

ja inderdaad ze zeggen dat ze 99% dekking hebben, nou is wel een grote 1 procent dan en daar woon ik precies midden in.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:19

ik zal wel eens een keer naar de orangeshop in en bosch gaan als ik ikn de buurt ben. eens kijken wat ze te zeggen hebben.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 21:56

De voorwaarden van Orange klinken interessant, maar 20 euro bel ik nooit weg. Hadden ze een €7,50 of een €10 optie dan zou dat zeker het overwegen waard zijn.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:28

Ik heb een heel goedkoop abonnement bij T-mobile wat tot nu toe prima werkt (en ook in het buitenland altijd bereik): bel namelijk ook vrijwel nooit ermee (alleen sms-en of gebeld worden) Ik moet eerlijk zeggen dat ik totaal niet weet wát ik nou precies in mn abonnement heb Bloos (ouders betalen het) maar de vaste kosten zijn geloof ik 7,50 euro. Lijkt me misschien ook wel een goeie optie voor je Lachen

You can either agree with me or be wrong.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:32

Jorrit schreef:
Precies, ik woon in de randstad, bereik is op stal echt helemaal nergens te vinden. In tegenstelling tot wat Orange zegt, en daar zijn ze al een paar brieven naar geschreven, geen antwoord, service dus een vette nul!


Raar dan dat orange al 2 jaar allerlei prijzen heeft gewonnen voor de beste klantenservice, beste winkelpersoneel etc Verward Schijnheilig

Nee even zonder gekheid: ten eerste waarom bel je niet gewoon even? De klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar dan weet je zeker dat je iemand hebt gesproken want blijkbaar is er op een mysterieuze manier iets met je brief gebeurd Tong uitsteken Scheve mond

Over de dekking kan ik niet oordelen vanuit hier want er kan altijd wel ergens een zwakke plek zitten in het netwerk dat heeft elke provider (overigens de testen die uitwijzen dat elk netwerk ongeveer gelijk is zijn uitgevoerd door tno en niet door de providers zelf). Dat kan ik alleen zien in de computer niet hier. En nee zo'n zwakke plek kan echt niet de hele randstad zijn dan moet er iets anders aan de hand zijn hoor (denk ook eens aan het toestel enzo).

Maar zoals ik al zei neem gewoon eens contact op met de klantenservice!
Dat heeft meer nut dan hier neerzetten dat je het bereik slecht vind en de service nul. Tja als je niet belt kan er ook geen service worden verleend natuurlijk Haha!

Maar goed weer ontopic:
20 euro bel je niet zeg je: maar wat verbel je in het buitenland dan? Want mijn moeder belt bijv. ook lang geen 20 euro maar in het buitenland verbelt ze weer veel meer dan dat. Dus wat zij doet is het beltegoed het hele jaar opsparen voor de keren dat ze in het buitenland is.
En als ze dan voor 100 euro in het buitenland verbelt heeft ze toch geen rekening hoger dan 20 euro omdat ze dus het hele jaar al elke keer een bedrag heeft meegenomen.

Maar als je inderdaad ook in het buitenland niet aan de 20 of 30 euro komt dan is het niet handig.

Op dit moment is er geen lagere belbundel.
Dan kom je op orange smart terecht dat heb je wel voor 5, 10 of 15 euro dat wordt maandelijks automatisch opgewaardeerd maar dan heb je net als bij prepaid dat het ook echt stopt op het moment dat je het overschrijdt. Je kunt dan wel weer gewoon opwaarderen als je wilt maar het gekozen bedrag komt er 1 keer per maand bij en als het op is is het op.

succes met het zoeken naar het juiste abonnement! OK dan!


Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:40

Ik heb Orange voor 30 euro in de maand. Ik vind m perfect en ben er zeer tevreden over. Ideaal is dat je het mee kan nemen wat je niet op maakt. Ik had toen ook eens geïnformeerd naar Vodafone maar daar moest je weer een sms bundel bij nemen etc. Veel gezeur!
Met een abbo van Orange kan je dus alles. Smsen, bellen etc...

Ik heb overal heel goed bereik! Val nooit weg oid. Als ik met vragen oid zit bel ik de klantenservice waar ik netjes en vriendelijk te woord word gestaan!!!
Ik vind het super Lachen

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:03

Je zou ook eens op www.gsmtrack.nl kunne gaan kijken, heb je abbo's vanaf 2 euro, en dan heb je een best goed abo volgens mij

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:10

tsja ben op het moment een beetje pissig op orange omdat mijn paard dit weekend koliek heeft gehad. en de staleigenaar naar mijn mobiel heeft gebelt en ik had weer eens geen bereik waardoor ik er pas drie uur later achter kwam dat mijn paard koliek heeft gehad. gelukkig had mijn pensioneigenaar de dierenarts als gebeld en toen ik terug belde was alles weer ok. maar ze had voor hezelfde geld dood kunnen zijn en ik had van niets geweten. vandaar. en zodra ik weer in den bosch ben ga ik naar de orange shop om er iets van te zeggen.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angieeeee, Aniek23, Anoukjuuuhh, Babsiej, Corien_, Esther, fleurtjeuh, fohadie, girlyggirl, Goldwynn, Googlebot, LouLi, MissyNr1, ReadTheRulez, Sterrendief, TessaxQuincy, xPabloBokt, xPearl en 61 bezoekers