Ik heb jeuk!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Ik heb jeuk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 00:58

Whahaha, even een grappig onderwerp zo in t begin van de zaterdagnacht.

Ik zit niet om een man verlegen( Bloos! )
maar wie heeft er ook overal jeuk?

Ik ben dus gehele dagen tussen de paarden te vinden en ik word gestoken door : Dazen, muggen, vliegen en gelukkig nog niet door een wesp ,want die zitten er dit jaar echt veel!

Ook heb ik een soort exceem op mijn voeten, wa door de hele dag met natte zweetsokken in mijn winter-stalschoenen te lopen, die schoenen heb ik toch zeker nodig in mijn werk met paarden, dus daar valt ook al niks aan te doen.

Wie heeft er een oplossing, behalve het je-tot- bloedends- toe- openkrabben?

Diddles
Berichten: 371
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Paarden Land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 01:03

Een duikpak aantrekken..?

Dat is natuurlijk een grapje, maar er zijn van allerhande middeltjes tegen jeuk en insecten beten.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 01:11

Ik heb geen jeuk Haha! . Ik rij dan ook uitsluitend in de zomer 's avonds, altijd vrijwel alleen in het bos/duin, alleen mijn paard spuit ik in met Neovet Deo. De stal is niet (meer) bij een groot water gelegen, dat scheelt voor de aanwezigheid van insekten. Ik rij met leren "berg"schoenen van een goedkoop merk (Scapino) met daarin dagelijks schone (zo ver je ze nog schoon krijgt) katoenen voetsokjes.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:22

tip: er vanaf blijven, wordt het ook niet erger. Doe het liefste luchige (te) grote kleren aan.

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:37

Jaah, dazen, muggen grr.
De paarden hadden er ook veel last van, maar die zijn nu op zomervakantie.
Op stal zijn nu ook steeds minder vliegenbeesten, muggenbeesten en ander steekspul, want die komen op de paarden af, en die zijn weg!!
*LOL* OK dan!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:17

Azijn! Helpt goed tegen de jeuk en de pijn.
Ik gebruik het bij mijzelf ook voor wespensteken enzo..

Gewoon wat azijn op een doek doen en dat op de steek Lachen

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:25

toen ik in het bos was, ben ik wel erg veel gestoken, maar ik had er geen last van.
iets tegen vliegen ed op je huid smeren?
ik had wel iedere dag anti zonnebrand creme op, misschien dat dat stiekem helpt Tong uitsteken

belinnie
Berichten: 839
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:46

Meer knoflook eten? Haha! Het schijnt te helpen,al heb ik het zelf nog niet geprobeerd.Dit doen ze bij paarden ook meen ik.

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:05

Doe op de plekken waar het jeukt tandpasta of nagellak. Dat verstikt dus jeukt het niet meer. Doe ik zelf ook meestal op als zown stomme mug mij heeft geprikt. Haha!

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:09

Dat exceem moet je echt meteen wat aan gaan doen. Niet mee wachten, maar morgen meteen naar de drogist gaan om een tubetje zalf te halen tegen zwemmersecxeem. Anders heb je kans op een kalknagel en dan gaat het niet meer weg.
Als je geprikt bent heplt Azaron nog altijd het beste. Verder wil azijn ook wel heel goed helpen.
Tegen prikken kan je misschien ook wel een anti-beestjes middel met Deet erin kopen. Dat helpt bij mij altijd erg goed tegen mugggen. Wat dazen ervan vinden heb ik nog niet uitgeprobeert. Ik gebruik het alleen 's-nachts, omdat ik anders lek wordt gestoken.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:30

Prrrikweg erop smeren. Helpt goed tegen insectenbeten! Azijn helpt idd ook!
En verder gewoon vliegenspray op je smeren om die rotbeesten op afstand te houden Knipoog

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 17:58

Amethyst schreef:
Azijn! Helpt goed tegen de jeuk en de pijn.
Ik gebruik het bij mijzelf ook voor wespensteken enzo..

Gewoon wat azijn op een doek doen en dat op de steek Lachen


Het ergste is dat ik daar geen geduld voor heb, tegen de tijd dat ik die doek wil gaan pakken heb ik al zo gekrapt dat t open ligt!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 17:59

vamp schreef:
toen ik in het bos was, ben ik wel erg veel gestoken, maar ik had er geen last van.
iets tegen vliegen ed op je huid smeren?
ik had wel iedere dag anti zonnebrand creme op, misschien dat dat stiekem helpt Tong uitsteken


Ja ik smeer t vliegen spul voor de paarden ook op mijn lichaam!
Die vliegen van tegenwoordig die steken gewoon zeg!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 18:05

eveline_B schreef:
Dat exceem moet je echt meteen wat aan gaan doen. Niet mee wachten, maar morgen meteen naar de drogist gaan om een tubetje zalf te halen tegen zwemmersecxeem. Anders heb je kans op een kalknagel en dan gaat het niet meer weg.
Als je geprikt bent heplt Azaron nog altijd het beste. Verder wil azijn ook wel heel goed helpen.
Tegen prikken kan je misschien ook wel een anti-beestjes middel met Deet erin kopen. Dat helpt bij mij altijd erg goed tegen mugggen. Wat dazen ervan vinden heb ik nog niet uitgeprobeert. Ik gebruik het alleen 's-nachts, omdat ik anders lek wordt gestoken.

Ik heb het op mijn voeten zelf, op de wreven.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:13

in het begin om de paar dagen, en later eens in de week een balneum hermal - bad nemen ( is te verkrijgen bij de drogist Knipoog )
werkt super tegen alle soorten eczeem!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:21

zakjes met ijsklontjes! Zonder kan ik al niet eens meer slapen!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:21

Natasha schreef:
Het ergste is dat ik daar geen geduld voor heb, tegen de tijd dat ik die doek wil gaan pakken heb ik al zo gekrapt dat t open ligt!

Tja... Haha!
Dan wordt het moeilijk... Je moet gewoon direct nadat je bent gestoken een doek met azijn er op doen Haha! Dan heb je als het goed is geen tijd om het open te krabben....

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 18:23

Ik zal het gaan proberen.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:44

In de winter heb ik altijd een stuk of wat schone sokken in mijn kast liggen.
Telkens als mijn voeten nat zijn van al die regen enzo trek ik droge sokken aan.
Calandula helpt tegen jeuk.

eljubo

Berichten: 2201
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:55

Ik spuit me altijd onder met van dat muggenmelk gaat van die 'rotbeesten' tegen. Werkt echt heel goed Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:31

aaargh ik ken het! ik zit onder de bulten, de een groter dan de ander, die ellendige beesten hebben me zelfs in mijn gezicht te pakken gehad, ziet er niet uit! Boos! prikweg vond ik wel goed helpen

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:43

Ik zit ook onder de bulten, maar krab niet, dan zakt de jeuk vanzelf weg. Als je gaat krabben maak je het alleen maar erger.
Ik smeer er zodra ik thuis ben spul op (weet niet hoe het heet, maar volgens mij zit er Amonia in) en dan zakt de jeuk nog sneller.

Die schimmelvoeten heb ik ook door mijn paardrijdschoentjes, ik smeer en blíjf smeren, maar de dag nadat ik mijn paardrijdschoenen aan heb gehad zit er weer een plekje Rolleyes

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:18

ga even naar de dokter ,die heeft pilletjes voor de jeuk, en omdat jij er toch al onder zit, zullen ze waarschijndelijk ook wel helpen voor nieuwe bulten Haha! en water met azijn helpt heel goed.
knoflook helpt niet alleen tegen muggen, ook tegen klanten Haha! als jij goeiedag zegt, dan zeggen hun al, we kijken wel even verder Tong uitsteken hihiih

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:37

Ik heb 's zomers exceem, word ik helemaal gek van de jeuk, overal!! Ik heb hormonenzalf en ik gebruik weleens Menthol10 talkpoeder.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:45

Ja ik heb ook overal jeuk, maar zover ik weet ben ik niet gestoken.. Het lijkt meer op een soort exceem, en het bloed af en toe ook wel ja Schijnheilig