Bijna afscheid... Wat zouden jullie doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
TessaB

Berichten: 719
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord-Groningen

Bijna afscheid... Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 13:28

Het is alweer augustus, over 11 dagen vertrek ik voor een half jaar naar het buitenland. Mijn paard krijgt deze 6 maanden vakantie; hij mag lekker met zijn 'vriendinnetje' in de wei lopen.
Ik vroeg mij af wat jullie zouden doen als jullie voor langere tijd weg gaan? Iemand zoeken die je paard wil rijden, rust geven of misschien zelfs verkopen? Wat zien jullie als voor en nadelen van deze opties?
Zelf heb ik wel overwogen iemand te zoeken die mijn paard wou rijden, maar uiteindelijk heb ik nu dan besloten de training af te bouwen en hem de tijd dat ik weg ben gewoon thuis in de wei te laten.

Cheese! Enkele foto's van mijn paardje van vandaag:

Mijn paardje
Afbeelding

Gezadeld
Afbeelding

Klaar voor vertrek
Afbeelding

Bijna weer thuis
Afbeelding

Kalisco Z2 dressuur+1 / L springen* / B SGW+7
Colieone B springen+9


Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:33

hmm.. ik snap dat je niet helemaal weet wat je gaat doen...
Kan je 'm niet aan iemand laten leasen, waarvan je zeker weet dat diegene goed voor je paard zal zijn...? ~~dus geen pennymeisje Haha! ~~

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:36

Als ik iemand zou weten die het paard kent, en die ik het toevertrouw zou ik hem denk ik door iemand laten rijden. Is dat niet het geval dan krijgt ie idd lekker vakantie.
Wat ga je doen in het buitenland en waar ga je heen?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

TessaB

Berichten: 719
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord-Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 13:43

Marloez: ik weet wel wat ik met hem ga doen: lekker thuis in de wei laten! Mijn ouders zullen goed voor hem en onze pony zorgen. Lachen

Richtje: ik ga een semester in Canada studeren.

Kalisco Z2 dressuur+1 / L springen* / B SGW+7
Colieone B springen+9

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:44

Klinkt goed Welke studie doe je?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:50

ik zou mijn paard dan in training zetten bij iemand, in dit geval bij mijn instructrice, en haar die 6 maanden op mijn paard laten rijden. En misschien zou ik dan mijn paard in die tijd een paar weken rust geven.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:27

ik zou me paard zeker niet verkopen.
op de wei zetten is helemaal niks voor haar.

ik zou haar laten staan waar ze nu staat,en iemand zoeken die haar paar keer in de week wilt rijden.
en de andere dagen in de week zou mijn moeder haar zeker weten willen verzorgen Lachen

tenzij ik zelf thuis een wei had,zou ik haar daar lekker in laten staan,maar wel zeker weten paar keer in de week laten rijden.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Roosch

Berichten: 36595
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:02

beautyfull_mickey schreef:
ik zou me paard zeker niet verkopen.
op de wei zetten is helemaal niks voor haar.

ik zou haar laten staan waar ze nu staat,en iemand zoeken die haar paar keer in de week wilt rijden.
en de andere dagen in de week zou mijn moeder haar zeker weten willen verzorgen Lachen

tenzij ik zelf thuis een wei had,zou ik haar daar lekker in laten staan,maar wel zeker weten paar keer in de week laten rijden.


Als je dat zou doen meld ik me paraat Knipoog
Nouja ik zou idd ook leasen he Knipoog

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:34

Ik zou iemand zoeken die haar wil leasen/rijden/trainen, want ik vind het nogal zonde om een paard een half jaar in de wei te laten staan.
Ik vraag me ook af of ze zich niet vreselijk zou gaan vervelen.

Jaike, wat ben je toch een topper!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:38

Ik zou mijn paard laten leasen/trainen/rijden voor half jaar. Zo blijft je paard op conditie en verveelt zich minder.

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:16

ik zou mijn paard(en) laten trainen...wel door iemand die weet wat ie doet,zodat ie in conditie blijft....en dat als je terug komt de draad weer kan oppakken..

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:48

ik zou die van mij lekker in de wei laten lopen Lachen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 17:37

MissJ schreef:
Ik zou iemand zoeken die haar wil leasen/rijden/trainen, want ik vind het nogal zonde om een paard een half jaar in de wei te laten staan.
Ik vraag me ook af of ze zich niet vreselijk zou gaan vervelen.

Het hangt denk ik ook van de leeftijd, de training die ie gewend is en het karakter van het paard af Lachen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

TessaB

Berichten: 719
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord-Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 21:25

Hmm, de meesten zouden hun paard dus door laten trainen. Was eerst ook mijn bedoeling, maar heb uiteindelijk toch besloten om hem lekker in de wei te laten. Voordeel is dat ik absoluut niet bang hoef te zijn voor verkeerde training, trainings blessures en als ik thuis kom heb ik (hopelijk) een uitgerust paard, en het is ook nog het voordeligst. Knipoog

Voor verveling ben ik overigens niet bang. Wij hebben een veebedrijf, en onze weides zijn minstens 6 hectare, daarnaast staat hij met onze pony in de wei en vaak ook nog met koeien. Genoeg afleiding en ruimte dus! Lachen

Richtje: ik studeer American Studies en richt mij vooral op Canada.

Kalisco Z2 dressuur+1 / L springen* / B SGW+7
Colieone B springen+9

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:02

Hoi tessa, ik zou ook kiezen voor training.
Heb je geen leuke verzorgster kunnen vinden.
Je kunt dan toch de eis stellen dat hij / zij 1 x per week les krijgt ofzo.
Het kan ook dat je paardje dalijk dikker word en zich gaat vervelen.
6 maanden in de wei staan lijkt mij ook best saai.
Ik zou er nog eens goed over nadenken en heel veel suc6 met je studie!!
Groetjes Haha!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:16

Ik was 3 maanden weg en heb hem rust gegeven, maar hij had een tijd daarvoor wel een blessure gehad dus ik had weinig keus. Maar als hij dat niet had gehad was hij ook gewoon de wei op gegaan. Kan naar mijn mening absoluut geen kwaad. Ik bedoel, het is toch geen topsporter? Kost alleen straks weer even wat tijd om het op te bouwen.
Mijn vader heeft er 1x per week een halfuurtje op rond gestapt, gewoon zodat hij zich minder verveelde en toch wat aandacht kreeg, want dat merken ze wel hoor, hij was een beetje in een dipje.
Misschien wel iemand die hem wil vertroetelen? Lekker poetsen, een appeltje en weer de wei in!
Veel plezier in Canada!!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 07:54

Mijn paard zou voor langere tijd lekker naar een begrazingsgebied gaan. Ik voor vakantie/werk naar het buitenland, hij vrij. Daarnaast worden ze er ook weer paard van, althans die van mij vindt het heerlijk en is weer helemaal vrolijk als hij weer aan het werk mag. Nu heb ik ook een IJslander, dus misschien scheelt dat? Al zou het eigenlijk niet mogen uitmaken. Elke winter gaat hij trouwens 2 maanden op rust.


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:35

Ik zou mijn paardje lekker een half jaar vakantie gunnen!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:45

Het ligt eraan wat je paardje nu doet. Maar je portomonee moet het maar toe laten om je paard door te laten trainen maar misschien idd door een vriendin laten doen en anders is de wei geen slecht idee.

...Dreaming with my eye's wide open...

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:34

Richtje schreef:
Het hangt denk ik ook van de leeftijd, de training die ie gewend is en het karakter van het paard af Lachen


Daar heb je gelijk in, maar een btje aandacht is volgens mij nooit weg.
Daarbij gaat het ook niet om een periode van een paar weken, maar om een half jaar!
Ik vind het wat lang om een paard een half jaar stil te zetten, maar het is jouw keuze.

Jaike, wat ben je toch een topper!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:44

Heb je ook helemaal gelijk in
Maar hij kan natuurlijk ook wat aandacht krijgen, zonder gelijk volop in training te blijven.
Het is ook moeilijk oordelen als je het paard niet kent natuurlijk.... Regina zou ik niet een half jaar op het land moeten zetten, die zou er doodongelukkig van worden die heeft behoefte aan aandacht en werk. Maar er zijn ook paarden die daar helemaal geen problemen mee hebben.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:47

Dit is je Z2 paard? Die zou ik niet een half jaar stil zetten maar door iemand anders laten doorrijden.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:47

Richtje schreef:
Heb je ook helemaal gelijk in
Maar hij kan natuurlijk ook wat aandacht krijgen, zonder gelijk volop in training te blijven.
Het is ook moeilijk oordelen als je het paard niet kent natuurlijk.... Regina zou ik niet een half jaar op het land moeten zetten, die zou er doodongelukkig van worden die heeft behoefte aan aandacht en werk. Maar er zijn ook paarden die daar helemaal geen problemen mee hebben.


Iwan zou meteen weer helemaal stijf worden en last van zijn rug krijgen, dus voor hem zou het ook niet echt goed zijn.
Ik denk dat alle paarden het sowieso wel lekker vinden om af en toe eens lekker gepoetst en geknuffeld te worden.

Jaike, wat ben je toch een topper!

dorothee
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: brasschaat Antwerpen Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:50

ik weet niet wat ik zou doen ik denk op een manege iemand zoeken die gevorderd genoeg is om 2x in de week te rijden en voor de rest in de weide met andere paarden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers