Wat is het beste middel voor een goede bloeddoorstroming?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Wat is het beste middel voor een goede bloeddoorstroming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-02 21:42

Hey...
}> Nou precies zoals ik het zeg... wat is het beste middel voor een goede bloeddoorstroming???
Mijn paard heeft namelijk dikke achterbenen en we zijn al naar twee paardenklinieken geweest met haar, alleen kwam er uit dat ze circulatie problemen heeft! Huilen Nou heb ik al van verschillende mensen gehoord, dat ik is moest zorgen dat de bloeddoorstroming beter wordt, zodat het vocht uit de benen weg kan. Maar ik zou echt niet weten, wat ik moet gebruiken om de bloeddoorstroming beter te laten worden!
Ik heb namelijk al zo veel medicijnen gezien dat ik echt niet meer weet wat goed voor wat helpt!!!
Hey, ik hoop dat iemand iets weet!
Verward


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 01:15


Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 01:53

Op het harde stappen voor de bloeddoorstroming, iig voor de benen dan.

Vraag het anders eens aan Dees, volgens mij weet ze hier best wel veel van.
En ze heeft er ook over geschreven in een ander topic op medisch, zie:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=45411

Dees schreef:
Stappen op het harde is goed als je de doorbloeding van het onderbeen wilt stimuleren. Die doorbloeding komt door het hoefmechanisme, wat uitzet als het paard erop gaat staan en terugveert als de hoef van de grond wordt opgelicht, een soort blaasbalg....
Op het harde krijgen de pezen ook voortdurend kleine schokjes, want de harde ondergrond geeft immers niet mee. Die bewegingen maken de pezen sterker en beter doorbloedt.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

dikke benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 07:00

Hoi,

ja... beweging !!! In ieder geval zeer goed...
Ook heb je kruiden (als je met natuurprodukten wilt werken) die zorgen voor goede circulatie.
Voor een goed advies kun je evt. terecht bij Jordens Hippo, tel. 0475-459095.
Ze hebben verschillende produkten, van goedkoop naar duur.

Succes,
groetjes Knipoog

op de avatar zie je Sallyman!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 08:50

Afspuiten met koud water.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 09:53

Chrystal-gek schreef:
Vraag het anders eens aan [naam verwijderd], volgens mij weet ze hier best wel veel van.
En ze heeft er ook over



Whooo......ik word hier helemaal stil van.....wat een compliment, dank je wel.. Clown

Teug naar de vraag. Heb je een oud paard? Die hebben over het algemeen een verminderde doorbloeding in de benen.
Heb je al eens bloedonderzoek laten doen? Kwam daar niets uit? Want dat vocht komt vaak ergens weg, het blijft vaak gewoon hangen in de benen door zwaartekracht.

Beweging is het allerbeste. Door de beweging houdt je de doorbloeding van de onderbenen gewoon beter op gang dan wanneer het dier stil staat. Mischien kan je het paard op de weide gaan houden, en stalrust tot een minimum beperken.

Een hulpmiddeltje ter stimulering van de afvoer van vocht uit benen is ARNICA D6, druppels die je gewoon in de drogisterij kan kopen. Flesje van 20 ml kost ongeveer 3,5 Euro, je geeft het paard 1 a 2 ml per dag. Is een bewezen vochtafdrijver bij oudere mensen, maar bij paarden helpt het ook toppie!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-02 15:11

Er is wel een onderzoek gedaan naar het bloed, zelfs meerdere keren... er kwam uit dat er te veel hemoglobine (geloof ik, weet het niet zeker meer, ik zal het nog ff navragen) in haar bloed zat.
Oh het is trouwens zeker geen oud paard, ze is pas 5 jaar. Ze heeft ongeveer haar hele leven al last van dikke benen en we hebben echt al ontzettend veel geprobeerd. Het nare is alleen dat in de eerste paardenkliniek waar we zijn geweest, ze zeiden dat ze een gerafelde pees had en we haar dus een jaar moesten laten rusten... nu staat ze dus al bijna een jaar stil, maar wat blijkt nou... ze heeft helemaal geen rafelde pees en het vocht in de achterbenen wordt alleen maar erger. We zijn ongeveer 2 weken geleden naar een andere paardenkliniek gegaan en daar hebben ze haar helemaal onderzocht, urine onderzoek, hoeveel ze drinkt, bloed,ego, rontgenfotos, kortom alles! Ze kunnen er helaas niks meer aan doen. Ze zeiden dat ik haar goed veel beweging moest geven en dat ik misschien wat homeopatische middeltjes kon gebruiken.
Ik ben dus nu weer een beetje met haar aan het rijden enzo en ze gaat weer volop de wei in, maar dat jaar silstaan heeft dus geen goeds gedaan op haar dikke achterbenen. En achteraf hadden we misschien ook wel kunnen bedenken dat ze helemaal geen rafelde pees kon hebben, maar ja wij geloofden natuurlijk die paardenarts. Hun weten er tenslotte het meeste vanaf!
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 05-03-02 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-02 19:00

Heeft iemand hier toevallig ervaring met EASY ACTION??? (verkrijgbaar bij de paardendrogist)
AfbeeldingEen geweldig kruidenmengsel voor een goede bloedsomloop en het behoud van soepele spieren, pezen en gewrichten.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 21:27

Appelazijn.

Nulla tenaci invia est via


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 21:32

niets werkt beter dan voldoende beweging...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 22:04

volgens mijn net gekochte boek over paardenmassage kan massage ook heel goed werken om de doorbloeding weer optimaal te krijgen en de afvalstoffen aftevoeren die te traag afgebroken worden door de lymfeklieren (waardoor je dikke benen krijgrt)

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 00:15

Appelazijn kan super helpen. Ik heb op aanraden van de paardendrogist ook easy action geprobeerd (voor een ander probleem trouwens), maar dat doet bij mijn paard niets zichtbaars.
Beweging (op harde ondergrond) is het beste voor de benen. Sinds mijn paard op stal staat waar ook een stapmolen is, heeft ze echt spijkerharde benen!

Succes ermee.

ambiance
Berichten: 14
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: regio tilburg

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 12:45

bij de menselijke apotheek kun je op reecept van je eigen dieren arts of gewone arts bloedverdunners vragen Deze moet je een kleine mnd voern drie maal daags 1 tabletje.

Verder kun je in de aond bandageren met dikke lappen gedrenkt in water met azijn. Zorg dat je lappen dik genoeg zijn en je bandages niet te strak. succes

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-02 16:58

Mirjam,
waarvoor heb jij easy action gebruikt dan??? Verward

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 21:48

Voor stijfheid, het duurt te lang voordat mijn paard los komt met het rijden. De laatste tijd ging het allemaal wat minder met het rijden en was ze elke keer de volgende dag erg gevoelig op de spieren. Nou is het ´s winters altijd wat moeizamer, maar dit was erger dan normaal.

De paardendrogist dacht dat easy action kon helpen. Nou, dat deed niets. Ik ben er inmiddels wel achter waarom ze zo stijf is: het speciaal voor haar op maat gemaakte zadel dat me een vermogen heeft gekost, past dus niet goed. Ze is gewoon ontzettend gevoelig op de rug en met dit zadel kom ik te ver achterop haar rug te zitten. Ze gaat dan al haar spieren verkeerd belasten om onder de druk uit te komen en heeft vervolgens erge spier- en rugpijn. Ik heb nu een tijdje een zadel van iemand anders mogen gebruiken en sindsdien gaat het gelukkig al een stuk beter.

Je kan easy action proberen, maar ik denk dat je ook eerst appelazijn en veel stappen op het harde kunt doen. Succes ermee.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-02 13:15

Hey wat goed dat je er dan toch achter bent gekomen dat het door het zadel komt, anders had ie misschien nog veel langer rugpijn gehad. (wel jammer dat het zadel dan voor niks helemaal op maat gemaakt is!!!!)
Ik denk dat Easy Action bij mij ook niet zal helpen, en ik wil zowiezo Appelazijn met knoflook uitproberen, misschien dat ik daar iets verder mee kom, vanavond krijg ik van een instructrice ook nog een telefoonnummer voor een homeopaat, dus waarschijnlijk gaan we daar ook wel heen met Nouska.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 14:23

Bij de paardendrogist hebben ze nu appelazijn met al knoflook erin. Het is nauwelijks duurder dan gewone appelazijn en veel makkelijker Knipoog

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-02 16:16

Die appelazijn met knoflook erin bedoelde ik ook eigenlijk maar ik wist niet hoe ik het moest zeggen... haha Nou ja iedereen snapt het nu in iedergeval wel! Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nicollevs en 30 bezoekers