Wat wordt de volgende stap.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Wat wordt de volgende stap.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 22:13

Pfffff, weet ff niet wat ik allemaal ga doen nu in de paarden

Ding 1 heb ik al tegenzitten; ik woon in de stad, ding 2; niet al te rijke ouders.
Ik ben nu gestopt met mijn bijrijdpaard, het klikte eigenlijk prima met het paard en eigenaaresse, maar het was een half uur fietsen, en het kwam vrij vaak voor dat ik de bak niet kon gebruiken, dat betekende dat ik een half uur fietsten om alleen paard te aaien, vaak ging het rijden ook niet helemaal lekker, hij vroeg nogal veel energie, maar die had ik al in mijn school gestoken.
Conclusie; teveel energie die ik niet had, dus gestopt met het paard.

Nou weet ik mijn god niet wat ik allemaal moet doen, manegelessen houdt ik misschien 2 maanden vol, daarna trek ik dat niet meer, ik ben bang voor manegepaarden.

Nieuw bijrijdpaard, pffff vind dat maar eens, tis allemaal erg ver weg en heb je hetzelfde verhaal.

Dan het volgende probleem, een paardenopleiding. Het leek mij de oplossing, om voor mijn baan de hele dag buiten te zijn met paarden, nou heb ik het idee dat ik daar niet per sé een 5jarige opleiding voor hoef te volgen. Zou alleen niet weten hoe ik aan meer ervaring kwam Verward

Eigen paard zit er nog ff niet in, eerst examen jaar beginnen en dan financien regelen(geld heb ik wel).

Wie heeft enig idee hoe ik verder moet?? Wat ik eens zou kunnen proberen, iets waar ik verder mee kan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:15

Gewoon toch ver fietsen naar een bijrijdpaard?

En wat bedoel je met bang voor manege paarden?

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 22:20

nou ik heb net verhaaltje getypt bij ander topic hier, ik vertrouw manegepaarden niet meer, en in zo'n les op veel maneges is er geen aandacht om problemen te verhelpen. Nog zoiets ik wordt op paarden die wat zwaarder zijn misselijk en benauwd Verward

Ver fietsen is niet het probleem, maar ik vond het niet fijn om daar aan te komen als ik nergens trrecht kon, ik hoef niet altijd te rijden, maar er was ook verder niks. Volgend jaar examen jaar, zie ik dat als tijdverspilling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:53

Dit haalde ik uit het andere topic:

Citaat:
Ik ben bang voor manegepaarden geworden
Stap zonder probleem op elk paard dan ook, maar bij een manegepaard denk ik toch wel ff 2 keer na

Ik ben op mijn 13e veels te vroeg naar de paarden gegaan, ik hield ze niet en werd onderdrukt in mijn les, er werd gewoon niet naar mij geluisterd.
Ik werd misselijk in geallop en kon geen kant op, doodeng werd het op ene gegeven moment. Nog steeds stap ik niet zomaar op ene manegepaard.


Misschien kun je het op een andere manege nog eens proberen en daar gewoon zeggen dat je bang bent en een braaf paard wilt. Dan kan er echt niet veel mis gaan hoor, zeker niet als je buiten manegepaarden om op ieder paard stapt.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:24

Ik denk dat je goed moet nadenken of je wel in de paarden wil blijven...
Paarden kosten energie, tijd, geld en inzet. Als je dat niet kunt opbrengen en je bent ook nog bang voor paarden dan is de paardensport gewoon niet jouw hobby. Dan huur je toch af en toe een paard om te gaan rijden als je daar zin in hebt?

Camm
Berichten: 14
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:06

Ik zou het ook bij een andere (goede) manege proberen. Vroeger reed ik op een manege (was 8 jr) waar ik de 2e les al op een volbloed werd gezet en 2 keer op hol sloeg en me er 2 keer had afgegooid. Vervolgens begon de instructrice tegen me te schreeuwen.....sindsdien ben ik ook extra voorzichtig met manegepaarden en maneges. Maar ik denk dat als je wel een paard zoekt om bij te rijden, waarom dan niet zoeken naar een manege waar je bv vast een zelfde paard kunt huren.... er zijn denk ik zat mogelijkheden.... maar id inzet is natuurlijk wel belangrijk!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:08

Ik kon toen privelessen op de paarden van iemand anders krijgen... Kan jij niet zoiets proberen te zoeken? Dan krijg je aandacht en vaak ook een goed paard Haha!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:13

ik zou idd ook eerst een andere manege proberen. Probeer er 1 te vinden die niet zo groot is. Bel op en vraag of je de eigenaar of instructrice kan spreken.
Zorg dat je gelegen belt en leg haar je probleem voor. Zij zijn er o.a. ook om je op je gemak te laten voelen bij de paarden. Als het je niet bevalt wat ze zeggen, ga je gewoon op zoek naar een andere manege!

Kijk desnoods of je in plaats van elke week les misschien om de week een priveles kan nemen. dan krijg je in ieder geval alle aandacht en kan er tijd worden besteed aan je "probleem". Misschien kan je van daaruit wel weer wat vertrouwen opbouwen, en eventueel doorstromen naar een gewone les.

Een manege kost gewoon minder tijd, en helemaal niet rijden is natuurlijk ook geen optie Haha!