weeeer een wond + bloedneus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

weeeer een wond + bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 21:56

Vandaag mijn paard weer uit het land gehaald en ja hoor weeeer een wond.
Hij heeft een wond in de vorm van een driehoek net boven zijn oog en een wond midden op zijn hoofd (heeft hij een stuk vel eraf.) Gatver en tot overmaat van ramp heeft hij een bloedneus?????

Zou het kunnen dat door dit warme weer een adertje gesprongen is? Hoe kan hij anders een bloedneus krijgen. Het bloed kwam uit zijn neus aan de bovenkant van de neusvleugel.
De plek op zijn voorhoofd bloed niet meer, er is een stuk vel vanaf geraspt zeg maar. Ik heb er calandulan zalf op gesmeerd, niet in zijn neus natuurlijk.

Maar als het nog niet opgedroogd is morgen kan ik hem wel gewoon naar buiten doen 's avonds? Ik zet hem niet in de brandende zon buiten want alle dazen moeten hem hebben, Ja en de paarden uit de wei ook. Ik haal hem telkens met wonden uit het land maarja, wat moet ik dan. Ik kan hem ook niet binnen laten staan.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 08:15

De plek boven zijn oog is een beetje opgedroogd en zijn neus bloed niet meer. Tjonge zijn hoofd ziet er niet uit. Ik was eerst bang dat hij er iets aan over gehouden had, ja je weet maar nooit met een klap tussen de ogen maar hij reageerde ook vanmorgen normaal toen ik binnen kwam. Maar oooooo wat ziet mijn Paddy eruit zeg met al die verwondingen niet normaal. Gaat er dan nooit een dag voorbij dat ik hem "heel" uit het land kan halen, jakkes ik baal!!!!!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 08:53

ik denk dat je beter heel snel de DA erbij kan halen, de kans bestaat dat je paard een klap tegen zijn hoofd gehad heeft en dat ie een hersenschudding heeft.
Ik heb dat 1 x meegemaakt bij een paard, die moest toen wekenlang in een totaal verduisterde stal in absolute rust staan en het is toch nooit meer helemaal goed gekomen

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 09:28

Gaf jou paard signalen af dat ie een hersenschudding had?
Vanmorgen reageerde mijn paard normaal, Hinneken als ik binnen kwam. Hij deed gewoon wat hij anders ook deed. Ik denk niet dat hij een hersenschudding heeft, hij toont niet ziek ofzo.

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:17

Mijn paard heeft heel vaak een bloedneus. Met name bij grote temperatuursveranderingen.er springt dan een adertje. Heb het wel eens met de DA over gehad, maar dat werd een heel duur grapje terwijl het paard er relatief niet veel last van heeft. niets aan de hand dus. Ook al is het als je het voor het eerst ziet een eng gezicht.
Over een paard met een hersenschudding kan ik niet zoveel zeggen, daar weet ik niets van.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:29

de eigenaar ging hem longeren en het paard wilde niet lopen, toen tilde hij de voorpluk op en zag hij het bloed uit de neus druppelen en de hoefafdruk op z'n voorhoofd. Toen heeft ie de DA gebeld en hoe het afliep staat hierboven

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:08

ik zou er zowiezo even een DA bijhalen... want het bloed uit de neus kan idd een onschuldig gesprongen adertje zijn maar ook iets veel ergers, bijvoorbeeld door een klap of iets met het ademhalingsstelsel.
En doordat die ook nog eens (kleine) wondjes heeft zou ik geen risico nemen,

iig succes

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:53

en weet je al wat meer?