Wat is een goede prijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Wat is een goede prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-02 20:37

Voor een mini shetland hengst zonder papieren?
Die ontzettend schuw is (Kunt hem (nog) amper aanraken).

Een vriendin en ik hebben namelijk plannen (nog lang niet zeker) om een voskleurig shetje op stal te halen. Ik gok dat hij 85/90 cm groot is. Is (nog?) hengst. Opzich heel lief maar super bang. Is jaren mishandeld geweest en stond op het punt bij de slacht te eindigen.. Als wij hem niet nemen is er een grote kans dat hij verder gaat als diner...

We willen hem (Humpie-Dumpie!) opkopen voor een laag bedragje, en het liefst zodra hij weer vertrouwen in de mens heeft verkopen. Ook beleren onder het zadel overigens..
Maar wat is een normaal bod om hem te kopen en als hij weer 'normaal' is te verkopen?
Hij is overigens 7 jaartjes (ong) dus het zal een hele klus worden.. Lips are sealed
Maar even voor de duidelijkheid: het is nog lang niet zeker!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 20:42

Hmm, heb niet echt verstand van die kleintjes. Maar zon 100/150 gulden?
Laatst bijgewerkt door Nathalie op 05-03-02 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 20:54

Een 7 jarig hengstje waar niets mee gedaan is? Zonder papier? Ik denk zo'n 75 gulden (euro ben ik nog niet aan gewend)
2 jaar geleden kocht ik een 3 jarige 2e bez. hengst met een heel goed papier en die veel in handen was geweest voor de hengstenkeuring voor 100 gulden.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 20:56

125 gulden,zoiets.

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 21:09

Ik schat zo tussen de 150 en 200 gulden, da's geloof ik ook ongeveer de slachtwaarde (sorry, niet zo bedoeld, maar ik denk dat het een reele prijs is voor een Shet in "deze toestand").
Overigens wel een leuk idee hoor om de shet misschien op te kopen, wie weet krijg je er met veel geduld toch nog een superleuke pony aan !


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 21:54

rond de 50 euro.
Denk er wel aan dat het moeilijk zal zijn hem weer te verkopen!
Sterkte!
Ik zou eerst eens vragen wat de eigenaar er voor wil hebben voor je gaat bieden, misschien zegt hij "neem 'm maar mee?"
Ik hoop voor de pony dat hij bij jou terechtkomt!

:evaw:

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 22:09

aangezien hij niks kan en geen papieren enzo,...
Tegen de slachtprijs?
En als je hem echt weer beleerd krijgt enzo, rond de 500 tot 1000
Ligt eraan hoe ver je hem krijgt en hoe mooi hij kan lopen enzo!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 22:55

Ben het helemaal met Sjimmie eens ......"eerst vragen aan de eigenaar".
Bij ons achter stond ook zo een soort hengstje en die man kon er ook niks mee en kwam op een gegeven moment ook bij ons of we hem niet wilden hebben Pling .
Maar ik denk inderdaad een bedrag rond de 100 gulden......dat je dan toch redelijk goed zit, (mocht je hem niet krijgen Knipoog )

succes.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 23:01

eerst kijken wat hij ervoor wil hebben.
hier omgeving apeldoorn was het voor 1/2 jaar geleden zo erg dat je shetjes (hengsten) vopor 25 piek mee kon nemen.
met regelmaat hoorde je ook van iemand die dus gratis zo'n beestje mee mocht nemen.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 23:01

De prijs van Shetlanders zonder papieren is de laatste jaren steeds lager geworden, omdat we er simpel weg te veel hebben. Veel mensen fokken een veulentje voor de lol, waardoor de markt vol wordt.
Ik heb pas een shet van een vriendin van mij naar de slager gebracht, omdat ie zwaar hoefbevangen was en daar kreeg ze na aftrek van de slachtkosten 40,- euro voor.
Ik denk dat je voor dit hengstje echt niet meer dan 50,- euro moet betalen.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 23:49

1,50 euro per kilo, schoon aan de haak, dat krijgt ie waarschijnlijk niet eens bij de slacht , dus daar moet je hem zeker voor kunnen krijgen.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 00:05

Vraag eens aann de eigenaar hoeveel de slacht ervoor geeft (waarschijnlijk rond de 50/75 GULDEN, ik weet niet hoe hij gebouwd is..). Als je eenmaal weet hoeveel de slacht ervoor geeft dan kan jij iets hoger bieden. Dat hebben wij ook gedaan met onze pony... Haha!

Succes!!

Kyraloverje

moontje

Berichten: 331
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 17:59

het is een heel mooi ponietje, kan heel mooi lopen, hij is alleen super bang, omdat toen ie bij de slacht stond zo in een dubbeldekker trailer gesmeten is of aan zen halster naar boven getakelt is
de man die hem nu heeft werkt zelf bij de slacht en heeft hem daar voor F 75,- gekocht, maar jah hij heeft nix aan een shetlander, dat kost em alleen maar voer en hooi en blablabla echt zo'n boer dus wil ie em vetmesten en opeten,maar wij willen em opzich wel een kans geven, kan ie leuk in de bokketuin staan Lachen
maar dat was mijn bijlage weer
groetjes monica


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 146 bezoekers