Het land is een ware hel deze tijd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Het land is een ware hel deze tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 22:08

Dit weer is écht niet leuk
Ja, om in de zon te liggen misschien, maar zodra je weer richting paard moet..

Ik heb zo met die pony te doen, ze is een maanlandschap, zo vol zit ze met bulten, en ze worden almaar groter. Vliegenspray begin ik niet meer aan, na het ongeluk van vorig jaar waarbij ze bijna haar benen brak in de ketting. Nog steeds wordt ze panisch als ze diue lucht ruikt.
We hebben nu een soort olie die als oplossing in water nog best goed helpt tegen de vliegen (daar spons ik haar mee af) maar het is gewoonweg niet te doen

Vandaag heb ik haar niet eens mee kunnen nemen om te poetsen, zo gek werd ze van die beesten. Ze sprong eenmaal zelfs bijna over het draad om aan ze te kunnen wegkomen Scheve mond

Vooral die plakkende steekvliegen zijn een hel. Vandaag heb ik er heel wat van haar afgeslagen, en op de plekken waar ze zaten komt dan iedere keer een druppeltje bloed omhoog. (en als ze niet op je paard zitten zitten ze wel op jou)

Ik vind het gewoon sneu voor die pony.. Ik kan nu echt niets bedenken wat haar nog ervanaf kan helpen.. (helemaal inpakken met vliegendeken en kap misschien, maar dat is geen methode die mijn ouders zouden gebruiken. )

Nog meer die hier zo'n extreme last van hebben?

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:25

Pak dan ander vliegenspul joh! Je kan zelf wat mixjes maken met olie azijn en citroenthee.

Kun je haar overdag niet binnenzetten anders? Snachts op de wei dan dus. Deken op is idd ook een oplossing, maar ik zou dr persoonlijk dan niet zonder toezicht laten staan.. Ik ben er altijd bij als starlight haar deken opheeft, maar eigelijk is inspuiten redelijk voldoende. Zo gauw ze er gek van wordt gaat ze in dr stalletje staan en heeft ze er geen last meer van Lachen

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:20

Vliegendeken?


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 00:12

Veel knoflook voeren?
Zal iig iets helpen, en is er helemaal niets aan vliegenspul waar ze wel tegen kan?
Er zijn immers zoveel merken.

Atex daas spray *niet fly dus* ruikt heel erg goor, maar ook heel anders dan de meeste andere vliegen sprays, misschien is dat een optie?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 08:56

zet je paard op stal
wel slim is om je even in je paard te verplaatsen en te bedenken wat die het liefste zou doen..... in de wei met z'n vriendjes of op stal Cool

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:42

Bij ons staan de paarden overdag momenteel op stal met de deuren potdicht.. blijft het lekker koel en s'avonds gaan ze de wei in tot s'morgens vroeg en dan weer op stal. Dit is het tweede jaar dat we dit doen en het werkt perfect! Ze worden niet lek gestoken, hebben het overdag niet te warm en kunnen snachts lekker ronddolen in de wei.. Super oplossing!

Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 13:22

Ze kan niet op stal Stal is hier, en zij staat nu daar..
Een spray werkt echt niet, ze houdt niet van die sterke luchten.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:22

Knoflook voeren, of van die knoflook pillen van de kruitvat.

Maar omdat ze niet van sterke luchten houdt werkt het niet? Een beetje krom geloof ik. Kan me voorstellen dat ze het niet lekker vinden en slechte ervaring hebben met de vorige keer, maar werken doet het.
Gewoon rustig weer opbouwen is dan het devies en het vertrouwen terugwinnen.
Je hebt ook atex-fly gel die ruikt niet enorm en die zit in een potje en moet je met een doek erop smeren. Daar hebben paarden eigenlijk nooit geen problemen mee.

Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 14:36

Dat atex-fly wil ik dan wel eens gebruiken..

Ok, het zal wel helpen, maar we willen het er niet meer op wagen Het is geen makkelijke pony op dat punt. Zodra ze het ruikt is ze niet meer te benaderen

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:44

je hebt ook vliegenspul in gek vorm. dit moet je met een spons op doen. verder kun je ook zelf vliegenspul maken. 1/3 dettol (antibacterieel spul kun je halen bij de kruidvat) 1/3 azijn en 1/3 water. ook kun je in plaats van dettol citroenolie erbij doen. Ik doe dit ook altijd met een spons op want mijn paard staat ook te trillen op de poetsplaats als ik ga spuiten. verder is een vliegendeken misschien wel handig.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

zarko4life

Berichten: 73
Geregistreerd: 03-08-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:37

Mijn moeder maakt altijd een eigen receptje maar die is nu op vakantie zodra ik het weet zal ik het je zeggen!

doei
groetjes melissa en hoefjes zarko

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 18:40

Goede (veilige) vliegendeken kopen, ook al is dit geen methode van je ouders ( Verward snap ik niet helemaal).

Zo kun je het je pony aangenamer maken.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 18:12

Maar volgens mij is Leo gewoon bang van spuitbussen en niet echt van dat spul (stinkt wel) Maar als je het bv. op een spons spuit en dan aan Leo afvegen? Doet ze dan ook zo maf?
Barry vind spuitbussen eng gaat ie heel hard rondjes door z'n stal rennen terwijl ik nog niet eens in de buurt ben Clown

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 18:20

Mijn paard stond de eerste keer toen ik haar insprayde ook gek te doen. Niet om het geluid, maar om de spray. Maar ze heeft het maar te accepteren. Haar bucas heeft ze in de wei op een nogal verkeerde manier uitgedaan, maar ze staat nu zonder deken buiten en de bulten lijken juist minder te worden.
Bij de boerenbond, heb je voor 10 euro een pot Rap Weg, 1/2 L anti-vliegengel.
Blijft lang zitten en werkt goed. En met een sponsje op te brengen, en stinkt niet echt.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 18:57

Knoflook helpt naar mijn idee maar weinig. Laatst was mn paard mee op vakantie naar de veluwe, de eerste dagen stond hij zonder vliegendeken. Omdat hij zoveel last had van die vliegen hebben we een vliegendeken gekocht+masker+buikflap+halsstuk en dat hielp toch wel een stuk, mn paard stond rustiger in de wei en was niet de hele tijd meer naar die vliegen aan het stampen. Halsstuk had ie niet om omdat dat open ging staan als hij stond te grazen, de rest van de vliegenspullen hielpen dus gelukkig goed genoeg, ik kan je dus een deken zeker wel aan raden Lachen Het kost even wat (van mij is van HH, 85 euro voor de hele set)als je het goed wil doen maar je kan het wel een paar jaar gebruiken als je paard geen sloper is dan he Tong uitsteken

Gamble

Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 20:06

Goldie schreef:
Maar volgens mij is Leo gewoon bang van spuitbussen en niet echt van dat spul (stinkt wel) Maar als je het bv. op een spons spuit en dan aan Leo afvegen? Doet ze dan ook zo maf?
Barry vind spuitbussen eng gaat ie heel hard rondjes door z'n stal rennen terwijl ik nog niet eens in de buurt ben Clown


nee, het is echt de geur. Musschien telt de spuitbus ook mee, maar dat is niet het voornaamste.

Toen met het ongeluk met de ketting had ik het ook op een spons. Ze draaide door door de geur

Nu gebruiken we Tea Tree oil, een paar druppeltjes in lauw water en afsponzen. Het lijkt goed te werken, en ze vind het niet eng

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:12

humm fosh heeft ook zo'n last van vliegen Scheve mond zij gaat er heel erg lomp door doen ze gaat lopen draaien enzo maar houd er dan geen rekening mee dat jij daar ook nog staat... en dat ik combinatie met extreme hengstigheid omdat er een nieuw paard op stal is... doet haar veranderen van lieve pony naar wilde fury... nouja beetje overdreven maar het is gewoon link Ik ben nu zelf allerlei mengseltjes aan het proberen te maken maar alles helpt maar even Boos!

Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:12

op de manege waar ik vroeger reed gaven ze de dieren knoflook tussen hun eten, scheen wel wat te helpen maar heb het zelf nog niet geprobeert.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RenateHidden en 113 bezoekers