misschien een nieuwe baan, en heel veel....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

misschien een nieuwe baan, en heel veel....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 10:50

Misschien een nieuwe baan, en heel veel nieuwe mogelijkheden..

Ik had op een advertentie gereageerd die op hoefnet geplaatst was.
Ik had een e-mailtje gestuurd, om te vertellen dat ik erg geinteresseerd was in de vacature.

Toen ik zaterdag op het strand lag werd ik gebeld, of ik misschien tijd had om morgen ( zondag) te komen solliciteren.
Natuurlijk had ik daar tijd voor, anders had ik wel tijd gemaakt.

Ik dus zondag met mijn autootje naar de desbetreffende dressuurstal / manege gereden.

( ik vertel nog even niet waar, maar als ik zaterdag aangenomen word horen jullie het wel)

Daar aangekomen ( natuurlijk een half uur te vroeg) ben ik naar binnengelopen en heb ik de eigenaar aangesproken die nog een prive les aan het geven was, die vroeg me nog even geduld te hebben totdat hij zijn lesje af had.
Ik heb zomaar even rondgekeken en een poosje naar de les staan kijken/ luisteren.

Toen hij klaar was met lesgeven vroeg hij me of ik mee wilde lopen naar de kantine.
Het was een hele vriendelijke man, meteen een kopje thee, en babbelen maar.

Hij vroeg me wat ik wilde en wat ik kon.
Dus ik heel eerlijk verteld dat ik op niet officiele wedstrijden op L1 niveau heb gereden en dat ik al een tijdje geen les had gehad, waarop hij aan me vroeg of ik graag verder wilde komen in de sport.

Nou is dat iets wat ik heel graag wil, maar waar ik nooit de mogelijkheid voor heb gehad (niet het goede paard, en de goeie eigenaresse)

Ook vroeg hij of ik welleens les had gegeven, dus ik weer eerlijk verteld dat ik op basis niveau welleens lesjes gaf op de pensionstal bij een vriendin.

Hij stelde me voor, om zaterdag mee te komen draaien ( vrijblijvend)
Ik zou dan eerst een uur les bekijken en meelopen die hij gaf, en daarna zou hij kijken of ik een beetje uit de voeten zou kunnen komen met een groep kinderen die ik dan les zou moeten geven.

Hij vertelde dat hij het wel zag zitten met mij, en dat hij als het zou bevallen me de mogelijkheid zou geven om zijn paarden sportgericht te gaan rijden, onder zijn begeleiding, en ook de mogelijkheid zou geven om een instructeursopleiding te gaan volgen.

Ik krijg nu dus de kans, als ik het zaterdag een beetje goed doe.
Om dressurgericht te gaan rijden, paarden uit te gaan brengen, mijn instructeursdiploma te gaan halen en van mijn hobbie mijn werk te gaan maken.

Dit wil ik echt al zo lang, maar had er helaas geen financiele mogelijkheid voor.
Hij gaat me meer betalen als ik nu verdien.

Natuurlijk komen er ook staklusjes bij en andere klussen, maar die horen er gewoon bij..
Ik hoop zo dat ik het zaterdag een beetje naar behoren doe

Heeft er iemand misschien tips?

Ik stuiter helemaal

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:59

Dat is een mooie kans, veel succes! Lachen

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:05

Klinkt erg goed. Laat zaterdag zien dat je gemotiveerd bent en dat je veel wilt leren. Dat is volgens mij belangrijker als wat je nu al kunt.
Het klinkt iig al een hele mooie kans, succes en ga ervoor Haha!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:11

Leuk hoor Syl. Super kans voor je! Hoop dat alles goed gaat en je deze baan krijgt!! Succes ermee...

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 11:23

ik hoop het ook.
De motivatie is in elk geval aanwezig.
Ben nog nooit zo gemotiveerd geweest.
Heb er echt zin in.
Vind het wel heel erg spannend maar ik ga voor de volle 200% voor.

truusbertha

Berichten: 162
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Dieren (joepie eindelijk!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:41

Tips? Ben jezelf!!! Geef goed aan hoe jouw karakter is, dan weten ze meteen wat ze kunnen verwachten van je.
Ik heb wel eens gesolliciteerd en het gesprek zo gevoerd dat ze me wilden hebben, bleek ik toch helemaal niet in het team te passen... (ik ben nl. nogal uitgesproken en geef mijn mening net zo makkelijk aan m'n baas als aan een collega, daar waren ze niet van gediend)
Nu heb ik gesolliciteerd met alle eerlijkheid over mijn karakter en ze wilden me toch hebben, het was toevallig wat ze zochten en het is geweldig!!
Heel veel succes, ik ga voor je duimen!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:51

Waaaahhh ik is jaloers...... hiihihi
Gewoon lekker jezelf zijn, je krijgt daar de kans om veel te leren dus je hoeft nu niet meteen boven je kunnen te presteren, hij wil denk ik meer zien of je er een beetje feeling voor hebt.

Heel veel succes!!!!!!!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 11:55

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb welleens een paar lesjes gegeven, maar dat was echt basis niveau, meer het leren lichtrijden, houding en zit, enz.
Nu denk ik dat ik straks een les moet gaan geven aan kinderen in de leeftijd van ongeveer 12 - 14 jaar.
Hoe hebben jullie dat ervaren? zouden ze gemotiveerd zijn? zouden ze me gaan uitrpoberen? of zal het allemaal wel meevallen?
Weet iemand misschien leuke niet standaard figuren om te rijden?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:15

Zal allemaal wel meevallen hoor....
gewoon deze eerste keer basisfiguren doen, je moet immers even aftasten welk niveau ze rijden, en je weet helemaal niet welke leeftijd je les moet gaan geven, hihihihi.....
Gewoon afwachten en in het diepe springen.... SUCCES!

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:38

Als je iets echt graag wil lukt het wel, ik zou me niet zoveel zorgen maken!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:44

Als hij b.v iets uitleg, luister dan goed, en b.v als je vragen hebt, gewoon stellen.
Enne, veel plezier daaro!!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 13:10

dank jullie.
Heb er echt onzwijs zin in en stuiter al de hele dag

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:59

Laat je wel even weten hoe het gegaan is???

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 14:55

natuurlijk laat ik dat even weten, ik zat al te springen om dit te vertellen, laat staan als ik aangenomen word

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:34

Heel veel succes en zet 'm op zaterdag!

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 20:18

Leuk zeg!heel veel succes!!!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:37

Het klinkt heel erg leuk! Ik hoop voor je dat het ook allemaal goed uitpakt, dus zet zaterdag je beste beentje voor en het komt zeker allemaal goed!!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:18

Wow, dat klinkt goed !
Ik heb ook nog een tip voor je Knipoog
Probeer objectief te blijven, oa. over de contractvoorwaarden.
Als het klinkt als te mooi om waar te zijn, dan is het dat vaak ook.
Er zijn altijd mensen te vinden die misbruik van je willen maken, vandaar dat je je ogen en oren goed open moet houden.
Hopelijk is het een overbodige tip en wordt het een geweldige tijd
Alvast heel veel succes zaterdag !

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:29

Ben jaloers op je Haha!

Doe gewoon je best, wees jezelf, laat zien wat je kunt en het komt vast helemala goed

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:37

Lijkt een hele mooie kans, en als hij je meer salaris biedt dan je nu krijgt is dat zeker niet verkeerd. Maar kijk wel even wat voor uren je daarvoor moet maken Schijnheilig...

Een vriendin van mij werkt op een springstal waar ze alle voorkomende werkzaamheden verricht (voeren, uitmesten, toileteren, aanrijden, trainen, uitbrengen op wedstrijden en begeleiden van stagiaires. Ze krijgt best goed betaald maar moet onwijs hard werken! Ze was echt flink afgevallen en komt altijd doodmoe thuis. Maar ze krijgt natuurlijk wel enorm veel ervaring zo!


Ik zal voor je duimen!!!

Wranglerbutt

Berichten: 10377
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:03

Citaat:
Probeer objectief te blijven, oa. over de contractvoorwaarden.
Als het klinkt als te mooi om waar te zijn, dan is het dat vaak ook.


Oscar was me voor; ik wilde je ook al aanraden nog eventjes met je voeten aarde te blijven!
Stel kritische vragen over bijvoorbeeld de arbeids en salarisvoorwaarden.
Je kan bij die stal meer gaan verdienen dan je huidige salaris, maar hoeveel uur moet je er per week voor werken?
Is het salaris ook nog zo goed als je er 40 uur voor moet werken en misschien zelfs 's nachts paraat moet kunnen staan?
Heb je vaste vrije dagen? Hoe zit het met verzekeringen?
Kom je op een loonlijst of is het de bedoeling dat je [deels] zwart wordt betaald? enz.enz.

Als het goed is, vind je [hopelijk!] nieuwe werkgever het helemaal niet erg dat je kritische vragen stelt, hij zou dat juist moeten waarderen.
Ik hoop dat het werkelijk zo mooi is als je wordt voorgesteld, igg veel succes zaterdag!

PS: Ik ben geen arbeidsdeskundige oid, maar heb als paardengekke meid ooit eens zo'n mooi voorstel als dit gehad..... Helaas bleek al binnen een week dat mijn werkgever me over vanalles had voorgelogen en ik wacht nog steeds op het salaris van de [gelukkig korte] periode dat ik op die stal heb gewerkt.....

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 08:59

ik heb via pb van iemand een ractie gehad over deze stal.
hij schijnt bekent te staan om deze dingen hierboven genoemd.
ik heb gelukkig al enige ervaring met niet betalende bazen e.d.
ik wil zoieso alles duidelijk zwart op wit en ik wil niet zwart betaald worden.
bedankt voor de tip, want dat is een heel balangrijk punt.
ik ben misschien al te enthousiast, maar dit is dan ook precies wat ik wil.
maar gelukkig denk ik wel objectief te kunnen zijn, en ik laat mijn huidige baas ( die veel verstand van zaken heeft) mijn contract eerst eens objectief lezen voor ik het teken..
bedankt

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:59

ze zullen je denk ik niet uitproberen, ze rijden ook voor hun lol, het is geen schoolklas!

begin met de basisfiguren, en later kan je ze iets moeilijks laten proberen.
test uit met oefeningetjes of ze hun pony goed aankunnen, en of ze ook los kunnen rijden.
laat ze niet de hele tijd achter elkaar aanhuppelen, maar bv een paar los

heel veel succes, ik duim voor je!!!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 11:04

Dank je, ik duim al een paar dagen voor mezelf erg he.
ik kan gelukkig eerst naar een les van hem kijken, en vragen stellen, het zal best lukken, maar ik vind het nogal wat.
Ik heb welleens een lesje gegeven, maar dat deed ik voor niks, en om die kinderen een beetje te helpen.
dit is toch wat anders.
Dank je

Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:18

Als het je zaterdag nog steeds iets lijkt: Pak dan de kans met twee handen en voeten aan!!
Het lijkt me een onwijs mooie kans..
Toen ik mocht gaan tatoeeren de eerste keer vond ik dat wel ZOOO eng (om in iemands vel te steken met een naald, en waar dan ook bloed uit komt), maar ik wou het zo graag: "Gewoon doen", en meer als je best kan je toch niet doen.
En idd, jezelf blijven.
Succes!!!! *LOL*