Leuk als je zo gewaardeerd wordt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Leuk als je zo gewaardeerd wordt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-02 22:34

Haha! Ik heb echt zo'n geweldige stal!! Ik heb van de week een paard twee keer in de stapmolen gezet en 1 keer gelongeerd, want die mensen waren op vakantie. Kwamen ze vandaag terug, of ik liever een cadeaubon of contant geld wilde Verward Ik gezegd dat ik het graag deed, en dat ze het maar eens als een vriendendienst moesten beschouwen, als ik eens weg ben kunnen ze mooi wat voor mij doen. Maar wat lief van die mensen!

Vorige week deed ik een paard voor een dame wiens stiefzoon in coma in het ziekenhuis lag. Kwam ze met een hele grote bos bloemen Lovers

Van mn springinstructrice mocht ik van de week haar ZZ springpaard in de springles rijden omdat Wal naar de jacht was, want ik help haar vaak met groomen bij de wedstrijd. Toen Wal op rust moest mocht ik hem buitenrijden.

Een jachtamazone wil mij naar de wedstrijd rijden in haar trailer, want ik groom haar paarden vaak en zet ze buiten.

Maar hebt beste van allemaal...
Vandaag reed ik buiten met de staleigenaar en had ik het erover dat Iwaldo zo'n geweldig paard is, en voor 12 jaar toch wel een hard jachtpaard. Toen zei ie 'mocht zn baas hem met pensioen willen doen, moet jij maar zeggen dat jij wel voor hem wilt zorgen. Je hebt zoveel voor hem gedaan. En wat betreft de stalkosten, ach daar kunnen we wel op een akkoordje komen...' Lovers Lovers Lovers Wauw.

Zo zie je maar dat je niks voor niks doet. Ik ben daar ooit begonnen als mesthulpje op zaterdag en in ruil daarvoor een paard rijden, nu wordt ik assistent stalmeester genoemd Haha! en die mensen zijn allemaal zó lief! Er is ooit tegen me gezegd dat ik uitgebuit werd, maar dat is echt zo'n onzin... als je ziet hoeveel ik van iedereen ervoor terug krijg! Heerlijk zulke stalgenoten! Lovers

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 22:50

Klinkt allemaal heeeeeel gezellig!
Lijkt me echt cool!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 22:55

Heerlijk toch die waardering. Je zult het wel verdiend hebben en dan is zo'n gebaar op z'n plaats. Geniet er maar even van

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 14:25

WIE GOED DOET, GOED ONTMOET...

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Wauwie !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 14:26

Gaaf man !!

Ik merk ook vaak dat iets heel kleins enorm gewaardeerd wordt ! Ik had laatst een collega met zijn dochtertje meegenomen naar Remy, en ze heeft me geholpen met poetsen en ze heeft gereden. Kreeg ik me ff een cadeaubon en een bos bloemen! Zoiets vond ik echt niet nodig maar zij blijkbaar wel.

Zo zie je maar: met iets heel kleins kun je een ander heel happy maken.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 14:37

t zijn de kleine dingen die t doen...
leuk joh echt lief is dat als je zulke dingen te horen krijgt of ze willen gewoon iets aan je geven wat eigenlijk helemaal niet hoeft. zo blijkt maar weer dat je goed werk doet Pling

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 16:18

Ja, echt geweldig al die lieve mensen. Lovers
Maar zo zie je, als je behulpzaam bent voor anderen, krijg je er ook iets voor terug! Lachen

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 18:06

Zo ben ik in de zomer meegeweest naar de keuring, heb gefilmd, gevlochten met bestgaand rijpaard meegedaan, kreeg ik een cadeaubon.Ik was het er niet mee eens, de eigenaren van dat paard doen nog meer voor mij, dan ik voor hun! Maar het is wel lief, zo een gebaar. Lachen

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 18:47

heerlijk he zo'n stal ik wordt ook veel gematst in het weekend voer ik en mest ik uit.
Toen ik tijdens de mkz zoveel werk deed (voor mij blijft het echt hobby!!)
hoefde ik tijdelijk helemaal geen stalgeld te kopen.
zowel lottel en hinke heb ik niet voor de vraagprijs gekocht en zo zijn er nog veel meer dingen.
Ik vind het wel erg leuk maar ook zo'n onzin want ookal kreeg ik er niets voor dan nog deed ik het puur omdat ik er zoveel lol aan beleef.
want eerlijk is eerlijk soms lijkt het net mijn eigen stal en dat geeft echt een kick hoor! regelen hoe laat ik voer wie wanneer het land op gaat etc etc.
Ik ben dan ook echt beretrots als mijn stalhouder een dag weg gaat en ik die dag in huis mag om overal voor te zorgen. haha terwijl hij zich afvraagt of ik het wel red of ik me niet verveel en wel 100 keer vraagt of ik het niet erg vind ben ik druk aan het genieten. want dat is stiekem toch bijna een kadoo voor me hoor!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 19:06

Wel fijn dat je gewaardeerd wordt *LOL* ik heb jammer genoeg meer de tegenovergestelde ervaring...(enkele uitzonderingen niet meegeteld)

hele weekenden bezig, vooral met paarden en problemen van anderen, nog net tijd om tussendoor je eigen paardje te doen en dan ook nog afgeblaft worden omdat je niet meteen even het tuig ingevet hebt ofzo..Boos!
Ze mogen voor mij tegenwoordig een andere idioot zoeken. De enige die ik nog help is mijn instructrice!
Maar wel heel fijn dat er dus ook mensen zijn die hiermee andere ervaringen hebben! Het kan dus wel....*LOL*

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 19:43

tja dat is zeker tegek ja dat je zo gewaardeerd word!gaaf hoor..........hmmm waar vind ik zulke mensen??

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 17:38

Ja joh, echt heel leuk als je zo gewaardeerd wordt! En ik hoop voor je dat Iwaldo al snel met (vervroegd?) pensioen mag, dan is tie van JOU!! Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 18:22

Hee Laura, wat geweldig zeg!!! Echt super!
Mij vinden ze op stal bij ons maar een grote zeur haha, sorrie allemaal, maar IK heb de broek aan... Knipoog Tjonge, het is wel eens of die lui geen verstand in hun kop hebben... Boos!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 18:24

hehehe nou eigenlijk hoop ik dat Wal nog niet snel met pensioen gaat, want ik heb het wel goed zo (helemaal geen kosten Haha! ) maargoed, het is natuurlijk een superaanbod he Haha! Tsja, voor wat hoort wat geldt bij ons op stal en de meeste mensen zijn wat dat betreft erg gul Haha!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 19:46

gaaf hoor! gefeliciteerd! Haha!
bij mij is het ook zo.. ik ben december 2000 daar zo begonnen met 3 jonge paarden (4, en 3, 3 jaar) alleen longeren en verzorgen rijden deed mijn instruktrice, ik deed regelmatig haar paarden, kreeg ook weleens les op haar z paard die kleine (is Prom) longeerde ik alleen... al kort daarna kreeg ik een blinde fjordenhengst en een fjordenruin voor de vakantie van 3 weken, die heb ik ook nog regelmatig gedaan, toen in mei kreeg ik Geisha, in juni zei de eigenaresse van Leonardo wil jij Leo gaan doen als Geisha verkocht is.... dus toen in spetember Geisha wegging kreeg ik Leo. Als mijn instruktrice opvakantie gaat, doe ik Prom rijden en longeren alles..!!! Die andere is ook verkocht, ik heb binnenkort een sleutel van nog een kastje van een andalusiesche ruin van 5 jaar, zodat zij mij kan bellen als ze me nodig heb!

Ik stel me overal voor open, wil iedereen helpen bied het ook vaak aan en ben te vertrouwen.... dan krijg je dat soort dingen toevertrouwt en das ontzettend gaaf! Telkens weer vragen mensen aan mij... wil je die ff doen en zus en zo! En das ontzettend fijn!!! Hoewel ze niet allemaal even lief zijn..... en ik kan niet met allemaal even goed opschieten, toch wil ik ze helpen en dat waarderen ze.. de meesten dan! En je leert er een hoop van!!!

oeps... heel verhaal sorry!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 20:46

zoiets had ik laatst ook.

de eigenaresse van het buurpaard van mijn paard was ziek, heeft iets van een hernia oid.
haar had ik al lange tijd niet op stal gezien maar daar in plaats voor wel de man en kinderen.

ik was ziek thuis en zij belde mij op dat ze ziek was en of ik nog naar stal ging?
of ik dan haar paard ff buiten in de wei wou zetten als ik daar was (man en kinderen zouden die dag ook wel niet kunnen).

toen ik op stal was heb ik maar besloten de mijnes ook maar de wei in te jagen (anders had ik willen longeren) en hebben ze daar nog wel een tijdje gestaan.
ondertussen mijn stal uitgemest en uit mezelf bij de hare's ff een baal krullen erbij in (was best wel een troep maar omdat ik zelf ook ziek was, was mijn eigen stal doen al zwaar voor mij).

de dag erop vind ik bij mijn spullen een zakje lekkers met een bedankbriefje van haar.
ik tegen haar man zeggen (die ik de dag daarop weer zag) van dat dat niet had gehoeven, dat het een kleine moeite was maar bedankt.

dat is maar zoiets kleins, maar toch, je hebt wel het gevoel dat je dan gewardeert wordt inderdaad.

als ik op vakantie ga oid en vraag iemand anders mijn paard te doen (rijden of in de wei doen oid en de stal bijhouden) krijgen ze van mij ook altijd wat na de tijd.
als ik het vraag voor een keertje vind ik een bedankje wel op zijn plaats.

-----------------------------------------------------------------------------------

maar daar-tegen-over kom ik ook absoluut het tegenovergestelde tegen.
er staat een ponytje op stal van mensen die wat verder weg wonen.
toen ik van de zomer daar op stal kwam te staan, kreeg ik al snel in de gaten dat ie er niet zo vaak uitkwam en als ie er al uitkwam was het altijd om te rijden ed (wel eerst longeren want anders .......).
even het weiland in, hield bij die mensen in dat ie er een kwartiertje ofzo in de wei liep terwijl die mensen de stal aan het uitmesten waren.

toen heb ik aangeboden hem soms wel in de wei te zetten (aangezien ik toen daar toch 2 maal per dag kwam, 1 maal om buiten te zetten en 1 maal om binnen te zetten) en het was niet vrij veel werk, ze kunnen samen buiten gezet worden, daarmee bedoel ik mijn paardje aan de ene hand en de pony aan de andere hand naar de wei en terug, en hij liet zich toen nog wel makkelijk te pakken.

nu pluk ik hem af en toe nog wel eens uit de stal en laat hem in de wei of bak als die vrij is (maar makkelijk te pakken is hij niet meer zo).

maar ik heb nog nooit, maar dan ook echt NOOIT een bedankje gehoord of er wat voor gekregen.
ik vind minimaal een bedankje wel op zijn plaats, maar nee hoor.
het is toch een kleine moeite (ja van mij kant ook wel, maar ik doe het toch) om even zoiets als bedankt te zeggen (of iig dan te mompelen).

niet dus, stank-voor-dank krijg je dan.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 21:08

Gaaf he! Dat is zo´n goed gevoel.
Ik kwam een jaar geleden als onschuldig lief meisje Schijnheilig paardjes kijken en een beetje poetsen. Maar nu ben ik zo ver dat Tamara Dennis zelfs aan mij heeft willen verkopen(hij zou eigenlijk niet weg). En hoef ook niet veel te betalen voor stalling omdat ik er gewoon altijd ben. Om te helpen met van alles. Heb zelfs met de kerst op de pony´s gepast. Om de paar uur op de scooter naar de boerderij, zelfs onder het kerstdinner(ruzie met m´n ouders). Geweldig gewoon, dat mensen je niet kwijt willen voor dit soort dingen, het vertrouwen dat ze je geven.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 12:47

he, dat is geweldig om te horen zeg. en niet alleen jij bent er goed mee! Ook iwaldo valt hiermee met zijn dikke kont in de boter!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-02 17:31

Dikke kont? Schijnheilig haha gespierde zal je bedoelen Haha!
Maar of het daardwerkelijk zo zal gaan als meneer met pensioen mag moeten we nog maar zien natuurlijk Knipoog

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 19:54

Wat gaaf zeg! Het is idd erg leuk gewaardeerd te worden. Ik had laatst ook zoiets. Een moeder zette de pony van haar dochter buiten met een zweetdekentje op. De pony ging rollen en aangezien de deken niet echt goed vastzet kwam hij op de een of andere manier met zijn voorbenen in de deken en was best wel bang. Ik reed op dat moment in de bak ernaast en natuurlijk bevrijdde ik de pony even uit zijn deken. De moeder van zijn baasje kwam later weer langs en toen ze het verhaal hoorde bedankte ze me toen en later ook, wel zo`n drie keer! Echt leuk is dat als mensen een heel gewone daad zo waarderen.
Nu maar hopen dat Iwaldo z`n baas hem snel met pensieon wil doen Haha! .