zonnebloemolie

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-01 22:00

Aangezien mijn paard nog steeds niet uit-verhaard is, kwam ik op het idee haar wat zonnebloemolie over het voer te geven. Maar wat is nu het geval, als ik het door de biks, of op een boterham doe, dan ruikt ze eraan, en springt dan een heel end naar achterin in de stal. Staat dan snuivend, durft niet in de buurt van de emmer te komen. Waar zou dit van komen? Ik had zelf al een verklaring, maar mischien is dat wel onzen: Emmer kan statisch zijn, maar ze heeft er normaal geen last van. Mischien dat de olie het stroompje sterker maakt? En ze dus een schok krijgt van de emmer???
Een beetje olie op een stukje brood wou ze ook niet, terwijl het paardje dat naast haar staat dat vanmiddag met smaak oppeuzelde..
Verward Verward Verward Verward Verward


aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 22:15

tja...
een van onze paarden moest ooit een pijnstiller krijgen elke dag, en bij haar was dat op geen enkel manier binnen te krijgen, niet vermengd tussen haar eten, niet op een boterham met confituur (wat de veearts aanraadde), niet met een appel/wortel,... niets
terwijl de andere paarden het ook dadelijk opaten!!
Ze rook dat gewoon en te koppig om het in te nemen!!
Wanneer ze het nog maar ruikt in haar voerbak moet ze het absoluut niet meer hebben!!

dus er zijn wel degelijk zo'n paarden die wanneer ze er hun zinnen op hebben gezet het niet te eten het ook niet zullen eten!!


dus raad ik aan haar goed te roskammen enz.

greetz

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 22:16

wat je wel altijd kan proberen, dat is ook goed voor de vacht en voor de darmen is gekookt lijnzaad in het eten te vermengen, dat eten ze over het algemeen wel graag!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 23:57

Oei, slim dier.
Voor eentje met zo'n verfijnde smaak is denk ik toch andere olie nodig. Wellicht lust ze wel lijnzaadolie? Of anders kun je bij de supermarkt nog kiezen uit x soorten. Het is wel jammer want dan is het minder goedkoop, helaas.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 06:55

ik heb laatst een kruidenmix gekocht bij Jordens hippo (ook op internet) waar ook kruiden inzitten die goed zijn bij verharing. Lois was er zo doorheen en heeft nog nooit zo mooi geglommen. zal eens kijken hoe die heet. Hebbes: Jordenshippo Goldmix. een 3kg emmer is 55 gulden, een 6kg emmer 95 gulden. je moet maar even op de site kijken wat er precies inzit, maar ik weet bijna zeker dat je paard het niet vies of vreemd zal vinden want het zijn gewoon allemaal zaadjes.

http://www.jordenshippo.nl/nl/index.htm

Niets zo charmant als een paard in her land.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 09:43

ik geef ze ipv zonnebloem lijnzaad olie van de paardendrogist. een jerrykan van 2,5 liter si nu tot 11 mei in de aanbieding
van 39,95 voor 29,95. ik gebruik het dagelijks en het werkt echt super!! het is goed voor de spijsvertering en het werk heel erg goed bij paarden die verharen. het geeft je paard een stralende galsn en gezonde vacht


Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 10:17

Bij zonnebloem olie gaat dit niet op maar bij medicijnen wel. Meng het met veel appelmoes...

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 10:39

Of...misschien moet je gewoon even wachten. Wat de boer niet kent dat eettie niet!
Ik geef die van mij voor een wedstrijd weleens een biertje over het voer (werkt echt, worden ze losser van)en daar staat ze eerst ook altijd even met grote ogen naar te kijken, dan eet ze het gewoon op.... zou het gewoon even afwachten als ik jou was.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-01 13:52

Of even wachten zou helpen weet ik niet. Ze stond gister zo te snuiven, was helemaal geobsedeerd door die emmer, ze moest er niets van hebben. Toen maar een andere emmeer gepakt, moest ze eerst ook niets van hebben!
Gek beest... We gaven haar eerst muesli, maar haar stalmaatje is toen es ontsnapt en heeft wel 10kg (!) uit de ton gesnoept. 't was schoon op! Verward Extreme duivel Boos! Verdrietig Verdrietig Verdrietig

Ineke2

Berichten: 33042
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 14:00

Oei! heeft ie daar niks aan over gehouden???

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 14:14

Mijn paard houdt inderdaad ook niet van olie, ik geef hem nu lijnzaadolie, de eerste happen spuugt hij heel hard weer uit Misselijk maar uiteindelijk eet hij het toch wel op.

Waar kan ik die paardendrogist vinden, via internet?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-01 14:43

het stalmaatje heeft er niets van overgehouden, behalve dan een vrij volle stal. Normaal eten ze 's nachts beiden hun stal helemaal leeg, dit keer lag er nog vrij veel stro in.... Maar verder geen koliek of niets! Mazzelaar... Scheve mond\

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 14:48

ze heeben (nog) geen i net maar ik zal je het tel nr geven dan kun je die lijnzaadolie gewoon bestellen. of per email kan je ook bestellen!!! bestel@paardendrogist.nl of tel 0504096996


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Neon, SemrushBot en 47 bezoekers