Ruiter voor IBOP......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Ruiter voor IBOP......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 19:15

In december wil ik mijn merrie de IBOP laten lopen voor het elite predikaat.
En daarvoor zet ik er liever een echt goede ruiter op (ik niet dus Lachen )
Genoeg goede ruiters hier in de buurt, maar die geven allemaal het advies om er iemand op te zetten die vaker paarden op de IBOP rijdt.
Dus wie weet een stal (in de buurt van Den-Bosch / Eindhoven) die paarden op de IBOP uitbrengen?


EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:19

Ik weet dat Wil Schellekens uit Esbeek in het verleden altijd IBOP-merries reed, maar of hij dat nog doet, dat weet ik niet.

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:29

Ik heb het laten doen door Chantal Megchelenbrink en die heeft super gereden met als resultaat een New Forest Kroonmerrie maar Chantal zit in Noord Holland.

pajidin

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:46

Waarom zou je haar zelf niet rijden??
Rij je dan zo slecht...ik ben ook geen prof ruiter heb mijn merrie ook gewoon zelf gereden. we hadden lekker wel hogere punten dan de 'echte' ruiters Tong uitsteken 75.5...dus ik was reuze trots!!
Maar tja zo moeilijk is het echt niet...als je op concours op L niveau rijdt is t een eitje hoor, ten tweede je kent je eigen paard t beste en t scheelt je ook nog eens bakken geld! nou succes!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 08:24

Ik kan me wel voorstellen dat je het liever niet zelf doet eigenlijk. Ik weet een hele goede amazone in die omgeving, weet alleen niet of ze ervaring heeft met IBOP (en of ze tijd/plek heeft natuurlijk). Heeft wel veel ervaring met jonge paarden en PAVO.

Wel raar dat een goede ruiter het advies geeft om ergens anders heen te gaan, want zó veel stelt de IBOP nou ook weer niet voor. Kijk maar naar het verhaal van Pajidin! OK dan!

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:20

Ik weet niet of het bij het KWPN is toegelaten maar bij het NRPS kan je bijvoorbeeld voor het springen een andere ruiter vragen en de dressuur zelf doen. Het parcourtje stelt nochtans niet veel voor voor een ruiter die gewoon is om op 1m parcoursen of hoger te rijden. het Dressuurproefje is ook niet heel moeilijk hoor. Ik heb de mijne zelf gereden en het is dat ze in het springparcours onder het zadel haar kuren kreeg anders hadden we dik in de 70 punten gehaald. Nu kwam ik 4,5 punt tekort om de 70 te halen en dat was balen. Misschien dat ik het ooit nog eens met die merrie probeer. Nu ben ik van plan om het met haar dochter te doen waarschijnlijk deze winter ofwel volgend jaar.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:47

Je kunt Wilco Kats ook proberen. Die zit in Oss dus vlak bij Den Bosch. Ik weet niet of hij ervaring heeft met IBOP. Rijdt wel veel en hele leuke paarden dit jaar op de pavocup. Kijk maar op zijn site www.wilcokatsdressage.nl voor meer informatie.

geen

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:53

MissHIS schreef:
Wel raar dat een goede ruiter het advies geeft om ergens anders heen te gaan, want zó veel stelt de IBOP nou ook weer niet voor. Kijk maar naar het verhaal van Pajidin! OK dan!


Bij de IBOP wordt er in de praktijk wel degelijk op gelet wie erop zit. Alleen wordt dat nooit expliciet verteld.........

Net als bij een keuring aan de hand maakt het in de praktijk ook verschil welke naam het beestje aan het touw ronddraaft....

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:56

CGJ12: ik heb het voorbrenger op de keuring ook wel eens vreselijk zien verpesten omdat ze niet wisten hoe het paard ergens op reageerde... dan kun je hem misschien toch beter zelf voorbrengen, aangezien de aigenaar of trainer toch het beste weet hoe het paard op bepaalde dingen reageert

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:49

Ik ben er met Cute eens om er een andere ruiter er op te zetten! buiten dat ik zelf bang ben om te springen...maar het staat toch ergens geregistreerd. Ook een goede ruite kan het verprutsen, maar de professionals hebben toch iets meer kijk op, want de jury graag ziet! Kan wellicht iets meer uit paaard halen dan jij en ik...

germie

Berichten: 25882
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:43

Wat zijn eigenlijk de exacte eisen? (voor het nrps eigenlijk, of maakt dat niet uit?). Zelf moet ik misschien ook een pony rijden voor de IBOP (heet toch nu ABOP?)
Op zich moet je het volgens mij zelf kunnen doen. Is de houding van de ruiter werkelijk zo belangrijk? Voor een zadelrubriek maakt het als het goed is ook niets uit (al hou je natuurlijk altijd het totale plaatje). Als je zelf L kunt rijden, dan moet zo'n test volgens mij ook wel lukken. Alleen je moet natuurlijk wel durven en kunnen springen. Of je gokt dat je 40 punten haalt met dressuur, dan ben je ook geslaagd.
Tegen mij is altijd gezegd, L-niveau, maar wijken hoeft weer niet. Springen BB niveau. Zelf heb ik er verder geen ervaring mee.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:50

LiSSy schreef:
CGJ12: ik heb het voorbrenger op de keuring ook wel eens vreselijk zien verpesten omdat ze niet wisten hoe het paard ergens op reageerde... dan kun je hem misschien toch beter zelf voorbrengen, aangezien de aigenaar of trainer toch het beste weet hoe het paard op bepaalde dingen reageert

Dat beaam ik toch ook:

A. paard laten voorbrengen omdat die ander het beter kan

of

B. paard laten voorbrengen door iemand die het misschien slechter doet, maar er wel voor zorgt dat ie hoger geplaatst wordt..........

Knipoog

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:55

germie schreef:
Wat zijn eigenlijk de exacte eisen? (voor het nrps eigenlijk, of maakt dat niet uit?). Zelf moet ik misschien ook een pony rijden voor de IBOP (heet toch nu ABOP?)
Op zich moet je het volgens mij zelf kunnen doen. Is de houding van de ruiter werkelijk zo belangrijk? Voor een zadelrubriek maakt het als het goed is ook niets uit (al hou je natuurlijk altijd het totale plaatje). Als je zelf L kunt rijden, dan moet zo'n test volgens mij ook wel lukken. Alleen je moet natuurlijk wel durven en kunnen springen. Of je gokt dat je 40 punten haalt met dressuur, dan ben je ook geslaagd.
Tegen mij is altijd gezegd, L-niveau, maar wijken hoeft weer niet. Springen BB niveau. Zelf heb ik er verder geen ervaring mee.


L nivo word inderdaad gezegd. Maar je staat mooi voor schut als je toch niet zo handige ruiter bent en de rest zijn allemaal profs.

Ik laat mijn merrie straks in ieder geval door een prof voorbrengen op de keuring en op de Ibop ( verplicht a register)

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:40

Als Zidine (over 3 jaar Haha! ) naar de keuring gaat en de IBOP, gaat er ook een prof op hoor. Judith Ribbels wil ik er graag op hebben. Afspraak is al gemaakt!! Lachen

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 20:49

Ik ga het sowieso niet zelf doen. Ik weet wel dat het maar gewoon een B proefje is en dat springen stelt ook niet veel voor, maar ik heb er toch liever een goede ruiter op die vaker IBOP's heeft gereden. Die weten toch beter wat de jury precies wil zien.
De keuring heb ik ook door een prof laten doen en dat is me zeer goed bevallen.
Het kost wel wat meer, maar als ze dan met nette punten slaagd
en daamee dus elite is, dan heb ik er dat graag voor over.

Per PB heb ik ook al een aantal adressen gekregen, dus ik ga eens rond bellen. Dank jullie wel voor de reacties.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 23:18

Ik heb vorig jaar een paard voor iemand gesprongen op de IBOP in Brabant en ik heb die handige ruiters die het vaker doen nauwelijks gezien Er zaten 1 of 2 handige jongens bij, maar ik vond de kwaliteit uitermate teleurstellend.
Bij de dressuur heb ik ook een hoop ruk- en plukwerk gezien trouwens, maar daar heb ik niet zolang staan kijken

Ik ben alleen de namen van die handige jongens vergeten dus eigenlijk heb je weinig aan mijn reactie...Clown

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 07:17

Toen ik hem deed zat er maar 1 prof amazone bij. Zij reed voor Henk van den Broek en reed de merrie CAssima. bij de pony's heb je zelfs geen profs. Er staat daar niemand voor schut. Het paard wordt beoordeeld op zijn gangen en africhting. Ik werd zelfs uit zadel gesprongen en ik beet in het zand. Niemand die mij uitlachte want de jury gaf grif toe dat niemand in die situatie in het zadel was gebleven. Haha!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:28

petraaken schreef:
Toen ik hem deed zat er maar 1 prof amazone bij. Zij reed voor Henk van den Broek en reed de merrie CAssima. bij de pony's heb je zelfs geen profs. Er staat daar niemand voor schut. Het paard wordt beoordeeld op zijn gangen en africhting. Ik werd zelfs uit zadel gesprongen en ik beet in het zand. Niemand die mij uitlachte want de jury gaf grif toe dat niemand in die situatie in het zadel was gebleven. Haha!


Haha! Daar kan onze Pajidin over mee praten! Schijnheilig Maar haar merrie kreeg wel mooi een 9 voor het vermogen, door die flinke wappers!

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:41

die van mij een 8 of een 8,5. Weet het nu niet meer juist. Ach die val was toch voor iets goed. Alleen jammer dat ze op karakter veel minder scoorde in het springen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers