Pony is ontzettend stijf ..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Pony is ontzettend stijf ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 14:15

Mijn pony en ik hebben gister een lange buitenrit gemaakt.Langer dan gepland door omstandigheden. Maar nu is hij ontzettend stijf en het lijkt of er iets van vocht in zijn achterbenen zit (bij zijn pezen). Wat zou ik hier het beste aan kunnen doen?

01-02-08 Lotte!


joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:08

heeft ie dit vaker?

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:27

issie alleen stijf of loopt ie ook onregelmatig?
Ga hem even lekker longeren op een grote volte, gewoon lekker los bijgezet ofzo.
Niet te lang, maar wel dattie weer eve in het zweet is, en als hij gauw spierpijn heeft (dus ook stijf is) goed zijn benen afspuiten (met dit warme weer is het het fijnst als je hem helemaal afspuit )

En altijd goed in en uitstappen, vooral lang uitstappen helpt stijfheid en spierpijn te voorkomen Haha!

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 16:14

Het zit zo. We hebben gister alleen maar gestapt! maar wel erg lang we zijn de hele dag weg geweest met 2 uur pauze er tussen. Nu loopt hij stijf dus niet onregelmatig en bij zijn kogels ( alleen aan de achterbenen) zit er vocht.
Hij had nog nooit zo ver gelopen en op het laatst vond hij het ook niet leuk meer, maar ja je moet toch weer thuis komen.
Maar volgens jou moet ik hem dus even lekker laten lopen aan de longeerlijn en daarna afspuiten?

01-02-08 Lotte!

ROMEOLOVER
Berichten: 50
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: LEIDEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:36

WEET NIE OF HET EEN HEEL SLIM IDEE IS OM HEM GELIJK IN HET ZWEET TE ZETTEN ALS IE ALS STIJF IS.JE HEBT KANS DAT JE M DAN WEER TE VEEL BELAST EN DAN BEN JE NOG VERDER VAN HUIS. AFSPUITEN IS WEL EEN GOED IDEE.
JE KAN TROUWENS WEL LONGEREN ENZ ALS JE HET MAAR EEN BEETJE MATIGJES AAN DOET.IK HOOP DAT HET SNEL WEER GOEKOMT OK dan!

ROMEO IS MIJN LIEVE VEULENTJE Lovers IN APRIL WORDT HIJ 1 JAAR JONG Haha! MIJN SGAT!!

ZOU IEMAND EEN HELE LIEVE TINKER WILLEN VERZORGEN??

KIJK IS!!HTTP://WWW.MIJNALBUM.NL/ALBUM=DYLO7CXA MIJN LEKKER DING

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:38

Peachy schreef:
Het zit zo. We hebben gister alleen maar gestapt! maar wel erg lang we zijn de hele dag weg geweest met 2 uur pauze er tussen. Nu loopt hij stijf dus niet onregelmatig en bij zijn kogels ( alleen aan de achterbenen) zit er vocht.
Hij had nog nooit zo ver gelopen en op het laatst vond hij het ook niet leuk meer, maar ja je moet toch weer thuis komen.
Maar volgens jou moet ik hem dus even lekker laten lopen aan de longeerlijn en daarna afspuiten?


ja want het kan idd stijfheid zijn of overbelasting, maar overbelasting lijkt me niet, want dat krijg je meestal pas als je bv heel veel traint met een jong paard.

Goed afspuiten is het beste, en met het longeren kun je zien of het echt stijfheid is, want als je longeert zal hij los komen op de duur en niet meer stijf lopen.Maar als ie na een paar rondjes rechts en links hetzelfde of erger loopt, hem meteen goed afspuiten (echt wel zo'n 5 min per been)

gr claudia

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:41

Vandaag toch even met hem lopen, niet stilzetten! Hij kan erge spierpijn hebben, het enige wat daartegen helpt is beweging.

Je suis Charlie.


CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:41

ROMEOLOVER schreef:
WEET NIE OF HET EEN HEEL SLIM IDEE IS OM HEM GELIJK IN HET ZWEET TE ZETTEN ALS IE ALS STIJF IS.JE HEBT KANS DAT JE M DAN WEER TE VEEL BELAST EN DAN BEN JE NOG VERDER VAN HUIS. AFSPUITEN IS WEL EEN GOED IDEE.
JE KAN TROUWENS WEL LONGEREN ENZ ALS JE HET MAAR EEN BEETJE MATIGJES AAN DOET.IK HOOP DAT HET SNEL WEER GOEKOMT OK dan!


Caps zijn een beetje overbodig Knipoog

ja als het overbelasting is is hem in het zweet zetten niet zo goed, maar als ie alleen stijf is is dat juist goed, dan worden zijn spieren weer warm en soepel.
Natuurlijk hoeft ie niet kledder nat te zijn, maar als ie maar wel goed warm is, maar als je paard gevoelig is voor overbelasting kan dit het ook zijn.

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 17:08

Ik denk dat het idd overbelasting is. Kan ik ook zijn benen in een emmer koud water zetten en dat zo'n 5 a 10 min volhouden? Ik heb namelijk geen stromend water waar hij staat. Ik heb vanmiddag wel een klein stukje met hem gelopen en hem lekker laten grazen.

01-02-08 Lotte!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:30

Peachy schreef:
Ik denk dat het idd overbelasting is. Kan ik ook zijn benen in een emmer koud water zetten en dat zo'n 5 a 10 min volhouden? Ik heb namelijk geen stromend water waar hij staat. Ik heb vanmiddag wel een klein stukje met hem gelopen en hem lekker laten grazen.


kan ook hoor Lachen ken alleen weinig paarden die dat goed willen Haha!

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:22

Lijkt ook wel een klein beetje op (een lichte vorm van) maandagziekte.
Ik zou het even goed in de gaten houden - indat geval moet je nl. rustig aan doen en even geen krachtvoer geven.

ROMEOLOVER
Berichten: 50
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: LEIDEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:24

Kendra schreef:
Lijkt ook wel een klein beetje op (een lichte vorm van) maandagziekte.
Ik zou het even goed in de gaten houden - indat geval moet je nl. rustig aan doen en even geen krachtvoer geven.


Daar dacht ik inderdaad ook even aan maar denk inderdaad wel heel licht,maar wie weet. Tong uitsteken

ROMEO IS MIJN LIEVE VEULENTJE Lovers IN APRIL WORDT HIJ 1 JAAR JONG Haha! MIJN SGAT!!

ZOU IEMAND EEN HELE LIEVE TINKER WILLEN VERZORGEN??

KIJK IS!!HTTP://WWW.MIJNALBUM.NL/ALBUM=DYLO7CXA MIJN LEKKER DING

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 20:54

Kendra schreef:
Lijkt ook wel een klein beetje op (een lichte vorm van) maandagziekte.
Ik zou het even goed in de gaten houden - indat geval moet je nl. rustig aan doen en even geen krachtvoer geven.


Daar lijkt het i.d.d. een beetje op. Als je het zeker wilt weten kan je bloed laten prikken. Als het maandagziekte is en je behandelt het op een verkeerde manier kan je veel schade aanrichten.. Ik raad je aan om bloed te laten prikken, het kost je niet zo veel en dan weet je of het maandagziekte is of niet.

https://www.petpictures-andmore.nl/ : Een ander licht op je mooiste foto`s


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kusjemariska, RoRo44 en 24 bezoekers