Zadel dat je nu niet gebruikt houden of wegdoen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Zadel dat je nu niet gebruikt houden of wegdoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 01:36

Ik heb een merkloos 17,5 inch vzh zadel liggen wat ik destijds als inrijzadel gekocht heb maar eigenlijk niet meer gebruik. Ik rij eigenlijk altijd op m'n dressuurzadel en gebruik die vzh praktisch niet. Ik heb hem na het inrijden maar aangehouden met het idee in mijn achterhoofd dat het wel van pas komt als je ander paarden inrijdt. Nu rijdt ik sinds een poosje ook andere paarden die hun eigen zadel hebben en ligt het zadeltje van mij er maar. Ik wil wel op den duur een goed vzh-zadel voor het springen maar dat heeft geen haast. Die paarden die ik rij mogen de eerste tijd niet springen van hun eigenaren om verschillende redenen.

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 08:38

Kun je hem niet verkopen hier op aan een vriendin?
Of aan iemand hier op bokt die hem wel kan gebruiken?
Of anders aan iemand op marktplaats misschien...?

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 08:52

Je kunt hem ook gebruiken voor buitenrijden, spaar je het dressuurzadel. Een merkloos vzh-zadel brengt niet zoveel op, kun je hem beter bewaren totdat je hem kunt inruilen op een zadel dat je wel wilt.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:03

Houden, kan je nog een keer met je paard gaan zwemmen Lachen

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:08

Kun je beter houden en thuis leggen voor het geval dat je andere zadel kapot gaat of weggehaald wordt

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:42

apaloosafan schreef:
Kun je beter houden en thuis leggen voor het geval dat je andere zadel kapot gaat of weggehaald wordt

Zeker! Wel regelmatig blijven poetsen *LOL* *LOL* Zonder gekheid, als je het netjes onderhoud, dan blijft het een goed en bruikbaar zadel.
Nu verkopen om het kwijt te zijn levert je geen rooie cent op.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:57

Als je de ruimte hebt om het zadel ergens op te bergen kan je het altijd houden (verkopen kan altijd nog). Maar als het in de weg ligt kan je het beter verkopen.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:06

Ben het eens met de rest

Ik heb ooit eens voor een leuk prijsje een westernzadel op de kop getikt, dat op redelijk wat paarden lekker ligt (reed op een manege waar zadels en hoofdstellen bar slecht voor elkaar waren). Op dit moment heb ik het zadel niet nodig, maar het verkopen zie ik ook niet zitten. Ik krijg er niet veel voor terug en mocht het toch tot een eigen paard komen, kan ik eerst proberen of ie daar goed op ligt (aardige kans). Scheelt eerst weer de aanschaf van een zadel.
Hij ligt me niet in de weg, dus ik hou hem ook gewoon Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:32

En een reservezadel is natuurlijk altijd handig als je vaste zadel naar de zadelmaker moet.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:36

Ik krijg binnenkort ook 'n nieuw zadel, maar m'n oude zadel verkoop ik hoor!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:50

Marloez schreef:
Ik krijg binnenkort ook 'n nieuw zadel, maar m'n oude zadel verkoop ik hoor!


Zou ik ook doen. Nadeel is wel dat mensen graag voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Ik heb een goed zadel welke niet weg gaat, en 2 oudjes, gekocht voor het inrijden. Op de paarden waar ze gebruikt zijn voor het inrijden pasten ze acceptabel, maar omdat ik een goed zadel heb gebruik ik de 'oudjes' niet meer. Ze liggen er nog, behoorlijk in de weg, zijn te koop. Het merkloze zadel vraag ik kaal 25 euro voor, vaste prijs. Is niet mooi meer, maar boom is goed, dus prima te gebruiken voor inrijden. Dan krijg je reacties van mensen dat ze het voor 15 euro wel willen hebben.
Net zoals een oude Daaleman, hier wil ik 75 euro voor hebben, compleet, en met hoofdstel (wel zonder bit en teugels). Zelfde verhaal, voor 50 euro mag je het zadel opsturen. Mooi niet.
Ook al liggen ze in de weg, weggooien kan altijd nog, of weggeven aan iemand voor een verzorgpony.

Als ik jou was zou ik het zadel wel te koop aanbieden, maar niet onder een reeele minimumprijs wegdoen zolang het je niet in de weg ligt. Kun je er een leuke prijs voor krijgen, dan is verkopen misschien wel verstandig, dan kun je later evt. weer een ander zadel terugkopen.

bubbelbee
Berichten: 61
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: nieuwe niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:38

gewoon verkopen, je kunt nu eenmaal niet alle houden.
( dit is wel een heel krasse opmerking van iemand die nergens afstand van kan doen, ik heb vorige week mijn oude zadel verkocht nadat ik het 10 jaar lang heb gepoets in de hoop het ooit nog eens nodig te hebben)