Schimmel op voer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Schimmel op voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 08:58

Maandagmorgen opende ik een nieuwe zak Havens Draversbrok. Wat ik daarin aantrof was echt te goor voor woorden. Aan elkaar geplakte brokjes, met groene, witte en rode schimmelplekken. Echt heel smerig. De houdbaarheidsdatum was tot 16 juni 2002. Nu heb ik gisteren de leverancier gebeld, maar die kan er niets aan doen. Bij mij thuis ligt het voer vorst- en vochtvrij opgeslagen, dus daar kan het niet aan liggen. Is het een verstandig idee om de producent te bellen met mijn klacht, of zou je zeggen: niet zo z**ken, het zal maar 1 keertje voorkomen in de zoveel jaar....? 't Is toch 8 euro ofzo die ik weg heb kunnen gooien. Hebben jullie hier ervaring mee?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 09:05

Geen ervaring maar ikzou zeker de producent opbellen, al is het alleen maar om te melden.
Wel stom dat je leverancier er niks aan kan doen, de onze komt ht meteen halen en je krijgt een nieuwe (bij alle soorten voer)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 09:08

Ik had meteen die zak op de aanhanger gekieperd, en hij zei dat dat het verstandigste was. Nu is mijn vader gisterenmiddag naar de stort gereden, want ik hoef die vieze troep niet in de loods te hebben. Maar wat die rare verkoper zei was dat hij er niets aan kon doen en hij geen zakken meer van die datum had liggen. Vaag hoor!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 10:17

Ik had zeker even gebeld rechtstreeks met de leverancier. En zeker ook de zak even bewaard.

Desnoods stuur je alleen een monster naar de op. Als je dit soort dingen niet meld bij de leverancier kunnen ze dit soort dingen ook niet voorkomen in de toekomst. En dat willen we wel graag.

Ik zou ook zeker een klacht indienen dat de winkel eigelijk een beetje nonchalant reageerd. Ik zal dit zeker niet laten liggen straks krijg je weer zo slechte zak met voer.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 14:10

Jammer dat je die zak niet meer hebt, maar ik zou toch conctact opnemen met Havens zelf. Ik snap jouw leverancier niet, hij zou die zak gewoon moeten terugnemen. Tenzij de zak bij jou nat geworden is natuurlijk maar dat stukje vertrouwen dat jij de zak goed hebt opgeslagen mag een leverancier je toch wel geven.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 14:22

Inmiddels heb ik gebeld met de producent, Havens. Zij hebben contact opgenomen met de leverancier en ik mag zaterdag een nieuwe zak op gaan halen, voor niets....
De zak heeft bij mij in ieder geval niet vochtig gestaan, want dan zouden mijn andere zakken voer (8 zakken) ook schimmel moeten hebben, en die mankeerden niets. Het is nu gelukkig opgelost, maar ik vind dat mijn leverancier toch wel iets beter had kunnen reageren.
Ik moet wel naar deze leverancier, want verder zit er geen Havens-"dealer" Haha! in de buurt....

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 14:26

Nou gelukkig dathet geregeld is ?? Toch zonde van het geld die je nu zo weggooit.

Idd slecht van de leverancier als hij namelijk klaagt bij Havens krijgt hijhet ook weer vergoed .

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 14:28

Dan zou ik wel aan die handelaar duidelijk maken dat hij een klant was kwijtgeweest ALS er een andere Havens leverancier in de buurt was geweest. Misschien gaat er bij hem dan een belletje rinkelen (en misschien ook niet...het kan sommigen handelaren echt geen ene moer schelen als ze een klant kwijtraken.) Maar als hij zo reageert (zo van"wat kan het mij schelen"), zou ik toch nog een keer even met de producent bellen en hem vertellen dat hun vertegenwoordiger nou echt geen reclame is voor hun product.

Ik hou er op zich niet van op te gaan klikken, maar iedere klant is belangrijk, en mond op mond reclame ook. Dat kost namelijk niets terwijl je voor de officiele reclame fortuinen kwijt bent...

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 16:24

aaah bah bah... zit ik net lekker te snoepen, lees ik al die details...
Misselijk

Voortaan nie meer doen! Haha!

Nou, hopen dat je dan een zak zo mee krijgt voor niks...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 16:27

Ja, zaterdag mag ik voor niks een nieuwe zak ophalen. Ik heb die leverancier er nog even over aan de lijn gehad. Sorry voor de schimmelige details... Haha! Snoep ze!!! Vork

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 22:10

Ik heb het bij ons een keer gehad met een zak Subli. Niet geschimmeld, maar hele kleine inimini brokjes, leken wel legkorrels voor kippen ofzo. Het was de eerste zak sinds een half jaar die ik kocht, dus ik dacht eerst dat er iets veranderd was. Maar Marlou at er nauwelijks van, dus ik terug met die zak en ik kreeg metteen gratis een nieuwe, terwijl er toch inmiddels een derde uit was. Waarschijnlijk was er inderdaad ander voer bij deze zak ingekomen met het vullen. Ik was heel tevreden over onze Welkoopzaak, die het vlot en goed afhandelde!
Jij kan uiteindelijk ook tevreden zijn, maar wel vervelend dat het via Havens moest lopen.