Weet niet of het hier kan maar oke

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Een Veulen en kalveren samen in een gebouw??? (het veulen staat dan in een box en de kalveren in een loop stal)

Poll eindigt op

Goed
10 (100%)

Totaal aantal stemmen: 10


Horse_Lovertje
Berichten: 16
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: grou

Weet niet of het hier kan maar oke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 13:30

Hallo,
ik ben hier nieuw dus ff voorstellen.
Ik ben yvonne Wassenaar.
En krijg misschien een veulen.
Kijk voor meer informatie in mijn profiel
Doei Doei

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 13:37

waarom zouden ze niet samen kunnen staan. Mijn vriendin had haar pony gewoon tussen de koeien staan. Wel in een apart stalletje maar op de wei gewoon samen.

welkom trouwens.

Miran

Berichten: 4452
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 13:40

Een veulen (elk paard eigenlijk) hoort bij andere paarden, niet bij koeien. Op zich moet het kunnen, maar het is veel beter voor het veulen om op te groeien in een kudde, wat gezond is voor ze en waar ze manieren leren van de andere paarden.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 13:45

ik ben het eens met miran het beste kun je hem/ haar bij andere jonge paarden inzetten.
maar koeien en paarden kunnen best in hetzelfde gebouw hoor mits je zorgt voor frisse lucht omdat koeien altijd op roosters staan boven de gierkelders.

De merrieboxen waar de merrie's veulenen zijn in de koeienschuur daar is het rustiger en is meer ruimte

Horse_Lovertje
Berichten: 16
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: grou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 13:47

Oke.
Er staan nog wat paarden.
ook een jaarling.
En ze komen elke dag buiten.
Gewoon van smorgens vroeg tot savonds laat.
maar ze zijn snachts wel binnen.
Ik wou alleen even weten of ze wel in het zelfde gebouw kunnen staan

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 13:49

Ik denk dat het beter is om ze samen apart te zetten. Tussen meerdere paarden nog veeeeeel beter.

Ik heb wel een gehoord dat het problemen kan opleveren omdat koeien herkauwers zijn en paarden dat gedrag na gaan doen vooral als ze jong zijn.
Weet niet meer precies hoe het zat Verward .

Iemand wel ??

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 13:50

Het is fout, want runderen en paarden hebben heel verschillende behoeften aan ventilatie.

Een rund voelt zich toppie in een flink doortochtende stal, een paard houdt het daar niet lang uit....
Een paard heeft een stal nodig waarin het niet waait over zijn lichaam heen, het moet absoluut tochtvrij zijn in de box (gangpad mag overigens best doortochten), maar een paard heeft wel voldoende frisse lucht nodig.

De meeste koeienstallen zijn aan beide zijkanten voorzien van luchtluiken, vaak zit er in de nok nog een luchttoevoer. Zulke stallen zijn per definitie ongeschikt voor paarden. Worden beide zijkanten luchtdicht gemaakt, dan is de nok-opening prima, hetzelfde geldt voor slechts de opening in 1 de zijkanten.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 18:06

ons veulen stond ook samen met een ander veulen bij de koeien in de stal.. vonden ze wel gezellie hoor! hahaha... hun stonden in een box en ze kondne de koeien zien... was wel gezellig geloof ik!

Kuss