paarden associeren veel dingen met eten...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

paarden associeren veel dingen met eten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-02 17:52

Ik heb het gevoel dat Flair alleen maar aan eten denkt. Na het rijden trekt ze de hele tijd naar de uitgang van de bak toe, ze weet dat ze na het rijden eten krijgt.

Altijd als ik haar uit haar box haal en ik zet haar er later weer in, maakt niet uit wat ik gedaan heb, verwacht ze dat ze eten krijgt.

Als ik aankom, moet ze altijd even in mijn zaken snuffelen, kijken of ik eten heb.

Als ze iemand met een bakje eten ziet lopen probeert ze me naar die persoon toe te krijgen zodat ze even een hapje eten kan nemen.


Hebben jullie dit nou ook met je paard, het lijkt net alsof ze altijd aan eten denken.
En raken ze nou nooit eens vol, ze blijven maar eten. Flair zal ook nooit iets laten staan, alles gaat tot de laatste kruimel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 18:11

Ja ken genoeg van die paardjes die nooit genoeg lijken te hebben.
Kawa is daarbij juist heel bedeest met eten.
Hij laat gerust wat staan om het een uurtje later verder op te eten.
Behalve als ik met een rammelend zakje aankom want daar moeten vast stukjes appel, wortel of zo inzitten Haha!
En daar is hij heel dol op.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 19:41

tinkerbell heeft twee hobby's waar haar leven omdraait:eten en eten Haha!
als ik met tink de stal uit loop op het erf neigt ze altijd naar de wei:gras!!!!
overal waar ze komt zoekt ze naar eten.zet je haar in een grote wei zal ze echt niet lekker een galopje trekken:nee de eerste vierkante meter gras binnen haar bereik worden aangevallen
ik geef haar als ze op stal gaat altijd wat brokjes in haar etensbak zodat ze graag op stal gaat en als beloning voor het verrichte werk natuurlijk.maar ja ik herken het dus heel goed!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 20:44

Van nature eten ze 16 uur per dag (ergens gelezen), dat is in gevangenschap niet mogelijk, die van mij verwacht het gelukkig niet, hij hoopt er wel op Lachen
Ik vergeet heel soms appels mee te nemen, maar daar doet hij niet moeilijk over.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 22:56

Omar interesseert eten niet zoveel, hij wacht altijd dat hij zeker weet dat hij niks lekkerders krijgt.
Ik geeft bv eerst hooi. Maar meneer Omar mot dat niet. De rest staat heerlijk te kauwen maar hij wacht op zijn biks. Dan krijgen ze biks en dan laat meneer Omar het nog staan want....."misschien krijgt hij wel slobber" (soms dus) als hij door heeft dat het echt niet komt begint hij maar aan zijn biks. Maar van harte gaat dat niet. Erg he zo'n verwende knol. Biks met medicijnen laat hij ook staan.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 12:45

loulou denkt volgens mij ook de hele dag aan eten. ze eet ook alleswat maar eetbaar is. als ik op stal kom hinnikt ze ook altijd heel lief maar dat is waarschijnlijk ook omdat ze dan wat eten krijgt Haha!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 13:12

Als ik de stal binnenloop, hinniken ze beiden om t hardst.
Daarna gaan ze beiden mn zakken even doorzoeken. Clown
Als ik dan bezig ben voer te pakken, gaat Pompidou echt heel lijpe gekke bekken trekken!! Met dr tong helemaal eruit, en dan aan de zijkant mee klakken en zo. Echt zo'n melig gezicht!

Pompidou weet ook precies waar de snoepjes liggen, dus als ze mijn hand naar die bak ziet gaan, begint ze ook gelijk te bedelen (en zo vaak krijgt ze dat niet...)
Chester houdt helemaal niet van snoepjes, die is echt zo lekker primitief. Die lust alleen hooi, gras bix en muslie. Worteltjes en appeltjes gaan er ook wel in.
Pompidou eet echt werkelijk alles. Vooral mandarijntjes vind ze lekker! Vingers aflikken

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 13:13

als ik meron uit zijn stal haal en hem er later weer inzet duik hij meteen met zijn snufferd in zijn voerbak omdat hij denkt dat er voer inligt....
als ik mijn hand voor zijn mond hou gaat ie aan mijn vingers knabbelen, omdat ie denkt dat het wortels zijn.
gekke knol