Met frisse tegenzin...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Met frisse tegenzin...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 09:43

Ga ik zo m'n zadel en 2 hoofdstellen poetsen Scheve mond
Ik heb daar zo'n hekel aan, maar het hoort erbij.
En dan te bedenken dat er ook nog een tuig op me ligt te wachten, daar moet ik echt moed voor verzamelen Lips are sealed
Eigenlijk wil ik dus geen verzorger voor m'n paard, maar een verzorger voor m'n tuig OK dan!

Goedgekeurd onderschrift :)


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 09:46

Jeetje, ik doe dat zowat dagelijks Haha!

Eergister kwam ik met een behoorlijk beschuimd paard uit het bos, nadat ik hem helemaal had naverzorgt heb ik hem een bakje met slobber gegeven en voordat hij het ophad had ik mijn hoofdstel, zadel, singel, slof, chaps en jodhpurs schoon. Het is gewoon een kwestie van bijhouden

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 09:49

Hum Sjuim, je mag dan ook wel bij mij langskomen Haha!.

Bij mij ligt al vanaf vrijdag mn springzadel thuis, geduldig te wachten op een schoonmaakbeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 09:49

Stelt inderdaad niet zo veel voor Verward Ik vind het zelfs juist wel leuk om te doen Verward (En nee dat is geen uitnodiging om het langs te brengen *LOL* )

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 09:49

Ik hou het eigenlijk ook vrij regelmatig bij...
Dan is het maar een klein klusje Lachen

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 09:56

Zadel onderhoud ik zowiezo elke week met lederdressing, of als hij vies is, en af en toe wat vet. Vervelend vind ik het nog steeds niet Haha! . Enkel het hoofdstel vind ik irritant, al die riempjes en dingen...

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:01

Ik ben niet zo'n held met zadels poetsen. Ik heb er op zolder nog een liggen die ik echt niet wil verkopen, maar die toch regelmatig in het vet gezet moet worden. 't Ding is 30 jaar oud en wordt momenteel niet gebruikt. Als ik hem dan over een poos weer wil gebruiken moet hij van ellende niet uit elkaar vallen, maar ik heb echt geen zin... Hoofdstel moet ook nog. Ik stel het al maanden uit, dat schiet ook niet echt op.
De andere zadels neem ik wel eens af, maar écht schoonmaken... dat gebeurt veel te weinig...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:03

Ik heb een westernzadel, met al die basketwave, bloemenmotieven enz, mag je na het poetsen en invetten ook nog eens lekker met de tandenborstel of de tandenstoker in de weer om alles weer schoon te krijgen en de overtollige vetresten uit te smeren/weg te halen. Dat is pas fun...(bwech)

Je suis Charlie.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 10:03

Het is meer om er aan te beginnen, als ik eenmaal bezig ben gaat het wel.
Sonja, jij woont toch veel te ver weg, kan de hele boel schoonmaken in de tijd dat ik naar jou heen en weer moet rijden, dus dat doe ik ook maar weer niet.
Ik ga zoi lekker buiten zitten met een emmer water zadelzeep, vet, een zadel, 2 hoofdstellen, m'n rijlaarzen en mn kisten en 3 honden om me heen. Moet te doen zijn Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:06

Muziekje erbij, zon in je toet en lekker poedelen.

Weet je wat wel zo dankbaar is? Dat je resultaat ziet nadat je het hebt ingevet...

Je suis Charlie.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:44

Oh m'n laarzen, don't remind me! Da's helemaal een crime, ik ben al een paar keer met een kwast met olie eroverheen gegaan, omdat ik gewoon geen zin heb om met mijn hele arm in die schacht te moeten en vervolgens met zo'n sponsje al die kieren uit te schrobben. En dan te bedenken dat dat helemaal nie tzo heel veel werk is Bloos het is alleen altijd op een tijdstip dat ik er geen tijd voor heb. Dan denk ik: nee, nu ff niet en vervolgens zie ik ze pas weer als ik ga rijden... Dan komt al heel snel de kwast uit de kast, likje lederolie eraan en klaar ben ik, ziet er flex uit, en het werkt net zo goed Haha!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 10:48

Hahaha, nou nee, ik ga ze zo achter uit de auto halen, echt schoonmaken en echt invetten. Brrrr.
Geloof toch dat ik zaterdag een zonnesteek opgelopen heb

Goedgekeurd onderschrift :)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:49

Gaat idd niet goed met je *LOL*

Zet je wel een hoed op straks als je in de zon gaat zitten?

Je suis Charlie.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:50

Billy schreef:
Het is meer om er aan te beginnen, als ik eenmaal bezig ben gaat het wel.


dat heb ik ook altijd... beginnen is moeilijk. Ik heb nu gewoon met mezelf afgesproken het elke maand rond de 1e te doen. (tenzij het nat wordt, dan vaker)


Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 10:53

Zij die gaan schoonmaken groeten u....Bleeeeegh

Goedgekeurd onderschrift :)

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 12:38

Pfff, zo, 2 paar laarzen, een paar kisten en een van de hoofdstellen zijn gedaan. Nu het zadel nog en het andere hoofdstel Tong uitsteken

Goedgekeurd onderschrift :)

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:54

Ik houd het neit bij en ik baal er ook echt van.... bah, ik heb ook een hoofdstellen tik en zoveel leerwerk... pfft daar ben ik wel een dag mee bezig om het schoon te maken.

Ragebol_love

Berichten: 81
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:03

haha nou sucses

Haha! Ik heb lekker verzorgpony's!! Haha!
:'(Maar helaas ze zijn weg:'(

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:14

Ugh! Nou, hier nog 1 Boos!

Ik ben niet gemaakt voor dat soort dingen. Ik wacht er altijd mee tot ik wedstrijd heb en met een beetje geluk heb ik mijn handen vol aan het invlechten, zodat mijn moeder of Menno dat klusje klaren Haha!


prompter

Berichten: 10912
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:30

Oh, ik heb daar ook zo'n hekel aan - en dan hebben we ook de draverstuigen nog... ik stel dat eigenlijk allemaal altijd zo lang mogelijk uit, alles blijft gelukkig toch wel heel en netjes zonder dat ik er al te veel aan doe Lachen.

Extremely rare and Beyond Compare

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:54

ben ik even blij dat ik nauwelijks leer heb Schijnheilig
torsion zadel is van zulk zacht leer, dat ong. een keer per jaar genoeg is. Verder alleen maar touwhalsters met touwen, in de wasmachine en je bent klaar Haha!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:12

Achja, aangezien ik dus 3 zadels heb en 5 hoofdstellen heb ik ook regelmatig wat te poetsen! Hoort er nu eenmaal bij! Succes.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 16:27

Nou ja, het is allemaal schoon en ingevet.
Ga me nu omkleden, alles weer de auto in slepen, en dan ga ik lekker met de hondjes wandelen en dan rijden Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:27

Geeft dat niet een ontzettend voldaan gevoel?

Je suis Charlie.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:35

Mijn verzorgpaard ging lopen als ik een "vies" hoofdstel in wilde doen, maar bleef gewoon rustig staan als ik een schone in m'n hand had...

Dan wen je er snel aan hoor, je tuig goed bijhouden Knipoog Ik hield van mijn verzorgpaard een zadel en twee hoofdstellen bij, en van 't andere paard van de eigenaresse ook twee hoofdstellen (waarvan 1 nooit gebruikt, later ging ik hem gebruiken) en 'n zadel...
Andere mensen van stal vroegen regelmatig of ik hun tuig ook even wilde doen, maar na de wedervraag "wat schuift 't?" bleef het stil Clown

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers