Jamaica @t Work (western) + uitbreken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Jamaica @t Work (western) + uitbreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 23:19

stappen
Afbeelding

Afbeelding

Draven
Afbeelding

Koppie
Afbeelding

Draven
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Afbeelding

Uitbreken in fases.

Het was de bedoeling om een volte VOOR de hindernissen langs te galoperen. Jamaica dacht er anders over
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Whooooooo
Afbeelding

galop linkerhand
Afbeelding

Pionnetjes om de neckreining te oefenen.
Afbeelding

Ben ondanks het uitbreken best tevreden hoe het de laatste tijd gaat!

Adviezen *mits opbouwend* zijn welkom. Weet dat mijn houding nog niet je van het is, gaat wel al beter.

Filmpje uitbreken.

[HAW] Filmpje Jamaica uitbreken
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 30-07-04 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 23:26

ziet er zeker niet verkeerd uit Stef... Lachen

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 23:32

Handen laag Haha!

Je zadel lijkt een eigen leven te lijden trouwens Scheve mond

Heb je nu je draai een beetje gevonden met het western rijden?

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 23:33

Ik zou toch eens uitzien naar een ander zadel...
Dit past echt niet en belemmerd je zit en Jamaica.
Verder vind ik het wel erg leuk dat je er zo enthousiast mee bezig bent.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 23:34

Weet je zeker dat je zadel goed ligt? Het lijkt nu een beetje op een soort schietstoel Scheve mond

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 23:42

Zadel past niet, klopt.
Nouja, het is niet te smal ofzo, maar het zit gewoon heel erg vaag in elkaar waardoor ie niet over de gehele lengte draagt.
Ik ben ook aan het uitkijken naar een ander zadel.
Betreft het uitbreken: Zadel van mijn instr. (wat perfect past), dress zadel, zonder zadel, maakt geen h*l uit, ze doet het toch wel

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 23:45

Leuke fotos.
En dat uitbreken: ach het houd je wakker Knipoog

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 23:46

waarom heb ik het idee dat het zadel niet goed ligt? Verward Leuke pony, doe je handen wat hoger en klem wat minder met je bovenbenen, dit is een gewichtshulp voor een lagere gang of halthouden!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 23:48

patsur, lezen, betreft het zadel zeg ik net, is bekend

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 03:29

Erg leuke foto's ... maar met geluid erbij zijn ze nog 10x leuker! Extreme duivel

Waarom rijd je haar eigenlijk met een engels hoofdstel, of lijkt dat maar zo?

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 07:38

Leuke foto's Lachen
Niet zo naar beneden kijken, het hoofd valt er niet af Knipoog Tong uitsteken

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 07:55

Handen rechtop, niet voorover zitten, niet naar beneden kijken en bij het uitbreken je handen laag houden. Ziet er veder leuk uit

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 08:28

Ziet er leuk uit!

Alleen is het plaatje nog mooier met een ander zadel.
Je zadel ligt echt voor geen meter, sorry dat ik het zeg, je bent er vast blij mee ('t is een mooi ding, da's zeker), maar hij klapt omhoog, en schuift volgens mij ook naar voren, of je hebt 'm te ver naar voren liggen.
Maar het past Jamaica voor geen meter

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 08:46

hoi hoi

probeer rechtop te zitten en niet zo met je benen te klemmen. laat je teugels iets langer zodat je paardje zijn hals langer kan maken, dat is goed voor zijn rug. en probeer voor je te kijken, daardoor ga je recht zitten en het is een stuk veiliger Knipoog

wel leuke haf zeg succes en heeeel veeel plezier met western rijden Lachen

groetjes leanne

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:26

Bij die koppie-foto is te zien dat de neusriem door de bitring heenloopt, hoort dat? Niet echt als kritiek bedoeld, maar gewoon als vraag hoor.

Ik vind Jamaica er wel goed uitzien. Het lijkt wel alsof ze weer groter en volwassener is geworden Lachen

Tallie1979
Berichten: 22747
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:29

Heey Stef, watvoor bit is dat?? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:37

Ha er beginnen wat stukjes nagefelijk uit te zien, maar let op: op de foto ziet het er net uit alsof je dit afdwingt door je hand naar beneden te drukken. Armen en polsen zijn stijf en je oefent valse druk uit op de teugels. Kan het effect van een momentopname zijn, maar ik geef het even mee als aandachtspunt. Als je het op die manier verkrijgt, is het totaal niet functioneel en juist alleen maar weer lastig.

@Assie: onzin wat je zegt over die neusriem, beter kijken. De neusriem zit correct, onder de bakstukken door. Wat je aan de achterkant ziet is het bitriempje zoals dat in de westernsport bij snaffles gebruikt wordt.

Tja, het zadelprobleem is bekend, maar tjemig wat ligt het rottig, het wordt steeds erger. Zo kun je niet van een paard verwachten dat het de rug correct gebruikt en de achterhand goed laat ondertreden. Het legt veel te veel gewicht aan de voorkant van het zadel (nog eens verergerd door jouw zit die in draf ook nog aardig naar voren is) dus al het gewicht komt op de voorhand, die je juist vrij wilt maken...

Met het uitbreken, daar heb je je handen helemaal hoog en wordt er flink getrokken. Je houdt jezelf vast aan de teugels. Dat is niet goed, maar heeft ook totaal geen zin, want ze doet het toch. Probeer eens om ook in die situatie minder met je teugels te doen? Misschien helpt het als je haar die steun in haar mond juist niet geeft. Sommige koudbloeden worden er nl alleen maar stoerder van als ze steun op het bit krijgen. Laat haar maar eens zelf lopen, misschien is het dan wel lang zo leuk niet meer.


Totaalplaatje gaat er wel steeds beter uitzien.

Ann

Berichten: 13247
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:09

assie schreef:
Bij die koppie-foto is te zien dat de neusriem door de bitring heenloopt, hoort dat? Niet echt als kritiek bedoeld, maar gewoon als vraag hoor.

Ik vind Jamaica er wel goed uitzien. Het lijkt wel alsof ze weer groter en volwassener is geworden Lachen


Volgens mij zie jij het kinriempje voor de neusriem aan Lachen

Ik weet dat je zelf al in de gaten hebt dat het zadel niet goed ligt, maar rijdt het niet beter zonder zadel dan met een zadel wat zo beroerd ligt?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:26

leuk om te zien stef dat je eindelijk met je droom het westernrijden bezig bent! het ziet er goed uit al heb ik de ballen verstand van western *LOL*

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:30

hai het ziet er leuk uit !! lekker fanatiek en wat betreft het uitbreken: ik ken dat ! mijn vorige paard had daar ook een handje van en nee dat ligt inderdaad niet aan het zadel of wat dan ook, zit gewoon in hun eigenwijze koppie Lachen succes en veel plezier samen !

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 14:34

O, oke, wist niet dat er een kinriempje bijhoorde. Idd, dan heb ik me dus verkeken Frusty . Vroeg me al af waarvoor het nodig was dat de neusriem door de bitring moest. Beetje blond Blond Zal volgende keer beter kijken voor ik ga zeuren Knipoog

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 14:43

Leuke fotos en dat filmpje.....

neeeee....whaaaaa.....uhg...LOPEN ~~}>

Ik vind het wel een grappig filmpje. Haha! en dat schuin achteruit lopen doet [**] ook altijd. Extreme duivel

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:33

Wat betreft het uitbreken. Mijn pony (tinker) deed het ook, maar de laatste tijd gaat het echt een stuk beter. Ga flink op je buitenbil zitten, hou je buitenbeen eraan en bij je binnenbeen ruimte maken zodat die kant vrij is. Vaak hang je mee in de bochten en zo druk je je pony zelf naar buiten (was mijn probleem en is bij veel mensen het geval). Dus ga voor je gevoel overdreven op je buitenbil zitten. Je zult zien dat het beter gaan.
Verder niet trekken aan de teugels. Je hoort de schouders van je pony te sturen en niet de neus! Dus zorg ervoor dat je met je zit controle over het hele lichaam krijgt zodat je met je zit kan sturen. En stuur met 2 handen alsof je met 1 hand rijdt. Hou je handen ten opzichte van elkaar even hoog en evenveel druk op allebei de teugels.
Dan het stoppen op het filmpje. Je moet niet zo ver achterover hangen tijdens het stoppen. Je moet alleen je gewicht verplaatsen en niet je hele lichaam.
Achterwaarts gaan --> Met beide teugels evenveel druk en met allebei je benen evenveel druk geven. Als ze scheef wegloopt probeer je haar schouder er weer recht voor te zetten ipv bijvoorbeeld haar kont terug te sturen.
Werk met locks&keys. Sluit alle deuren af voor je pony en laat er maar eentje open. Dit is dan de enigste weg waar je pony naartoe kan gaan.
Ik hoop dat je hier wat aan heb. Ik weet hoe moeilijk het is, ben het zelf ook allemaal hard aan het proberen wat niet altijd even goed lukt Lachen
Heel veel succes ermee

loeskim
Berichten: 749
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:45

je rijd zelf geen wetsern of wel? of dressuurmatig?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:33

Probeer meer los te laten. Zeker als je paard er (in de bak dan) vandoor gaat heeft kun je beter juist loslaten dan proberen haar doormidden te trekken. Zet haar op de volte, kijk waar je heen wilt en drijf, dan zul je zien wie er de slimste is! Maar het is wel moeilijk met dat zadel denk ik. Je kunt je er niet echt lekker op schrap zetten volgens mij. Je kunt moeilijk op je zit terugrijden.