m&m's over de datum?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

m&m's over de datum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 11:41

Ik heb een onbedwingbare drang naar M&M's (klinkt wel erg dramatisch he). Nou wil het toeval Haha! dat ik een zakje in de kast heb staan, alleen is die over de datum (24-7), kan ik die nog veilig opeten? Ik heb ook niet echt behoefte aan buikgriep namelijk Haha!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:49

Uhm gewoon proven als ze vies smaken zijn ze niet meer goed! Knipoog

Mijn oma wou me pas hagelslag laten eten die 2 jaar verlopen was, zat beetje witte aanslag al op, zeg ze ja dat kan je gewoon opeten hoor, nou nee bedankt...

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:51

24-7 valt nog wel mee, is een weekje ofzo, dat kan je volgens mij nog wel opeten.

Mijn oma gaf me een zakje chips van 2 jaar oud ofzo, en nog een aangebroken zak ook Scheve mond

eljubo

Berichten: 2201
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:52

Kan gewoon hoor..snoepjes zijn echt niet binnen een week helemaal verrot zo maken ze dat niet precies Tong uitsteken

XXX

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:54

24-7 dit jaar of van een voorgaand jaar?? Haha!
Als het 24-7-2004 is, kan het nog wel. Die m&m's weten heus niet dat ze vanaf 25-7 in ene vies moeten gaan smaken hoor. Ik zou ze maar snel opeten, goed excuus om die hele zak meteen maar te leeg te eten. Haha!

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg - Loesje

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 12:02

dat dacht ik dus al, maar bedankt voor de bevestiging.
Ik ben die m&m's met pinda's gewend en dit zijn die crunch dingen, maar ach M&M's zijn M&M's nietwaar?

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:05

Die kan je nog rustig opeten... Chocolade en snoep worden normaal echt niet snel slecht.
Chocolade die slecht is zitten witte stippeltjes op... moet je maar eens kijken... en je proeft het ook als het niet meer goed is, smaakt niet meer zoals het moet smaken dan.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:08

Kan je nog best eten...

Wat ik in het jaar 2000 mee maakte... Ik was bij het ontbijt op een pakje Venz hagelslag aan het lezen...
Citaat:
"Stuur je antwoord in voor 1 januari 1995"
Scheve mond

Ik stikte zowat in de hagelslag... Hij smaakte inderdaad een beetje "vreemd"... Maar je gaat er toch niet vanuit dat ze een pak hagelslag in de winkel verkopen, dat al 5 jaar over de datum is?!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:13

Whahahaha Twister!!! Haha!:D:D

Toen we de oma van mijn ex aan het verhuizen waren 2 jaar terug kwam ik wel conservenblikken tegen die al sinds 1997 over de datum waren. Die dingen blijven echt jaren goed, kun je je voorstellen wanneer ze gekocht waren? Haha!:D:D

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:15

Natuurlijk kan je die nog opeten. Er zit zoveel suiker in dat die dingen echt niet bederven. Ik zou me pas zorgen gaan maken als er 24/7/2003 op het zakje stond.

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:17

xtwisterx schreef:
Kan je nog best eten...

Wat ik in het jaar 2000 mee maakte... Ik was bij het ontbijt op een pakje Venz hagelslag aan het lezen...
Scheve mond

Ik stikte zowat in de hagelslag... Hij smaakte inderdaad een beetje "vreemd"... Maar je gaat er toch niet vanuit dat ze een pak hagelslag in de winkel verkopen, dat al 5 jaar over de datum is?!

Haha! Haha! Haha! Lig nu onder mijn bureau van het lachen. Getverdemme Ziek

The greatest threat to wildlife is assuming someone else will save it.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:23

zou me zelfs nog geen zorgen maken als er 2003 opstond... m&m's zijn chocolade en puur suiker en laat suiker nu ook een bewaringsmiddel zijn...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

duikpaardje

Berichten: 1472
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:24

bij ons is de zak m&m's meestal al leeg voor we thuis zijn ..........
ze krijgen de tijd niet eens om over de datum heen te gaan.

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

Tasmanian

Berichten: 198
Geregistreerd: 31-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:25

Het is vaak de minimale houdbaarheidsdatum hè.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:25

Zolang het geen zuivel of vlees is, kun je dingen makkelijk over de houdbaarheidsdatum eten. Als het maar gesloten bewaard is, en niet te warm, kan dat geen probleem zijn. De fabrikant garandeerd echter niet meer dat het dezelfde kwaliteit heeft. Kwaliteit staat in dit geval niet perse gelijk aan voedselveiligheid.
Ik werk zelf als kwaliteitsmanager bij een conservenfabriek. Wij geven een houdbaarheidsdatum van drie jaar na de productie. Hierna gaat de kwaliteit (bijv. hardheid) wel teruglopen, maar het is niet dat er ineens heel veel bacterien opzitten ofzo.

Overigens heeft witte aanslag op chocola ook niets met bacterien te maken, maar is vetoxidatie. Ziet er niet lekker uit, maar kan geen kwaad.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:39

en zijn ze al op???

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:10

Natalie schreef:
Chocolade die slecht is zitten witte stippeltjes op...


Nee hoor, daarvan is alleen de suiker gekristalliseerd. Zie je ook wel bij snoep uit automaten bij stations, vooral als ze ook nog in de zon staan. Gebeurt ook vaak bij honing .

Hier in Nederland zijn ze een beetje streng met dat soort dingen. Er zit hier zelfs een houdbaarheidsdatum op producten die niet kunnen bederven (mits je ze uiteraard goed bewaard ).

Zuivere honing bederft niet, kan alleen kristalliseren. Even op de verwarming of in de zon en de honing is weer helder. En toch MOET hier een houdbaarheidsdatum op Verward .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:14

Gewoon opeten hoor! Het is nog maar heel pas geleden en er zal ongetwijfeld een soort van veiligheidsmarge in zitten.

Nee hoor, ik zou dat zakje snel opentrekken en leegeten! Tong uitsteken

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:22

Een standaard term die hier veel klinkt: "Net zo zuiver!!!"
Yoghurtproducten zijn eetbaar tot er groene dingetjes op drijven en laatst had ik een fles bitter lemon op die al 2 jaar over datum was.

Wij kijken dus nooit naar de datum

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 20:06

ze zijn inmiddels op en smaakten prima!
Normaal gesproken krijgen ze bij ons ook niet de tijd om over de datum te raken maar deze had mijn moeder gekocht en voor de veiligheid 'goed opgeborgen' aangezien we nu met ons nieuwe huis bezig zijn kom ik weleens in trommels waar ik normaal nooit kom, et voila M&M's

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:16

Freggel schreef:
Nee hoor, daarvan is alleen de suiker gekristalliseerd. Zie je ook wel bij snoep uit automaten bij stations, vooral als ze ook nog in de zon staan. Gebeurt ook vaak bij honing .

Hier in Nederland zijn ze een beetje streng met dat soort dingen. Er zit hier zelfs een houdbaarheidsdatum op producten die niet kunnen bederven (mits je ze uiteraard goed bewaard ).

Zuivere honing bederft niet, kan alleen kristalliseren. Even op de verwarming of in de zon en de honing is weer helder. En toch MOET hier een houdbaarheidsdatum op Verward .


Heb je helemaal gelijk in

De houdbaarheidsdatum is ook meestal alleen tot wanneer ze in de winkel mogen staan, daarna is het ook gewoon nog goed. Het is niet zo dat na de houdbaarheidsdatum ineens *poef* alles bedorven is Nagelbijten / Gniffelen .

En (vooral pure) chocolade blijft zelfs jaren goed, vandaar dat dat ook in van die overlevingspakketten zit.


miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:12

Ik hou ook altijd in gedachten dat hoe langer vooruit de houdbaarheidsdatum bij aankoop erop staat, hoe langer over die datum het goed blijft.
Dus bijvoorbeeld een vers stuk vlees, wat tot 2 dagen na aankoop nog goed is, eet ik een week erna echt niet meer op. Maar een pak dubbeldrank wat bij aankoop nog 2 jaar houdbaar is maak ik echt geen probleem van om dat een week over de datum nog op te drinken...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:23

Ik eet rustig spullen over de datum hoor, geen probleem. Het is nou eenmaal verplicht om overal een houdbaarheidsdatum op te zetten. Als iets 2 jaar houdbaar is, dan haalt het de 3 jaar ook wel hoor!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:03

Zouden jullie dan ook de schimmel van de (gewone) kaas afsnijden en de bolletje pluis van de bovenkant van de jam?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:13

Ooooh nee Prima! Bah! Nagelbijten / Gniffelen
*krijgt er helemaal de kriebels van*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Colien, ComscoreBot, Fair, Googlebot, heidy_wilco, Hindo2, Isab123, JeRekers, Keizerinnnn, ManonGrr, maya12333, MelissaV, nicole_floor, Olikea, Polarize, savieralover, YandexBot en 72 bezoekers