Ringsteken, iemand tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Ringsteken, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 21:32

Elk jaar doen wij met veel moed mee aan het ringsteken bij ons in het dorp.
Elk jaar weer veel plezier, maar elk jaar maar en paar ringen raak!
Wie heeft er een goeie tip om dit jaar eens met een prijsje thuis te komen?

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!


Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 21:53

eehh.. goed richten Vork

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

roosw

Berichten: 132
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Amsterdam/Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:20

haha , jaa!! ik woon ook in de buurt, in Castricum. Haha! wanneer is dat ringsteken in akersloot?

GEZOCHT: Bijrijder voor mijn lieve New Forest E-pony Ishmir!

Cloud

Berichten: 181
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:05

mij is geleerd bij het ringrijden dat je goed over je puntje van je lans moet kijken.
ook belangrijk is dat je je ring goed hangt bijv. heb je een klein paardje hang je ring in het midden, heb je en groot paard hang je ring veel wijder.

haal je paard goed naar achteren en laar hem wegspringen zo hard je kan in galop, hoe harder hoe beter omdat je paard vlakker loopt en minder hobbeld.
denk niet meer aan paardrijden maar aan je ring (als het goed is loop je paard van zelf)

dat is mij geleerd mischien staan er nog handige tips op www.ringrijden.nl

groetjes Coby

miertje1981

Berichten: 27
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Grijpskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:31

Bij ons op stal doen we vaak oefenen door ring te LOPEN. Dus zonder paard. en dan gewoon hard door lopen en steken. Dit heeft heel goed geholpen (bij iedereen hier op stal) Je moet dan de bus met de ring natuurlijk wel iets lager hangen dan als je op je paard zit.
Ik stak altijd maar een stuk of 5 ringen, maar mijn record is nu 21 van de 30 ringen.

Het gaat trouwens niet altijd op dat als je paard harder loopt, dat ie dan ook vlakker gaat. en vaak ben je dan ook veel sneller bijk de ring, zodat je minder goed kan mikken.
Gewoon veel oefenen en ook LOPEND!
Succes Knipoog

Groetjes, Miertje

Herman is de grootste en de liefste! Knipoog

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:38

Een prijs in de wacht slepen met ringsteken?! Je heel origineel verkleden! Ik ben een drama (dinsdag worst weer spannend -not-) met raak steken, maar men is altijd wel onder de indruk van mijn (vaak idiote) verkleedpartijen Lachen (het pak dat ik dit jaar heb is ook weer te fout voor woorden Knipoog)

Der Ellmauer Dancing Queen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:25

Ik kreeg de tip niet direct naar het ringetje te kijken, maar naar het puntje van je stokje.
Werkte redelijk goed bij mij, maar ik kan nog steeds niet veel ringen steken Tong uitsteken

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:38

Ik kan het absoluut niet, maar mij is geleerd dat je over de stok naar de ring moet kijken en dan richten. maar het heeft mij nooit sucses gebracht

Lachen

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:20

Ringsteken is een haast verplicht evenement bij de fiestas hier.
We gaan in rengalop onder een hóóg (je moet echt gaan staan met gestrekte benen en arm) opgehangen lijn door waar de opgerolde linten aan hangen. De ring aan het lint heeft een oog ter grootte van een 20 Eurcent munt.

De beste manier is de een redelijk stuk van de voren op de ring concentreren en dan 'instictmatig' te richten; níet kijken naar je stokje, concentreer je op de ring.
Heb een bonte verzamelijn zijde linten in de zadelkamer hangen en pas in één evenement niets gescored.
Gijssenkim heeft fotos gemaakt toen ze hier was en op Bokt geplaatst.

www.homocaballus.net

Gravin

Berichten: 55
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:46

Als je wilt gaan starten moet je eerst stil gaan staan in de baan, je gaat dan gelijk al mikken met je lans. Dan moet je zorgen dat je paard gelijk in galop gaat, dit is namelijk een stuk makkelijker met richten en je evenwicht houden. Dan druk je je uit je zadel (als je met zadel gaat?) en anders uit je paard en gaat er een beetje naast hangen zodat je beter kan mikken, en minder last hebt van de bewegingen van het paard.

Ik kijk in het begin hoe de lans is ten opzichte van de ring, en als ik eenmaal dichterbij de ring kom, en goed gemikt heb kijk ik meer naar de ring. Of dit goed is, geen idee.

Owja, als je eenmaal gestart bent laat de teugels maar gaan, en denk alleen aan de ring en lans, dit heb ik namelijk vaak fout gedaan, en dat gebeurt bij veel mensen onbewust.

Maar het allerbelangrijkste is toch vaak oefenen!

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:19

Galop? Gaat dit over ringrijden onder het zadel dan of aangespannen? Het lijkt mij dat je aangespannen moet blijven draven?

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:43

Is wel leuk he? dat ringsteken... in Wassenaar is het ergens halverwege augustus ook weer ringsteken en zijn wij met een aantal van stal ook weer van de partij.

Ik ga eigenlijk liever in draf dan in galop. Heb ik iets meer tijd om te richten. Ik kijk gewoon langs mijn stok heen naar de ring. Bij mij ging het voorheen best wel aardig. Hopen dat het dit jaar weer zal lukken!
Als je in de finale zit wordt het wel steeds moelijker, de ringen worden dan zo ontzettend klein!

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:44

napie schreef:
Galop? Gaat dit over ringrijden onder het zadel dan of aangespannen? Het lijkt mij dat je aangespannen moet blijven draven?


Dit gaat over ringsteken onder het zadel!

Gravin

Berichten: 55
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:55

sammetje schreef:
Ik ga eigenlijk liever in draf dan in galop. Heb ik iets meer tijd om te richten. Ik kijk gewoon langs mijn stok heen naar de ring. Bij mij ging het voorheen best wel aardig. Hopen dat het dit jaar weer zal lukken!
Als je in de finale zit wordt het wel steeds moelijker, de ringen worden dan zo ontzettend klein!

Mag je dan ook in draf? Bij ons mag dat niet, dan telt de ring niet. Scheve mond


sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:19

Gravin schreef:
Mag je dan ook in draf? Bij ons mag dat niet, dan telt de ring niet. Scheve mond


Gelukkig mag dat bij ons wel! Stappen mag niet, maar of je in draf of galop wilde mocht je zelf weten!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers