[Verhaal]Harry Potter en de Tijdbreker (Spoiler)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:25

hij is weer goehoeedd,
hele speurtocht maar toch t topic weer gevonden
op naar het volgende hoofdstuk

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:21

idd waar blijft het volgende hfdstk??

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:33

Volgens mij is ze nog op vakantie, in Italie als ik het goed had? iig ging ze naar ons zwaaien op de camping Lachen

Weet niet hoe lang ze weg blijft, hoop niet lang, ik wil ook meer Knipoog

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:14

Idd, ik kijk iedere dag wel enkele keren of er al een hoofdstuk is bijgekomen... (ben niet verslaafd hor...) Schijnheilig

Nja, nu ga ik morgen zelf op vakantie, dus misschien heb ik wel een hoop te lezen als ik terug ben! Vingers aflikken

Gr. Dian

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 18:40

Ik heb tijdens de vakantie van hoofdstuk 8 t/m 11 geschreven maar er zijn een heleboel dingen die ik ga schrappen omdat ik ze niet echt leuk vind. Maar hier ben ik weer! Haha! Van plan om voor jullie te schrijven dan Tong uitsteken

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:39

Yes! Er komt weer meer! Snel snel snel!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 13:13

Pfoew Hoofdstuk 8 is af,nu nog ff online zetten Vork

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:18

Hyper! Ben benieuwd *LOL*

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:10

En bijna een uur later.... Tong uitsteken

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 14:28

Hoofdstuk 8: Hoe kon ze?

Harry klopte voor de 4de keer op de deur van het hutje van Hagrid. 'Hij is niet thuis' besloot Hermelien. Ron trok zijn wenkbrauwen op alsof hij wou zeggen 'Nu pas door?'. Harry zat in gedachten verzonken. Ron had hem zonet verteld dat Droebel ook in de orde zat en dat Omber ontslagen was van het ministerie. Plots besefte hij iets. 'Hermelien?' Hermelien zat op de drempel van Hagrid's Hutje en bladerde in een boek genaamd 'Extreme dierenverzorging en handleiding voor halvemaanvormige dierensoorten' dat ze van plan was om aan Hagrid te schenken aangezien zij er niet veel mee kon doen. 'Wat zei je Harry,' ze keek op. 'Herinner je jezelf nog dat je gisteren in de trein vertelde dat Droebel over zijn misstap en het vallen van het ministerie helemaal niets had verteld?' vroeg hij. 'Ja' zei Hermelien. 'Je had ongelijk. Vorig jaar op het einde van het schooljaar heeft de ochtendprofeet ellenlange artikels geschreven over het feit dat het ministerie een kwakzalverij was en dat Voldemort'- Ach Ron,doe normaal'-'is teruggekeerd? Hermelien sloeg een hand voor haar mond. 'Ik ben zo druk bezig geweest dat ik sinds de zomer niet meer geabboneerd ben,op de ochtendprofeet' ze sloeg wartaal uit. Ron,die geconcentreerd naar Hermelien had zitten kijken barstte in lachen uit.'Kijk Hermelien, iedereen vergeet wel eens iets...' en hij grijnsde naar Harry. Maar Hermelien stond verwoed op en keek Ron vuil aan. 'We kunnen beter terug naar het kasteel gaan. Transfiguratie begint over een halfuur en Hagrid is toch niet thuis'zei ze kortaf en beende woedend weg. Ron keek nog een keer hoopvol naar het hutje en dan richting Verboden Bos,maar haalde hulpeloos zijn schouders op en liep samen met Harry terug naar het kasteel.

Harry stond voor de deur van het lokaal van Transfiguratie. 'Waar is Hermelien nu zo plotseling naartoe?' Vroeg Ron aan hem. 'Geen idee' mompelde Harry afwezig die dromerig uit een stoffig raam naar buiten keek. Vijf minuten later kwam Hermelien buiten adem aangehold. 'Waar ben jij geweest?' Vroeg Ron verbaast. 'Ff... een.. brief .. naar' maar ze sloeg haar hand op haar borst en probeerde adem te halen. 'Ja,doet dat eerst maar ...' zei Ron. 'Binnen' hoorde ze een strenge stem zeggen vanaf binnen. Professor Anderling wachtte hun gewoonlijk op en zat aan haar bureau,hun allen gretig aankijkend door haar brilletje. 'Ga zitten' en met een gebaar van haar toverstok plaatse ze allemaal comfortabele stoeltjes in het lege lokaal. 'Allereerst wil ik jullie onderhanden nemen over julie PUIST-en. Op het einde van het jaar,wanneer jullie terug zijn van de uitwisseling, begin Juni dus,zullen jullie deze krijgen.'Een hoop gezucht en gekreun ging het lokaal rond.'Jullie mogen al wel blij zijn dat jullie deze December vrijgesteld zijn van examens' zei ze streng. 'Ik weet ook zo ongeveer wat jullie later graag als beroep willen na jullie laatste schooljaar op Zweinstein. Jullie kunnen natuurlijk ook gaan verder studeren'-Hermelien ging nerveus en opgewonden op het puntje van haar stoel zitten-'In de mogelijke mate natuurlijk,en naargelang het beroep dat jullie wensen uit te voeren. Jullie zijn een uitstekende klas met veel talent, dus ik verwacht en hoop van jullie -Marcel maakte een piepend geluidje- Dat jullie veel zullen bereiken. Zelfs Lubbermans hier zou heel wat kunnen bereiken met een beetje extra wil en moed,want daarom zijn jullie ook aan het begin van jullie schoolcarrière geplaatst in Griffoendor.' Ze hield het hele lesuur een toespraak over PUIST-en, niveau's, beroepen e.a. Toen ze 2 uur later in de leerlingenkamer aankwamen,waren ze vermoeid maar blij.


Ze hadden geen enkel huiswerk meegekregen, en Harry en Ron hadden eindelijk een keer het advies van Hermelien opgevolgd en hun huiswerk dat ze van Incassis en Sneep hadden gekregen, tijdens de middagpauze afgemaakt. 'Vertel nu Hermelien, waarom was je daarstraks zo plots weg,' vroeg Ron. Hermelien legde haar boek weg ('Belang van de bezweringskunst en geschiedenis') en zei:'Omdat ik een brief naar de ochtendprofeet heb gestuurd met het opschrift dat ik alle kranten toegestuurd wil krijgen van 30 Juni tot vandaag en dat ik m'n lidmaatschap terug aanvraag''Maar waarom?' vroeg Ron met een niet-begrijpende blik. 'Omdat ik een studie maak over de vorderingen van het ministerie na de faling en de plannen van V-Voldemort. En natuurlijk over onze plaatselijke magische bevolking. Ik werk samen met Olga vön Weerenwülf'zei ze. 'Olga wie?' vroeg Ron.'Olga vön Weerenwülf. Ze publiceerde vroeger de ochtendprofeet maar is nu benoemd tot schrijfster.' en ze keek de andere kant op. 'Dus als ik het goed begri^jp ..' begon Ron. 'Schrijf jij samen met die Olga Weerwolf nu de ochtendprofeet?' zijn mond viel open. 'Ho ho, nee nee nee. Ik schrijf samen met Olga een krant genaamd de Jeweetwelprofeet. Het is een gratis blad dat vanaf Augustus elke week een keer bij ieder tovergezin thuisbezorgd werd.Olga schreef het tot voor kort alleen maar via via ben ik in het bereik gekomen van haar,en nu schrijf ik ook mee' En ze verdiepte zich terug in haar boek.'Maar komt die krant dan niet op Zweinstein?' vroeg Ron. 'Je kan zo'n krant gratis afhalen,elke ochtend tussen 7 en 8 op het kantoortje van je afdelingshoofd' antwoordde ze zonder op te kijken. 'Dat was dus waarom er vanochtend een hoop leerlingen stonden bij het kantoortje van Professor Anderling' dacht Harry. Het portret van de dikke dame zwaaide open en Professor Anderling kwam net binnen gelopen. 'Potter, kom even hier' zei ze.

'Aanvoerder!' Riep Ron uit. Harry had net vernomen van Professor Anderling dat hij gekozen was tot aanvoerder. 'Maar denk erom Potter, aanvoerder zijn is een zware,evenwichtige en vooral tijdrovende taak! Als je dit gewicht op je schouders wil nemen, moet je vooral goed naar Hermelien Griffel luisteren!' en dat vond Harry nou net dat ietsje te veel. Hermelien wierp hem een bijzonder bezorgde blik toe, en kwam naar hem toegelopen. 'Harry, ik vind het echt prachtig dat je tot aanvoerder bent gekozen, ik had niemand beter kunnen voorstellen,maar ben je zeker dat je dit gewicht kan dragen? En je studie's dan? Schouwer worden is een ongelooflijk moeilijke studie en het vergt veel tijd! Je geeft je studie's toch niet op voor Zwerkbal he? Je studie's komen toch op de eerste plaats,toch? Harry?' Harry hoorde haar al niet meer. 'Tss Hermelien toch,doe niet zo mal,weet je wel wat dat is als je tot aanvoerder gekozen word? Dat is een van evengroot belang als je uhm.. studie's hoor! Hij moet trainingen samenstellen en ons trainen en...' Maar Ron werd onderbroken door Hermelien.'Ik ben jou rotopmerkingen over mij meer als beu Ron. Misschien.. misschien had jij ook beter wat meer moeite gedaan en dan werd jij tot aanvoerder gekozen' zei ze bits maar stilletjes en stotterend. Ron gaapte haar vol ongeloof aan. 'Ik..ik' hij schudde zijn hoofd.'Hoe kan je dat nu zeggen? Ik deed even hard mijn best als Harry! Maar Harry word maar overal in gekozen en ik .. ik krijg niks en dan geef jij nog zo'n opmerking en ik .. ik ben het zat!' Ron gooide zijn tas op de grond en sprong als een haas de trappen op naar de jongensslaapzaal. Hermelien keek hem nonchalant achterna. 'Ga je nu vooral niet schuldig voelen Harry. Het is mijn schuld. Nu ja, moet hij me maar niet zo afkraken altijd ...' ze nam een boek uit haar tas en begon te lezen. Haar nam perkament,inkt en een veer uit z'n tas. 'Wat ga je doen?' vroeg Hermelien. 'Een brief naar Lupos schrijven' zei hij. 'Maar denk erom dat' - begon Hermelien -'Dat m'n post onderschept kan worden' vulde Harry aan.

' Beste Maanling,

Hopelijk is alles goed daar. Weet jij waar onze grote vriend nu weer is? Nergens in de hoogte te bekennen. Ik ben tot aanvoerder gekozen. Ik heb een vraag dat niet via brief kan. Misschien op een andere manier,maar ik weet niet hoe. Schrijf snel terug,misschien weet jij er een.

Groeten.'


Harry plaatste zijn nam er expres niet onder. Het haardvuur kon hij wel gebruiken want dat was nu toegestaan,maar dat was veel te gevaarlijk vanwege Voldemort. Misschien wist Lupos wel nog een andere manier. Harry verzegelde de brief en ging op naar de uilenvleugel.

'Sorry Hedwig' hij stak haar een uilenkoekje toe,maar ze draaide zich woedend om. 'Ik kan op dit moment geen post verzenden met jou naar het Grimboudplein' hij nam een zandkleurige schooluil en keek de uil na tot die achter het verboden bos was verdwenen. Toen hij zich omdraaide botste hij abrupt op tegen Cho Chang.Dit was al de 2de keer dat hij Cho in de uilenvleugel tegen kwam. 'Ah .. uh.. hallo Harry' zei ze een beetje nerveus. Harry's maag maakte een driedubbele salto en een koprol. 'Hallo'zei hij droog. 'Ik wou je alleen even zeggen' ze knoopte haar brief aan de poot van een uil en liet hem uit het raam. Nu waren ze samen alleen in de uilenvleugel.'Ik wou je alleen maar even zeggen dat ik graag met je wou praten' ze keek Harry doodringend aan. Harry, die de geschillen van vorig jaar nog niet was vergeten,zuchtte. Hij wist niet echt wat hij moet antwoordden. 'Nou uh, vertel maar wat je te zeggen hebt dan'zei hij. 'Maar kan dat misschien op een andere plaats?' de uilen waren allemaal begonnen met krassen. Hij sloeg z'n handen over z'n oren en luisterde naar het schrille geluid van de krassende uilen.Cho liep voor hem uit en Harry sjokte achter haar aan. Het liefst van al zou hij Cho voor zich willen hebben, maar ergens diep in z'n hart ook willen vegreten. Hij zou zich toch niet echt comfortabel voelen als hij Cho zou moeten kussen terwijl zij aan Carlo zou zitten denken. Plots stond Cho stil. 'Hier misschien?' Harry opende de deur van een bezemkast en stapte naar binnen. 'Wat wou je me nou zeggen?' hij deed de deur en en verlichtte de kleine kast waar ze net met twee in pasten met z'n toverstok. 'Nou Harry .. ik mag je graag maar ... ik denk niet dat het tussen ons eventueel wat zou kunnen worden. Vorig jaar hadden we al ruzie, en ik zit nog altijd met Carlo in m'n hoofd. En als ik dan met jou ga dan voel ik me schuldig tegenover Carlo en ... 'Harry zuchtte. Precies. 'Maar .. maar begrijp het niet verkeerd alsjeblieft Harry' Cho probeerde zich uit haar woorden te redden. 'Harry, ik bedoel .. ik mag je heel,heel erg graag Harry, echt.. het is alleen ... ik kan het gewoon niet' ze keek de andere kant op. 'Nou ja ..'Harry haalde bedeesd zijn schouders op. 'Ja,dan tot ziens dan maar' hij keurde Cho geen blik waardig en stapte uit de bezemkast. Hij was al een eindje verder toen hij haar hoorde roepen. 'Harry, alsjeblieft wacht nou ...' Harry stopte abrupt en draaide zich om. 'Wat?' zei hij kil. 'Tot ... t-t-t-tot ziens dan m-maar .. 'ze stond op het punt om in tranen uit te barsten. 'Ja' zei Harry kortaf en hij beende woedend weg naar de leerlingenkamer.

'Laat ze maar huilen' dacht hij. 'Stomme..' maar hij maakte zijn zin niet af,zei het wachtwoord en stapte door het portretgat. Hij botste hard tegen Marcel aan en zei bruusk 'Sorry'. 'Harry,ik heb..' Hermelien keek hem aan. 'Wat,is?' begon ze. Harry keurde haar geen blik waardig en liep naar de jongensslaapzaal. Hij keek rond. Ron was nergens meer te bekennen. Hij sloeg de deur met een klap achter zicht dicht. Hij was eenzaam en alleen.Hij gooide zichzelf op z'n hemelbed. 'Waarom?' vroeg hij zichzelf af. Warme tranen liepen over z'n gezciht, nat vallend op z'n zachte kussen. Zijn hoofd bonsde, en voelde aan alsof het gevuld was met zaagsel, en zijn maag was bedolven onder cement en bakstenen. Hij hoorde de deur van de slaapzaal opengaan. Vast Ron. Het liefst van al werd hij met rust gelaten. 'Laat me met rust!' riep hij uit. Aan z'n voeteneinde kwam iemand zitten,die na een poosje terug rechtstond. Hermelien ging op haar hurken bij Harry zitten. Ze bracht haar hand naar z'n gezicht en vegde de tranen af. 'Vertel het maar' zei ze. Harry twijfelde. Hermelien wist alles van meiden en gevoelens,dus het beste wat hij kon doen was het haar gewoon toevertrouwen.
'Het is Cho' zei Harry. 'Ze ...ze' Harry kreeg de woorden niet over z'n lippen. 'Heeft het euh .. uitgemaakt,' vroeg Hermelien voorzichtig. Harry knikte. 'Zoiets ja' Harry vertelde wat er was gebeurd. 'Langs de ene kant begrijp ik haar wel ..' zei Hermelien. 'Maar jou ook. Maar Harry, misschien was zij het toch niet dan' Harry knikte instemmend. Het bakstenengevoel was plots al wat gemindert. 'Ik begrijp het volkomen Harry. Maar je moet het loslaten' Hermelien stond op en hees Harry van z'n bed af. 'Kom,laten we naar beneden gaan' samen maakten ze weg naar de leerlingenkamer.
--------------------------------------------------------------------------------


Een lief en gevoelig stukje. Dat mag ook een keer Knipoog Af en toe wat afwisseling.

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:56

Erg mooi gedaan, vind het een goed stuk, misschien je beste zelfs

Ga zo door!! OK dan!

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:43

Goed! Soms wat foutjes wat het lezen iets lastiger maakt, maar dat maakt niet uit. Meer meer meer!! Knipoog

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:27

Leuk stukje, maar ik geloof dat het toch wel echt uit was tussen Cho en Harry toch??? Ik kan het ook mis hebben maar volgens mij zegt Ginny in het eind van boek 5 in de trein dat Cho iets heeft met haar ex-vriendje (ben naam kwijt). Want zij had wat met Simon Filister... toch??

Maar hoe dan ook, het is weer super geschreven OK dan!

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:43

Nee Ginny was met Daan Thomas Tong uitsteken

Ach, wat maakt het uit, het hoeft toch niet perfect aan te sluiten? Ik vind het echt heel leuk om te lezen, het is goed!!

Puisten waren geloof ik pas in het 7e jaar, maar kan het ook mis hebben

wanneer komt hoofdstuk volgend? Tong uitsteken

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:18

psst je heb 2x hoofdstuk 8 (maar ga je 2e hoofdstuk 8 nu lezen Haha! )

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 22:06

Leo_ke schreef:
Nee Ginny was met Daan Thomas Tong uitsteken

Ach, wat maakt het uit, het hoeft toch niet perfect aan te sluiten? Ik vind het echt heel leuk om te lezen, het is goed!!

Puisten waren geloof ik pas in het 7e jaar, maar kan het ook mis hebben

wanneer komt hoofdstuk volgend? Tong uitsteken


Bestaat er een 7de jaar? Sh*t, ik had toch echt over die PUIST-en nagedacht en was hier op uit gekomen .... Lips are sealed

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 22:30

shadowfaxx schreef:
Bestaat er een 7de jaar? Sh*t, ik had toch echt over die PUIST-en nagedacht en was hier op uit gekomen .... Lips are sealed


Er bestaan toch maar 7 jaren? Verward Of zeg ik nou weer iets mafs... Dan zou t nl. wel kloppen met die PUIST-en, dat die in t voorlaatste jaar zitten...

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 23:48

Super

Het leest weer heerlijk door!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 10:00

*Tamara* schreef:
Er bestaan toch maar 7 jaren? Verward Of zeg ik nou weer iets mafs... Dan zou t nl. wel kloppen met die PUIST-en, dat die in t voorlaatste jaar zitten...


Ja er bestaan 7 jaren Schijnheilig Dus krijgen ze hun puisten in het voorlaatste jaar ...

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:54

Citaat:
Vndaag ben ik chagie opgestaan,blaf iedereen af,en hang de hele dag voor m'n pc.


Dan kan je wel een nieuw hoofdstuk schrijven Schijnheilig

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:05

anafflope schreef:
Dan kan je wel een nieuw hoofdstuk schrijven Schijnheilig


Whaha, sneaky Tong uitsteken

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:26

Sieltjuh schreef:
Whaha, sneaky Tong uitsteken

Nee, nee, nee. Gewoon goed over nagedacht

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 14:34

Ik heb niet echt zin om te schrijven nu,sorry.

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:10

Je lijkt JKRowling zelf wel; die laat ons ook wachten Tong uitsteken
Of eigenlijk de vertaler... .

Maar wel snel verder gaan hoor!!!!!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 17:33