Verstapt en na een week nog niet goed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Verstapt en na een week nog niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 21:09

Roos heeft zich vorige week maandag verstapt toen ze als een idioot aan het rond crossen was onder het zadel. Er zat eventjes geen stuur op en ze was aan het spoken. Er stond ook nog een hindernis in de bak die ze in een noodvaart nam. Niet echt een succes met een jonge pony die springen nog niet al te best snapt.

Ze stapte dus volgens mij ook op een van de balken en ik voelde daarna dat ze meteen niet lekker liep.
Dus ik m'n zusje laten kijken, ja zeker niet goed. Dus meteen uit gestapt aan de hand omdat ze door haar gekke stoute bui kleddernat was.

Omdat ze zich 'alleen maar' verstapt had gunde ik het een paar daagjes rust op het land. Ik heb om de dag ff aan de hand gekeken of ze weer goed liep, maar dat doet ze nog steeds niet na 6 dagen.

Het zit links achter, ze is niet stokkreupel, maar ook zeker niet rad.

Morgen bel ik zeker de VA eventjes om te vragen van hoe en van wat. Ik wil van de week toch heen om te scannen, dus dan kunnen ze direct kijken.

Hercules_

Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:50

Soms kan je beter aan de hand ligt stapwerk doen..soms over het harde om een beetje in beweging te houden. Als je een paard helemaal stil zet dan kan er juist ook wat stijfheid gaan optreden.....gewoon drie keer per dag tien minuten stappen aan de hand raad ik je aan. Niet onder het zadel want dan moeten ze je gewicht ook nog dragen.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 22:32

Ze staat ook niet helemaal stil, ze loopt wel gewoon op het land en word aan de hand van het ene land naar het andere land enzo gebracht.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het is, want voor gewoon eventjes verstappen vind ik het toch wat te lang duren.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 07:12

Als het alleen verstappen is dan moet het wat mij betreft met 1 a 2 dagen over zijn. DA dus

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:01

Je gaat toch niet mijn pony achter na he Haha!
Waarschijnlijk zal ze wel een spiertje iets verrekt hebben?
Ik ben benieuwd wat de veearts ervan zegt.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 14:14

Woensdag mag ik heen. Omdat het eigenlijk niet echt iets spoed eisends is omdat ze er al een week mee loopt en niet stok kreupel is.

Ik ben ook benieuwd.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:19

Laat het wel even weten!
Het duurt inderdaad wel wat lang.

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:50

had je het wel gekoeld met koud water 10 min?

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:13

joke20 schreef:
had je het wel gekoeld met koud water 10 min?

10 is tekort 15 a 20

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:23

Ben ook benieuwd, vorige week maandag heeft mijn paard zijn linkervoorbeen zwaar verstuikt. Zelf kon ik er niet zijn toen de dierenarts er was (zat zelf ook op spoed) en hij had gezegd drie dagen stalrust, maar het kan zijn dat het de tweede dag al over is. Nu zijn we een week verder en hij mankt nog steeds, ook niet hard maar zuiver loopt hij nu ook weer niet. Hij staat na die 3dagen terug op de weide. Ook spuit ik zijn been elke dag af.
Ook ik ben dus benieuwd, ohja hij kreeg wel een medicijn dat ik door zijn eten moest doen

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 21:20

Roos heeft links voor een kneuzing in haar hoef zitten. Na een aantal buigproeven en heel veel op en neer draven op het rechte stuk en op de volte is dat er uit gekomen. Het was, dat zei de VA ook, niet genoeg om echt kreupel te lopen maar wel onregelmatig.
Ze heeft nu ontstekingsremmers en als ze op zijn moet het over zijn. Ik ben benieuwd.

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:57

mm vrij apart want ze draaide toch zo vreemd met haar linker achterbeen na die sprong?
maar iig hopen dat ze snel weer goed is!!!

Groetjes

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 12:23

Nu ze 1,5 week ontstekings remmers gehad heeft loopt ze nog niet goed. Vandaag krijgt ze het laatste beetje. Ik kijk het weekeind nog even aan, loopt ze maandag nog niet goed bel ik de VA weer.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:06

Da´s mooi balen, misschien zowieso goed om even de DA er naar te laten kijken. Hopelijk is ze snel weer goed.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 09:06

Roos loopt nog steeds niet goed. Ik heb gister de VA weer gebeld en ga zo weer heen.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 10:26

oef succes
het klonk erg als wat magned had, maar die was er na een portie onstekingsremmer (dezelfde) helemaal vanaf.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 12:49

De VA zegt dat ze niet kreupel genoeg is om er wat aan te doen. Hij vind dat ze af en toe een pasje net niet regelmatig loopt. Ik vind dat ze gewoon echt niet regelmatig loopt, metname op de volte links om.

De VA zegt gewoon weer aan het werk, m'n gevoel zegt dat het niet goed is......

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:20

Dennis schreef:
De VA zegt dat ze niet kreupel genoeg is om er wat aan te doen. Hij vind dat ze af en toe een pasje net niet regelmatig loopt. Ik vind dat ze gewoon echt niet regelmatig loopt, metname op de volte links om.

De VA zegt gewoon weer aan het werk, m'n gevoel zegt dat het niet goed is......


ik zou een tweede mening (seconopinium of hoe je dat schrijft Haha! ) vragen aan een andere arts.

want zoals ik lees loopt ze nu dus al 2 weken niet helemaal goed?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 13:31

Nee, het is inmiddels al 3 weken.

Ik ga er van uit dat hij er voor gestudeerd heeft en het weet. Er was ook een assistente bij die het er mee eens was. Ik ga wat rustig aan rechtuit stappen langs de weg en verder nog niet hard met haar aan het werk. Het kan nl ook zijn dat ze gewoon weer wat aan moet sterken. Rechtuit en rechtsom zie en voel je er na genoeg niets van, alleen links om voel en zie je het een beetje.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:02

jeetje het lijkt echt op wat april heeft.
Daar is ook niks uitgekomen, alles kwam ze prima door heen.
Toch loopt ze nog ietwat onregelmatig, maar niet genoeg.
Nu moet ik het rustig opbouwen, alleen zie ik gewoon aan haar dat ze er nog niet aan toe is, om weer in de zware bak te lopen en te trainen.
Moeilijk hoor. Scheve mond
Heb je ondertussen al meer nieuws?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 09:02

We zijn wel naar de keuring geweest. Ik wou haar daar niet voluit laten gaan omdat ik bang was dat ze af en toe onregelmatig zou gaan lopen. Maar ze heeft toch een 2e premie gehaald!!!!

Ze loopt inmiddels goed. Af en toe heb ik nog wel het idee dat er een klein mis pasje tussen zit, maar dat steld bijna niets voor vergeleden met wat het was.
Ze is wel lekker bezig, want ze loopt nu ook met een dik oog. Ik denk dat ze gestoken is oid, dus kijk het nog ff aan.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:34

he goed zeg!
April heeft dat ook dat er een onregelmatig stapje inzit, en ze haar been iets naar binnen draait.
Gefeliciteerd nog met haar 2e premie! Lachen

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:48

was ze misschien pas bekapt? Of nieuwe ijzertjes? daar kan het soms ook aan liggen, mijn paard is ondertussen ook weer helemaal in orde, hij heeft toch nog iets gekregen tegen een peesontsteking en dat leek wel te helpen.