graag jullie adviesmerrie weltmeyer II - le faquin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarGee

Berichten: 19
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: Antwerpen

graag jullie adviesmerrie weltmeyer II - le faquin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 21:32

Hoi allemaal,

na jullie deskundig meedenken met het zoeken van een geschikte hengst voor een andere merrie van me, wil ik graag een gelijkaardige oefening doen met een andere merrie.

haar naam: urionne
afstamming: weltmeyer II (zoon weltmeyer - HANNOVER) - le faquin (VOLBLOED) - garant (HOLSTEINER)

Haar belangrijkste positieve kenmerken.
- zeer sterk achterbeen
- mooi gebouwd
- intelligent
- gewillig in het rijden
- Goede draf / mooie schwung
- extreem lenig

Haar belangrijkste negatieve punten
- galop wordt nog niet voldoende gesprongen
- niet enorm ruim vooraan (maar al sterk verbeterd mits juiste oefeningen) - zal echter noit haar sterkste punt worden
- nogal koppig Knipoog

Wat denken jullie van deze merrie? Welke punten vallen jullie op. mogelijke hengsten?

Afbeelding


PS op deze fotos (in de winter getrokken) staat ze niet in het werk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:50

wel ras wil je er het liefst op?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:24

bepaalde voorkeur van bloedlijnen? Waar moet de hengst zeker aan voldoen?

BarGee

Berichten: 19
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 23:56

heb een voorliefde voor een duitse lijn (f or r lijn). zit er nu ook al stevig in. Donnerhall lijn zou niet goed komen met het wispelturige karakter van een weltmeyer... Een goede KWPN zie ik ook zitten

Hengst zou iets meer verruiming moeten geven vooraan, iets hoger op voorbenen en het koppige karakter wat proberen te compenseren Knipoog

Wil verder haar sterke punten behouden, zijnde haar sterk achterbeen, dus hij moet zeker een goed achterbeen hebben, veel schwung, ...

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:55

In Nederland heb je Rubiquil die qua beweging en karakter aan je eisen voldoen of je moet een risico willen nemen en voor Rubiquisl zoon Radetzky willen gaan. Is even goed als zijn vader en even lief. Verder heb je voor zowel Nederland als Duitsland Florencio (hopelijk is die volgend jaar nog enigzins te betalen voor de gewone kleine fokker). In Duitsland zelf lopen er nog heel wat meer hengsten rond van de R en F lijn. Naar het schijnt is Alabastro ook een heel lieve hengst maar het is ook zijn eerste dekseizoen dus of hij dat door vererft is nog af te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:59

BarGee schreef:
het wispelturige karakter van een weltmeyer...


Ik dacht dat Weltmeyers over het algemeen TE braaf worden gevonden Haha!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:43

BarGee schreef:
Donnerhall lijn zou niet goed komen met het wispelturige karakter van een weltmeyer...


Begrijp ik helemaal niet. Donnerhall staat net bekend om z'n super makkelijke paarden die alles meteen oppakken.

Briar al bekeken? Super karakter en zal wat meer actie geven vooraan.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 01-08-04 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:48

Ik vind de jonge Briars die ik gezien heb over het algemeen wel vrij zwaar, daar moet je maar net van houden. Het knietje zie je idd wel altijd terug.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:51

In combi met de Zweedse merries Zep die zelf kalliber hebben.
Deze merrie voert wel wat volbloed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 17:09

Mwoah, ook met wat bloederiger merries. En als dat terug pakt op Weltmeyer krijg je ook niet bepaald een gevoelig dier Haha!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 17:12

Wat ik ondervind van Weltmeyers is dat ze nogal rennen voor het been (kietelachtig) en daardoor vaak lastig verzamelen omdat je er amper een been kan tegenleggen. Maar de topicstarter moet maar uitleggen hoe het met zijn merrie zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 17:19

Ze zijn idd vaak lastig te verzamelen, maar volgens mij heeft dat een andere oorzaak Knipoog

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:55

Mischien is florestan I iets, Florencio = Florestan I x Weltmeyer lijkt me in iedergeval een verkoopbare combi.

Cat_e72

Berichten: 73
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:22

Ben wel nieuwsgierig welke hengsten men je gaat aanraden, aangezien ik ook een Weltmeyer II merrie heb. Positieve en negatieve punten liggen wel iets anders, maar ben toch nieuwsgierig...

Danielle14

Berichten: 1334
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:34

Hey wat leuk! Ik was een beetje rond aan t kijken op internet over mijn pony dr afstammeling. Kom ik dit opeens tegen! Weltmeyer is me pony dr opa Tong uitsteken Sorry, misschien een beetje offtopic dit!

Gr. Danielle

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:41

Wij hebben een Future staan die een super karakter heeft. Heerlijk paardje om mee te werken, lijkt mij. Nergens bang voor en heeft overal plezier in. Nu weet ik niet hoe de rest van de Future's zijn.... Maar wij zijn met dit zwarte merrieveulen ontzettend tevreden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:51


petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 07:56

mooie nakomelingen inderdaad maar ik weet niet of het karakterieel wel zo goed zou passen of ik moet in België toevallig de minder goede Disconto's tegenkomen.