haflingerkeuring dordrecht, (lang)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

haflingerkeuring dordrecht, (lang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 20:12

Nou dit is dus eigenlijk een verslag van gisteren, maar toen was ik zoooooo moe dat ik niet meer tot een stukje typen in staat was!

Even voor degene die geen zin hebben om dit hele zwamverhaal te lezen.... Annelie (3 jaar) heeft een eerste premie binnen gehaald!

6 uur 's ochtends waren we al op stal. De paardjes lagen nog lekker te slapen en wisten niet hoe snel ze op moesten staan! Annelie had zo te zien beter geslapen dan ik en had het gepresteerd om toch weer lekker in de pies en poep te gaan liggen! (Grrr daar gingen uren(!!) was en poetswerk van de avond ervoor)
De andere haflinger die meeging was nog erger! Die had vast expres nog een rondje extra gerold in haar eigen mest.
7 uur de paardjes op de trailer gezet en op pad gegaan! Wat was ik zenuwachtig.... ze werden helemaal niet goed van me geloof ik, zo druk zat ik te doen. Ik kreeg geen hap door mijn keel!
Kwart over 8 waren we dan eindelijk op de plaats van bestemming. Reden genoeg voor stress want Annelie moest om 8.30 uur opgemeten worden. Ik had gewoon mijn "vieze" rijbroek nog aan omdat dit toch alleen maar om het opmeten en het "medische" gedeelte ging. Moest ook een stukje met haar stappen en draven. Ik dacht ik doe maar lekker rustig aan met haar dan is ze straks als het echhie is ook niet zo zenuwachtig. Ze was hardstikke braaf en wij gingen terug naar de trailer. We hadden haar daar vastgezet om zelf even iets te kunnen eten en we wilde Annelie net gaan oppoetsen wanneer ik opeens hoor dat nr 90 (wij dus) moeten verschijnen. Ik sh*t!!!! Midden op het veld mijn broek uitgetrokken om snel mijn witte kleren aan te trekken en de andere snel mijn paard een hoofdstel omgehangen. Ondertussen werd er al omgeroepen: "nr. 90 er wordt op u gewacht". Ik vooruit gerend, andere met mijn paard er achteraan. Er werd ondertussen maar geroepen om nr 90.... 1, 2, 3 nr 90 als u er nu niet bent is u kans voorbij! Oeps.... kom ik daar (eindelijk) aan. Zeggen ze ga maar als tweede in de rij lopen.. Ik snapte er geen biet van. Moesten we een rondje stappen en toen in het midden opstellen. Kreeg ik een oranje rozet in mijn handen gedrukt... Ik zo he? maar ik heb nog niet eens gerend??? Bleek dat ze een soort twee in een hadden gedaan ofzo. Ze hadden de gewone keuring voor het gemak maar overgeslagen. Was wel blij met mijn eerste premie en tweede plaats maar vond dit echt geen stijl! Helemaal omdat mijn ouders speciaal hiervoor helemaal uit Leiden hierheen zouden komen om te kijken. Ze moesten ook nog eens entreekaartjes kopen (5 euro per stuk!!!) en ik was al geweest! Later zag ik ook nog eens dat ik mijn ereronde had gerend met mijn gulp open! ha ha.... het ging echt lekker dus!

De andere haf die mee was (Annelie haar moeder) liep bij de 8+ merries. Zij heeft ook een eerste premie behaald en een tweede plaats, dus dat was ook fijn! Haar baasje en zij deden ook nog mee met bestgaand, ze hebben de finale niet gehaald maar het ging toch heel goed! Met inrijden was ze nogal vervelend geweest omdat ze plotseling aan ernstige verlatingsangst leed! Mijn paard werkte wat dat betreft ook niet erg mee want die stond maar naar haar te roepen!

Rond een uur of 18.30 uur waren we eindelijk weer op stal. Paarden waren ook helemaal afgemat! Toen ik uiteindelijk zelf om 21.30 uur gedouched en wel op de bank zat viel ik ook direct in slaap.

Wat een dag, maar wel een leuke... op naar de nationale tentoonstelling in Den Bosch.

Ik denk dat ik in principe vast wel wat bokkers heb gezien zoveel mensen dus dat moet haast wel. Sily en Par heb ik in de verte wel gezien, had helaas mijn handen vol aan mijn eigen paard die de hele tijd de "piaffe" stond te dansen....

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 22:07

Goed gedaan hoor

Volgens mij heb ik dat horen omroepen van nummer 90 naar de ring Haha!

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 22:15

Ha ha... dat is heel goed mogelijk! Ik geloof dat ze het wel 6 keer herhaald hebben ofzo!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 22:20

Kan wel kloppen Haha!

Was toen aan het losrijden geloof ik Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 22:53

Hahahahaha ik heb je compleet gemist, maar wij waren dus vreselijk te laat door allemaal kleine dingen die gewoon neit wilden.
Dus het was voor ons ook rennen en vliegen.

Verleden jaar deden ze het dus ook zo....ik Par rustig laten rennen, het was toch maar de vet keuring, bleek het ook opeens 2 in 1 te zijn, ja als ik dat geweten had had ik haar wel wat meer haar best laten doen.

Maar ja, eind goed al goed en gefeliciteert met je 1ste premie OK dan!

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 10:09

Ja dank je wel! Ik heb nu in ieder geval een beetje kunnen zien hoe het allemaal gaat. Is ook wel handig voor zometeen in Den Bosch. Toen er werd omgeroepen dat Par gekeurd moest worden ben ik nog snel even naar de ring gerend om te gaan kijken. Maar ik was al te laat..... volgende keer beter!